روسیه درصدد اتخاذ تدابیر جدید در واکنش به تحریم‌های آمریکا

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به واشنگتن ابلاغ کرده است که به زودی تدابیر جدیدی را در پاسخ به تحریم‌های اخیر آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) با «بارتل گرومن» کاردار سفارت آمریکا در روسیه دیدار و در خصوص برخی از مسائل فوری و مهم در روابط میان دو کشور گفتگو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این نشست ریابکوف یک یادداشت به کاردار سفارت آمریکا تحویل داد.

مسکو در این یادداشت دولت آمریکا را درباره تغییر در سیستم جا به جایی پرسنل سفارت و کنسولگری آمریکا در خاک روسیه مطلع کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، به طرف آمریکایی اطلاع داده شد که انتظار می‌رود در آینده نزدیک در توسعه بیانیه صادر شده از سوی وزارت امور خارجه روسیه در ۱۶ آوریل، تصمیمات جدیدی گرفته شود و سفارت آمریکا در زمان مناسب درخصوص این تصمیمات مطلع خواهد شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، با بیان آن‌که شهروندان روس اجازه کار در مقامی دیپلماتیک در آمریکا را ندارند، این کشور را از دولت‌های غیردوست با روسیه خواند.

این مقام ارشد روس دیروز (یک‎شنبه) در مصاحبه‌ای اعلام کرد روسیه در حال تهیه لیستی از کشور‌های «غیردوست» خود است و افزود: چنانچه کشوری در این لیست نام برده شود از به‌کارگیری مقام‌های روس در زمینه‌های دیپلماتیک منع خواهد شد. همچنین روسیه تعداد افرادی از این کشور‌ها که می‌توانند در روسیه فعالیت کنند را به آن‌ها ابلاغ خواهد کرد.

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز جمعه اعلام کرد بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن نیازمند اراده سیاسی متقابل است. رئیس جمهور بیش از یک بار اراده سیاسی خود را نشان داده است و گفت که ما علاقه‌مند به بهبود و از سرگیری روابط با ایالات متحده هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار