پیام هشدارآمیز اردن به بن‌سلمان

دیوان پادشاهی اردن در پیامی به محمد بن‌سلمان درباره دخالت‌های ولی‌عهد سعودی در پرونده کودتای اخیر هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سایت ویکی‌لیکس سعودی به نقل از یک منبع آگاه عربستانی گزارش داد دیوان پادشاهی اردن در پیامی شفاهی همراه با خشم به «محمد بن‌سلمان»، درباره دخالت‌های ولی‌عهد عربستان سعودی در پرونده کودتای اخیر در اردن هشدار داد.

این منبع اعلام کرد دیوان پادشاهی اردن این پیام را از طریق چند واسطه به ولی‌عهد سعودی منتقل کرده و به دخالت‌های بن‌سلمان در روند محاکمه عاملان کودتای اردن واکنش نشان داده است.


بیشتر بخوانید:


به گفته این منبع عربستانی، دیوان پادشاهی اردن در این پیام همچنین درخواست بن‌سلمان برای آزادی «باسم عوض الله» که مدتی مشاور وی بود و از افراد نزدیک به «محمد بن سلمان» به شمار می‌رود را با قاطعیت رد کرده است.

در همین راستا دادستانی کل اردن روز گذشته در بیانیه‌ای از آزادی ۱۶ تن از بازداشت شدگان کودتای اخیر به درخواست «عبدالله دوم» پادشاه این کشور خبر داد، اما اعلام کرد که «باسم عوض الله» و «الشریف حسن بن زید» به دلیل نقش محوریشان در کودتای ناکام، همچنان در زندان خواهند ماند.

پیش از این دادگاه اردن ۱۸ نفر را در ارتباط با کودتای نافرجام اخیر در این کشور بازداشت کرد.

دادستانی امنیت داخلی اردن اعلام کرد که ۱۸ نفر را در ارتباط با پرونده ناامنی و ایجاد بی ثباتی در تحولات اخیر این کشور بازداشت کرده است.

دادستانی اردن توضیح داد: این افراد در پرونده "فتنه" به تلاش برای برهم زدن ثبات کشور متهم هستند.

گفتنی است پیش‌تر فیصل الفیض، رئیس مجلس اعیان اردن درباره کودتای نافرجام و اتفاقات اخیر در این کشور اعلام کرده بود که عبدالله دوم، پادشاه اردن هزینه مواضع سیاسی خود را درمورد مسئله فلسطین پرداخت؛ از این رو، برخی تلاش کردند نقش اردن را تضعیف کرده و هرج‌ومرج در آن ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
قدش چقدر بلنده.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۹:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ماشاالله چه قدی داره
آخرین اخبار