خودنمایی گل‌های یاس در خمین + فیلم

در روز‌های بهاری قرن جدید گل‌های یاس سپیدان خمین جلوه‌ای زیبا به طبیعت بخشیده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در دومین ماه بهار قرن جدید گل‌های یاس منطقه سپیدان شهرستان خمین تصاویری از شکوه و زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته اند.

با گل‌های لطیف و زیبای یاس‌های صورتی منطقه سپیدان جلوه‌های زیبای فصل زندگی دوباره طبیعت دیدنی‌تر شده است.

تماشای این تصاویر زیبا حال خوشی به هر بیننده می‌دهد تا برای لحظاتی هم که شده از هیاهوی زندگی شهری فارغ شده و از زیبایی و آرامش بی نظیر این طبیعت بهاری لذت ببرد.

موسیقی اصیل ایرانی همراه تصاویر چشم نوازی گل‌های زیبا و با طراوت دشت سپیدان درک زیبایی این تصاویر را بیشتر و بیشتر می‌کند.

گل یاس به خصوص یاس صورتی از جمله گل‌های زینتی است که نمی‌توان بدون تفاوت از کنار آن رد شد و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

گل یاس به دلیل زیبایی دلنشینی که دارد باعث جلب توجه و ایجاد حس خوب در انسان و رسیدگی شود.

یاس دارای گل‌هایی با رنگ سفید، زرد، بنفش و صورتی است و برگ‌های سرسبز و عطر گل‌های آن عطر شیرینی دارد و ارتفاع هر بوته آن به ۳ تا ۶ متر نیز می‌رسد.

اگرچه این گل زیبا جزو گل‌های زینتی است و برای زیباسازی حیاط‌ها و باغ‌ها از آن استفاده می‌شود، اما بر خلاف گل‌های زینتی بو عطر دارد.

گل یاس در تاریخ کشور‌های شرقی نیز وجود داشته و نشان از قدمت این گل در این کشور‌ها می‌باشد.

منشاء اصلی گل یاس کشور‌های شرقی است و در این کشور‌ها از قدمتی دیرینه برخوردار است، کشور ایران هم از جمله این کشورهاست که مرکز آن فلات ایران است.

گل‌های یاس با برگ‌های قلبی شکل در زمان غروب آفتاب عطر شیرین خود را در هوا پخش می‌کنند که این عطر به دلیل خاصیت آرام بخشی در نوشیدنی چای برای طعم دهی و صنعت عطر سازی استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.