استان همدان در اجرای فرآیند انتخابات رتبه دوم کشور را کسب کرد

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت:براساس ارزیابی وزارت کشور، استان همدان در اجرای فرآیند انتخابات، در رتبه دوم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مصطفی آزادبخت,رئیس ستاد انتخابات استان همدان در نشست اعضای ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: انتخابات دارای فرآیند‌های مختلفی است که براساس ارزیابی وزارت کشور، استان همدان در اجرای این فرآیندها، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و فرآیند انتخابات با تدبیر وزارت کشور و مدیریت استاندار همدان در این استان بر اساس زمان بندی و با نظم و برنامه مشخص آغاز شد.

او اضافه کرد: دوره پنجم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا برخی از مناطق از حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات برخوردار نبودند، اما در دوره ششم با تلاش ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران همه شهر‌ها و روستا‌های لازم از نصاب لازم برخوردار شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: عملکرد مطلوب همدان در اجرای فرآیند انتخابات و کسب رتبه دوم کشوری در این زمینه سبب شد که هاشم جهانگیری بخشدار گیان در شهرستان نهاوند برای سخنرانی در جلسه معاون سیاسی وزیر کشور انتخاب شده و وی به بیان جمع بندی مطلوبی از وضعیت انتخابات شورا‌ها در همدان بپردازد.

دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات استان همدان نیز بیان کرد: هیات‌های بازرسی استان و شهرستان با حساسیت، حسن اجرای فرآیند انتخابات را از ابتدا تا انتها رصد و کنترل  و در صورت بروز تخلف از سوی مجریان یا داوطلبان، مراتب را از طریق مراجع مسئول پیگیری می‌کنند.

احسان شهابی اضافه کرد: مردم می‌توانند شکایات و نقطه نظر پیشنهادی خود و یا تخلف هر یک از داوطلبان انتخابات (شورا‌ها و میان دوره‌ای مجلس) و یا مجریان و دست اندرکاران انتخابات را از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها، پورتال استانداری (لینک شکایات مردمی انتخابات)، شماره پیامک ۹۸۳۰۰۰۸۵۲۹ و تماس با شماره تلفن ۳۸۲۵۶۰۰۵ برای رسیدگی و بررسی دقیق به هیات بازرسی گزارش کنند.

او با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه، رصد و نظارت بر روند برگزاری انتخابات استان همدان را عهده دار هستند افزود: در هر شعبه یک بازرس ثابت و به ازای هر ۱۵ شعبه یک سر بازرس و به ازای هر ۱۵۰ شعبه یک نفر به عنوان بازرس ویژه به منظور صیانت از آرای مردم، فرایند کنترل و رصد برگزاری انتخابات را به خوبی انجام می‌دهند.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری همدان یادآوری کرد: هیات بازرسی انتخابات به موازات ستاد انتخابات شکل گرفت و از ۱۴ فروردین فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

شهابی افزود: ۱۳ فرآیند برای هیات بازرسی تعریف شده که تا کنون ۶ فرایند آن اجرایی شده است که همه فعالیت‌های صورت گرفته در سامانه ثبت می‌شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان هم گفت: کمیته اطلاع رسانی با حضور اعضا تشکیل و رایزنی‌های لازم برای فراهم کردن زمینه انتخابات پرشور صورت گرفت و تاکنون ۲ نشست خبری برای آگاه سازی مردم از فرآیند انتخابات و فعالیت‌های صورت گرفته برگزار شده است.

اسدالله ربانی مهر افزود: به همت خانه مطبوعات و همکاری نهاد‌های مسئول دوره آموزشی با موضوع بررسی تهدیدات و مخاطرات فضای مجازی در ایام انتخابات، برای خبرنگاران با حضور مسئولان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان برگزار شد.

او ادامه داد: همچنین در نشستی با حضور جمعی از فعالان فضای مجازی استان همدان، به ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی در حوزه اطلاع رسانی پرداخته شد تا از این فضا به درستی برای تحقق اهداف موردنظر به خصوص در زمینه اطلاع رسانی و ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی استفاده کرد.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک کانال خبری در شبکه اجتماعی تلگرام با حضور مسئولان و خبرنگاران تشکیل شده است و اخبار، اطلاعات و بیانیه‌ها در این کانال بارگذاری و اطلاع رسانی می‌شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.