رییس مرکز بهداشت استان اصفهان:

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اصفهان راضی کننده نیست

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اصفهان راضی کننده نیست و شرایط به گونه‌ای است که برخی از نهادها در این زمینه با مرکز بهداشت چانه زنی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کمال حیدری رییس مرکز بهداشت استان اصفهان امروز در نشست خبری ستاد مدیریت بحران کرونا گفت: همراهی مردم در اعمال محدودیت‌های کرونایی در موج چهارم کرونا مناسب نیست و میزان بستری بیماران نیز افزایش قابل توجهی را داشته است.

او در ادامه با بیان اینکه در هفته جهانی سلامت به سر می‌بریم، ابراز داشت: همراهی با مدافعان سلامت برای ساخت جهانی عادلانه‌تر در این هفته به عنوان شعار در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طرح کارآزمایی بالینی واکسن تولید ایران - کوبا در اصفهان آغاز شده است، ادامه داد: چند ۱۰ هزار دز از این واکسن در کوبا تزریق شده و در کشور نیز برای پنج استان این طرح اجرایی خواهد شد.

۳۰۰۰ نفر در اصفهان واکسن «کونژوگه» دریافت می‌کنند

او با بیان اینکه شهر اصفهان یکی از شهر‌های ایران برای تزریق واکسن «کونژوگه» است، تصریح کرد: سهم اصفهان سه هزار نفر است و ثبت نام از پنج شنبه آغاز شده است و تا تکمیل همه موارد مورد نیاز واکسیناسیون را آغاز خواهیم کرد.

تاکنون ۳۵ هزار نفر در اصفهان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اصفهان راضی کننده نیست و شرایط به گونه‌ای است که برخی از نهاد‌ها در این زمینه با مرکز بهداشت چانه زنی می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه تزریق واکسن در قالب چهار فاز انجام شده است، گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار دز واکسن گرفتیم برای ۵۰ هزار نفر که تاکنون ۳۵ هزار نفر واکسیناسیون شدند.

او گفت: واکسیناسیون کادر درمان پایان یافته و دیگر گروه‌های حساس مانند بیماران پرخطر، سالمندان، جانبازان، نیرو‌های عملیاتی شهرداری و … در حال انجام است.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: فاز اول واکسیناسیون در این هفته  به پایان می‌رسد و فاز دوم را آغاز خواهیم کرد.

او با بیان اینکه برای هر واکسن برنامه ریزی انجام شده است، اضافه کرد: چنانچه فردی امتناع کند دیگر افراد واکسینه خواهد شد.

آغاز واکسیناسیون «کونژوگه» در اصفهان با حضور وزیر بهداشت

حیدری با بیان اینکه تزریق واکسن تولید مشترک کوبا- ایران روز دوشنبه در اصفهان آغاز می‌شود، گفت: وزیر بهداشت برای آغاز واکسیناسیون به اصفهان سفر خواهند کرد.

او تصریح کرد: در مجموع تاکنون ۸۵۰ شهروند اصفهانی برای واکسیناسیون واکسن تولید مشترک کوبا- ایران ثبت نام کرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان اصفهان راضی کننده نیست، ابراز داشت: در این زمینه تنها بخش مذهبی با ما همکاری داشتند و در بسیاری از امور دچار بی برنامگی هستیم.

او ادامه داد: اصناف در محدودیت‌های کرونایی متضرر می‌شوند و این در حالی است که طرح هوشمند در این زمینه به خوبی اجرایی نمی‌شود.

حیدری با بیان اینکه برخی از نهاد‌ها برای عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی چانه زنی می‌کنند، گفت: برخی از ادارات نیز اقدامی نمی‌کنند و منتظر نامه نگاری مرکز بهداشت هستند.

او در ادامه با بیان اینکه از ۳۵ هزار واکسیناسیون کرونا در اصفهان تاکنون مورد خاصی در خصوص عوارض استفاده از واکسن کرونا گزارش نشده است، تصریح کرد: برای این امر کمیته‌ای تشکیل شده و همه عوارض را پیگیری و ثبت می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اگر دو واکسن در حال تولید در کشور به تولید انبوه برسیم می‌توان طی سه ماه کل کشور را واکسینه کنیم، افزود: چنانچه این امر محقق شود در زمینه تولید واکسن آنفلوآنزا نیز به خودکفایی خواهیم رسید.

دریافت واکسن کرونا توسط شهردار اصفهان محرز نشد

او در خصوص دریافت واکسن توسط شهردار اصفهان ابراز داشت: پیشنهاد رییس بیمارستان به شهردار تزریق واکسن بود، اما پزشک معالج وی استفاده از واکسن را منع کرده و در نهایت شهردار واکسن کرونا را بر اساس آنچه در جلسه با حضور حراست برگزار شده، دریافت نکرده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.