کنسولگری‌های روسیه و جمهوری چک به کار خود ادامه می‌دهند

وزیر خارجه چک اعلام کرد علی‌رغم تنش‌های روسیه و جمهوری چک تعداد کارمندان در سفارت‌خانه‌های دوکشور باید برابر باشد و به کار خود ادامه دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، جاکوب کولهانک، وزیر خارجه جمهوری چک تاکید کرد تعداد کارمندان کنسولگری‌های روسیه در جمهوری چک و کنسولگری‌های جمهوری چک در روسیه تغییری نخواهد کرد.

جاکوب کولهانک، وزیر امور خارجه چک گفت: تاکنون، اقدامات متقابل برای برابر کردن تعداد کارمندان سفارتخانه‌ها در مسکو و پراگ تاثیری بر روند کار کنسولگری‌های دو کشور نداشته است. روسیه هنوز هیچ اقدامی در رابطه با کنسولگری‌های ما در روسیه انجام نداده، پس  تعداد کارمندان کنسولگری‌های روسیه و جمهوری چک، تغییری نخواهد کرد.

به گفته این دیپلمات ارشد، جمهوری چک و روسیه ۳۲ کارمند در سفارتخانه‌های خود در مسکو و پراگ خواهند داشت. ۷ دیپلمات و ۲۵ کارمند اداری و فنی تعداد کل این کارمندان را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: بر خلاف ۱۸ دیپلمات که در ۱۷ آوریل  ازسوی مقامات چک  اعلام شد که از افسران اطلاعاتی روسیه هستند، دیگر کارمندان سفارت روسیه در پراگ پس از ۲۲ آوریل می توانند به کشور برگردند. کولهانک تاکید کرد: مسئله مورد بحث برابر کردن تعداد کارمندان سفارت خانه‌های هر دو کشور است.

در ۱۷ آوریل، مقامات جمهوری چک، ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن‌ها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال ۲۰۱۴ که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از ۲۰ دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه ۱۹ آوریل روسیه را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار