سارق ۷ میلیاردی اماکن تجاری بازداشت شد

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار اماکن تجاری و کشف ۱۱ فقره سرقت به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه "هوشنگ کاکاوندی" گفت: چهارم فروردین ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت اماکن از طریق کلانتری ۱۱۳ بازار به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد که برابر اظهارات مال باخته، در تعطیلات نوروزی متوجه تخریب قفل درب انبار مغازه اش واقع در خیابان ۱۵ خرداد و سرقت اموالی نظیر کولر گازی، چسب حرارتی، قالب فولادی و برخی اقلام تجاری جمعا به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان شده است.

وی اظهار کرد: پرونده برای رسیدگی تخصصی به تیم مبارزه با سرقت اماکن و مغازه پایگاه هفتم ارجاع و کارآگاهان بدواً با حضور در محل سرقت نسبت به بررسی نحوه ورود سارق و چگونگی سرقت اقدام و تصاویر دوربین‌های مشرف به صحنه سرقت را پایش نمودند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی عنوان کرد: کارآگاهان در بررسی‌های تکمیلی و بازبینی دقیق تصاویر، چهره یکی از سارقان سابقه دار به اسم فیروز که دارای ده‌ها فقره سابقه سرقت و زندان بود را در تصاویر مشاهده کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با ظن اینکه فیروز در حال ارتکاب سرقت‌های متعدد است، با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم نسبت به رصد و اشتراک گیری کلیه وقوعات مشابه در سطح تهران بزرگ اقدام کردند که پس از چند شبانه روز تلاش بی وقفه در خصوص اختفاء متهم معلوم شد وی حوالی صبح به پاتوقش در خیابان وحدت اسلامی وارد و تا عصر در آنجا ساکن بوده است.

سرهنگ کارآگاه کاکاوندی افزود: در ادامه با اخذ دستور قضائی کارآگاهان بیست و دوم فروردین ماه در عملیاتی غافلگیرانه فیروز را دستگیر و در بازرسی دقیق از مخفیگاه وی مقادیر انبوهی اموال مسروقه به ویژه برخی اقلام مال باخته نظیر قالب فولادی و چسب حرارتی کشف گردید.

وی توضیح داد: فیروز در بازجویی اولیه ضمن رد اتهام سرقت، خود را بی گناه می‌دانست، در همین اثناء کارآگاهان سرنخ‌های جدیدی بدست آورده و در بازبینی تصاویر احصاء شده حدود ۱۰ فقره سرقت‌های اخیر چهره متهم شناسایی شد که با ادله جدید فیروز در بازجویی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ارتکاب بزه انتسابی و چند فقره سرقت دیگر اعتراف کرد و اظهار کرد، پس از آزادی از زندان برای کسب درآمد بی زحمت مجددا شروع به سرقت نمودم و توانستم طی این مدت بیش از ۷ میلیارد ریال را بدست آورم.
رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی در پایان گفت: اموال مکشوفه با دستور قضائی تحویل مال باختگان شد و متهم با دستور قضائی صادره از سوی بازپرس شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۱۲ با قرار مناسب برای شناسایی سایر سرقت‌ها و کشف زوایای پنهان پرونده کماکان تحت نظر می‌باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار