گفت‌وگو‌ی رئیس جمهور اوکراین و گوترش درباره تنش با روسیه

رئیس جمهور اوکراین در گفت‌و‌گویی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل درباره حضور نظامیان روسیه در مرز این کشور تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در یک تماس تلفنی درباره افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین صحبت کردند.

در این گفت‌و‌گوی تلفنی، زلنسکی از گوترش برای حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و تلاش‌ برای برقراری صلح در آن منطقه تشکر کرد.

او خاطرنشان کرد: اوکراین قصد دارد با برگزاری اجلاسی در ماه آگوست در کی‌یف موضوع کریمه را به دستور کار بین المللی بازگرداند.

طبق گفته ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روسیه در هفته‌های اخیر نیروهای آماده جنگ خود را در نزدیکی مرز با اوکراین جمع کرده است.

سازمان ملل مدعی شد: درگیری بین نیرو‌های دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین بیش از ۱۳ هزار کشته بر جای گذاشته است.

رئیس جمهور اوکراین دیروز در گفت‌و‌گو با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره وخیم‌تر شدن وضع امنیتی در دونباس گفت: ناتو تنها راه پایان دادن به درگیری در دونباس است.

وزارت خارجه روسیه هم اعلام کرد که اوکراین و کشور‌های عضو پیمان ناتو به افزایش آمادگی‌های نظامی خود ادامه می‌دهند و مسکو دو طرف را به ممانعت از انجام اقداماتی که موجب تشدید تنش می‌شود، فرا می‌خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار