پوتین استخدام اتباع روس را در سفارت‌های کشور‌های غیردوست محدود کرد

رئیس جمهور روسیه با امضای حکمی دستور داد استخدام اتباع روس در سفارت‌های کشور‌های غیردوست محدود شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با امضای حکمی به این کشور اجازه داد تا تعداد شهروندان روس در سفارتخانه‌های کشور‌هایی که غیر دوست تلقی می‌شوند، محدود شود یا استخدام آن‌ها به طور کامل ممنوع شود.

بر اساس این گزارش، این اقدام که روز جمعه توسط کرملین اعلام شد، در بحبوحه اخراج دیپلمات‌های روس از آمریکا و کشور‌های اروپایی و اقدامات تلافی جویانه مشابه از سوی مسکو صورت می‌گیرد. این حکم دولت را ملزم به تهیه فهرستی از کشور‌هایی می‌کند که غیر دوست تلقی می‌شوند. این امر نه تنها سفارتخانه‌های این کشور‌ها بلکه کنسولگری‌های آن‌ها و دفاتر نهاد‌های دولتی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هفته گذشته، آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را در ارتباط با مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا و به دلیل دست داشتن در حمله سایبری توسط شرکت سولار ویندز علیه آژانس‌های فدرال اخراج کرد. جمهوری چک هفته گذشته ۱۸ دیپلمات روس را که به آن‌ها برچسب جاسوس زده شده بود، اخراج کرد و این اقدام روسیه را وادار کرد تا ۲۰ دیپلمات چک را اخراج کند.

این اقدام سبب ایجاد اخلال گسترده‌ای در فعالیت‌های سفارت خانه جمهوری چک در مسکو شد و موجب شد مقامات چک روز پنجشنبه به ۶۳ دیپلمات روس دیگر دستور دهند این کشور را ترک کنند تا تعداد کارمندان هر دو کشور در سفارتخانه هایشان به یک اندازه شود.

هفته گذشته لهستان نیز اعلام کرد سه تبعه روس را اخراج می‌کند و مسکو نیز به تلافی این اقدام پنج لهستانی را اخراج کرد.

کشور‌های حوزه بالتیک همانند لیتوانی، لتونی و استونی در مجموع به چهار دیپلمات روس دستور دادند این کشور‌ها را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار