خطر انتشار کرونای هندی بیخ گوش مردم خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از انتشار کرونای هندی در استان تأکید کرد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طبق بررسی‌هایی که در کشور هند انجام شده، تعداد مبتلایان به کرونای هندی در این کشور در حال افزایش است که نشان می‌دهد سوش هندی در مقایسه با سوش‌های قبلی مانند چینی و انگلیسی قدرت سرایت و مرگ و میر بالاتری دارد.

او افزود: انتشار کرونای هندی و ورود آن به استان‌های شرقی از جمله خراسان جنوبی در مقایسه با سایر نقاط کشور بیشتر است.


بیشتر بخوانید


شریف زاده اظهار کرد: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت نکاتی که از انتقال ویروس جهش یافته هندی به سایر استان جلوگیری می کند باید توسط تمامی دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: تا کنون موردی از ابتلا به ویروس کرونای هندی در کشور مشاهده نشده است.

او ادامه داد: در حال حاظر تعداد ۳۲۹ بیمار مبتلا به بیماری تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند که در مقایسه با آمار روز گذشته ۲۱ نفر افزایش داشته و در مقایسه با پایان اسفند ماه پارسال رشد ۳ برابری داشته است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.