برای کنترل روند افزایشی شیوع ویروس کرونا؛

فعالیت مشاغل گروه یک در همدان نوبت بندی شد

فعالیت مشاغل گروه یک در شهرستان همدان با توجه به روند افزایشی آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا، در قالب روز‌های زوج و فرد، نوبت بندی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,محمد علی محمدی, فرماندار شهرستان همدان  با اشاره به اینکه مشاغل گروه یک طبق مصوبه ستاد ملی کرونا مجاز به فعالیت در شهر‌های قرمز و نارنجی هستند، افزود: با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده ناشی از موج چهارم همه گیری ویروس کرونا و افزایش قابل توجه آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در شهرستان همدان، محدودیت‌هایی برای این مشاغل درنظر گرفته شده که در گام نخست اجرای این طرح تیم‌های نیز برای نظارت و شناسایی واحد‌های فعال در این شهرستان و اجرای دقیق محدودیت‌ها تشکیل شده است.

او بیان کرد: ۹۰ واحد گل فروشی، ۱۱۰ قنادی، ۵۵ واحد فروش عینک، ۳۶۰ واحد موبایل فروشی و خدمات تلفن همراه و حدود ۴۰۰ واحد عرضه کالا‌های الکتریکی در شهرستان همدان وجود دارد که برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش آمار مبتلایان، به ناچار مجبور به نوبت بندی فعالیت این واحد‌ها در قالب روز‌های فرد و زوج شدیم.

فرماندار شهرستان همدان گفت: پس از شناسایی اماکن تجمع از جمله شهر ماشین (خرید و فروش خودرو)، بازار روز، بازار پرنده فروشی، مکان‌های فروش لباس مستعمل و شب بازارها، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام شده است.

محمدعلی محمدی افزود: محدودیت تردد شبانه با بهره گیری از ظرفیت دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف و همکاری نیرو‌های بسیج با عوامل انتظامی و راهور در حال اجرا است و پلیس دراین زمینه اقدام به مسدود کردن مسیر‌های گردشگری شهر کرده است.

هم اکنون همه شهرستان‌های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داند و طبق گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این استان در موج چهارم شیوع کرونا بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را در کشور دارد.  

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.