لزوم برخورد با صنوف متخلف کرونایی در آذربایجان شرقی

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی برخورد با صنوف متخلف که محدودیت‌های کرونایی را نادیده می‌گیرند خواستار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،درستی رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در جلسه نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی  در تبریز گفت: وضعیت بیماری در حال شعله ور شدن و بسیار بحرانیست ولی در این شرایط بر اساس گزارش‌ها و بازدید کارشناسان بهداشتی مواردی از تخلف در برخی اماکن دیده می‌شود که مکان شیوع کرونا هستند.

او گفت: برخی قهوه خانه‌ها و قلیان سراها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و سفره خانه‌های بین راهی و برخی مساجد با برگزاری کلاس‌های مذهبی با جمعیت بالا در این شرایط بحرانی به افزایش موارد بیماری کرونا دامن می‌زنند که نیازمند نظارت و برخورد دستگاه‌ها و صنوف مربوطه است.

او گفت: هم اکنون موارد جدید بیماری در آذربایجان شرقی به حدود هزار مورد و فوتی‌ها به روزانه ۲۰ نفر رسیده است و هزار و ۶۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌های استان آذربایجان شرقی بستری هستند.

در این نشست نمایندگان اصناف نیز با تاکید بر ادامه جدی نظارت‌ها بر زیرمجموعه‌ صنفی خود، خواستار حمایت‌های مادی و معیشتی و ارائه تسهیلات به اصناف در این شرایط اقتصادی شدند.

شکوهی مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی  گفت: در زمینه اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی حدود ۳۰ هزار بازرسی در استان انجام گرفته است، ولی شرایط بحرانی پیش آمده ایجاب می‌کند نظارت‌ها را تشدید کنیم.

شکوهی با بیان اینکه هنوز در برخی شهرستان‌ها و روستا‌ها مراسم جشن و عروسی با جمعیت بالا برگزار می‌شود افزود: برخی هیئت‌های مذهبی هم بدون توجه به شیوه نامه‌ها اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند که نیازمند نظارت و برخورد جدی است و سازمان تبلیغات اسلامی باید به این مسئله ورود کند.

او ضمن تقدیر از رسانه‌ها برای همکاری در زمینه‌ی مقابله با کرونا از صدا و سیما و رسانه‌های استان خواست در زمینه‌ متقاعد کردن افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند بیشتر تلاش کرده و از گروه‌های مرجع و تاثیر گذار استفاده کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار