بازنشستگان فولاد خواستار همسان سازی حقوق هستند

بازنشستگان فولاد خوزستان که در زمینه پرداخت مطالبات شان از سال ۱۳۹۹ دچار مشکلاتی شدند، حالا خواستار همسان سازی حقوقشان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مشکلات بازنشستگان فولاد خوزستان به دهه ۷۰ خورشیدی باز می‌گردد و زمانی که براساس مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی فولاد ایران در تاریخ ۱۸ خردادماه ۱۳۷۶، «موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد» تشکیل شد.

 این صندوق از همان ابتدا دچار چالش‌های بزرگی شد؛ افزایش چشمگیر بازنشستگان و کاهش مشارکین موجب شد تا صندوق دچار کمبود شدید آورده و به کمک‌های دولتی وابسته شود. بازنشستگی‌های پیش از موعد به‌علت سنوات ارفاقی ناشی از کار سخت و زیان آور خود معضلی شد و سیاست‌های نادرست خصوصی سازی نیز نتوانست این صندوق را نجات دهد؛ حالا هم بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بازنشسته فولاد در خوزستان حق خود را مطالبه کرده و نسبت به «حقوق کم» ناراضی هستند.

علی اصغر اسلامی از بازنشستگان فولاد خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در سال ۱۳۸۸ با سابقه ۳۰ سال از کار خود بازنشسته شده است، گفت: اصل موضوع و مطالبه اساسی ما پرداخت شدن ۹۰ درصد حقوق شاغلین است که باید همسان سازی شود، اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه باید حقوق معوقه همسان سازی سال ۱۳۹۹ از سوی صندوق تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود، افزود: جمع این مبلغ بیش از ۵ میلیون تومان است که مسئولان این صندوق مدعی اند پرداخت کردیم، در حالی که برای بسیاری از همکاران من نیز هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

اسلامی بیان کرد: در زمینه همسان سازی حقوق در حق ما اجحاف شده و حتی ما را تحت پوشش کامل مسائل درمانی و رفاهی نیز قرار نمی‌دهد، زیرا صندوق بازنشستگان به وزارت رفاه واگذار شده و «وزرا نیز هر چه را بخواهند می‌کنند» و به مطالبات ما نیز  تا کنون اهمیتی نداده اند.

علاوه بر این «هزینه زندگی» را نیز تنها از فروردین تا مهر ماه را پرداخت کرده اند و از آبان تا اسفند سال ۱۳۹۹ را همچنان به ما بدهکار هستند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان همچنان پیگیر مشکل بازنشستگان فولاد خوزستان و توصیحات مسئولان این شرکت است. 

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
MILAD
۱۰:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد این بنده خداها زیاده لطفا مسولین رسیدگی کنند