حماس با تعویق زمان انتخابات فلسطین مخالفت کرد

سخنگوی حماس اعلام کرد این جنبش از تعویق زمان برگزاری انتخابات در فلسطین حمایت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، سخنگوی جنبش حماس از مخالفت این جنبش با تعویق زمان برگزاری انتخابات در فلسطین گفت.

عبداللطیف القانوع روز سه شنبه اعلام کرد حماس بخشی از تصمیم به تعویق انداختن انتخابات نخواهد بود. سخنگوی حماس همچنین پایبندی به روند انتخابات و نیز آنچه در قاهره توافق شده، را خواستار شد. این مقام حماس تاکید کرد این جنبش آمادگی دارد تا برای تحمیل برگزاری انتخابات در قدس توافق کرده و وارد عمل شود.

پیش از این نیز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با تأکید بر ضرورت برگزاری انتخابات در قدس و همچنین غزه و کرانه باختری خواستار برگزاری انتخابات در قدس به عنوان یک نبرد ملی و درگیری سیاسی با دشمن شد.

روز یکشنبه خبرنگار شبکه المیادین از احتمال به تعویق افتادن برگزاری انتخابات در فلسطین خبر داد. محمود عباس، اما اوایل امروز تاکید کرد که برگزاری انتخابات عمومی را بدون مشارکت قدس اشغالی و مردم آن نمی‌پذیرد. کمیته مرکزی فتح نیز عدم برگزاری انتخابات عمومی در قدس اشغالی به معنای بازگشت به اجرای معامله قرن دانست.

پیشتر یک منبع جنبش فتح اعلام کرد رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با برگزاری انتخابات در شرق قدس در شرایط کنونی، به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داده است.

قرار است انتخابات فلسطین برای نخستین بار در ۱۵ سال اخیر در تمامی اراضی فلسطینی برگزار شود. انتخابات پارلمانی ۲۲ مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد شد. نهاد‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از احتمال پیروزی حماس در این انتخابات و تسلط این جنبش بر کرانه باختری افزون بر نوار غزه نگران هستند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار