کرونا همچنان قدرت نمایی می کند/فوت۴ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

با ثبت ۴ فوت جدید ناشی از بیماری کرونا، تعداد جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۱۳ تَن رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  مهدی زاده  ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۱۴۶ آزمایش انجام شده در استان ۶۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد گفت: از ۶۵ مبتلای جدید به کرونا، ۳۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۳۵ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۳۵ مورد در بیرجند، ۴ مورد از خوسف، شهرستان‌های سرایان و فردوس هرکدام دو مورد، از شهرستان‌های نهبندان و طبس هرکدام ۵ مورد، قاینات ۷ مورد و شهرستان سربیشه یک مورد جدید کرونا شناسایی شد.

شناسایی ۱۵۰ کرونای دیگر از طریق تست‌های سریع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در این مدت ۵۹۰ مورد تست سریع در استان انجام شد که از این طریق نیز ۱۵۰ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

او گفت: هم اکنون ۳۳۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۲۱۸ نفر دارای تست مثبت کرونا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲۶ بیمار مبتلا کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۵ نفر وخیم است.

به گفته او در شبانه روز گذشته ۷۶ بیمار با علام تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۶۳ بیمار شامل ۳۹ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

مهدی زاده گفت: در مجموع ۵۱ هزار و ۶۴۵ مورد آزمایش در استان انجام که از این تعداد جواب تست ۱۸هزار و ۹۶۷ مورد مثبت شد.

به گفته او از ابتدا تا کنون هم، ۱۷هزار و ۸۶۸ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.