تصویب شتاب‌زده عملیات نظامی ازسوی نتانیاهو و گانتس

یک رسانه صهیونیستی از اقدام نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم برای عملیاتی نظامی بدون اطلاع کابینه صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه کان رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، و «بنی گانتس» وزیر جنگ این رژیم، بدون اطلاع به کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور اجرای عملیاتی نظامی را دادند.

این شبکه در ادامه با بیان آن‌که این دو مقام در نظر داشتند به‌طور کل کابینه سطحِ امنیتی بالای رژیم اشغالگر را در جریان این اقدام قرار ندهند، افزود: «در لحظه آخر نتانیاهو مجبور شد به‌دلیل پیچیدگی عملیات و تبعات احتمالی آن چند وزیر را در جریان بگذارد.»

سرانجام این وزیر‌ها این عملیات را با هدف «ارسال پیام به طرف دیگر» تایید کردند.

این رسانه جزئیات دیگری از این عملیات در اختیار قرار نداده است. دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی این اخبار را «دروغ محض» خوانده است.

ساعاتی پیش و به‌دنبال تشدید درگیری‌ها در شهرک‌های صهیونیستی، مقامات امنیتی رژیم اشغالگر، نوار غزه را تهدید کردند. ۳۶ موشک در بین روز‌های جمعه و شنبه و ۲ موشک دیگر شنبه شب به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شد.

بعد از ظهر شنبه، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «امیر اوهانا» وزیر امنیت داخلی، «یوسی کوهن» رئیس موساد، «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی و بنی گانتس، جلسه ارزیابی امنیتی با افسران ارشد رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

نتانیاهو پس از این نشست اضطراری به مقامات صهیونیستی دستور داد تا برای وقوع هر نوع سناریوی احتمالی در نوار غزه آماده باشند.

همچنین هفته گذشته منطقه «باب العمود» در قدس اشغالی، شاهد درگیری‌های شدید بین نمازگزاران فلسطینی از یک سو و نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان صهیونیست ازسوی دیگر بود که به زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نمازگزار فلسطینی منجر شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد در این درگیری بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند که ۱۵ نفر از آن‌ها به علت شدت جراحت وارد شده به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر اسراعیل و حامیانش
آخرین اخبار