جمعیت چین در سال ۲۱۰۰ چقدر خواهد شد؟

تحلیلگران بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی چین می‌گویند که جمعیت چین در سال ۲۱۰۰ باورنکردنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت نشنال اینترست در گزارشی اعلام کرد که جمعیت چین به سرعت در حال کاهش یافتن است و با چشمگیرترین تجربه فروپاشی جمعیتی در تاریخ روبرو خواهد شد که به دلیل جنگ یا بیماری نیست.

در این گزارش آمده است که چینی‌ها به زندگی در پرجمعیت‌ترین کشور جهان افتخار می‌کنند و معتقدند که به رشد خود ادامه می‌دهند، اما این امر به دلیل پایین بودن نرخ باروری و سایر دلایل در حال تغییر است.

طبق آماری که قبلاً ازسوی دولت مرکزی چین اعلام شده بود، جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۹ به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسید؛ در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۱ میلیارد و ۳۹۰ میلیون نفر بود و انتظار می‌رود دولت در ماه آینده افزایش جدیدی را برای سال ۲۰۲۰ اعلام کند.

با این حال، این اعداد را برخی با سوءظن مشاهده می‌کنند. «یی فوکسیان» از دانشگاه ویسکانسین به نشنال اینترست گفت که انتظار دارد تعداد واقعی مردم چین در سال گذشته بیش از ۱.۲۸ میلیارد نفر نباشد.

در این گزارش دلایل دیگری برای صحت نداشتن اعداد ذکر شده اعلام شد از جمله این واقعیت که مقامات رسمی نمی‌توانند تولدی را گزارش کنند که بیش از حد مجاز فعلی دو فرزند باشد.

دولت‌های محلی، ادارات آموزش و پرورش و بیمارستان‌ها نیز برای دریافت یارانه یا نگه داشتن تخصیص‌های خود در بودجه اغراق می‌کنند.

جمعیت چین در سال ۲۱۰۰ چقدر خواهد شد؟

از زمان لغو سیاست تک فرزندی در سال ۲۰۱۶ از سوی پکن، این سال در این کشور شاهد افزایش موالید بوده است، اما از آن زمان تعداد تولد‌ها کاهش یافته است.

ارقام موجود حتی قبل از اعلام رسمی در ماه میلادی آینده نشان می‌دهد که تعداد تولد‌ها از سال ۲۰۱۹ در حال کاهش است. در سیستم ثبت نام خانواده Hoku که در آن حدود ۸۰ درصد از تولد‌ها ثبت شده است، شاهد کاهش تعداد ۱۴.۹ تولد بوده است.

داده‌های گزارش شده از استان‌ها و بخش‌های دولتی حکایت از کاهش بیش از ۳۰ درصدی در برخی مناطق دارد.


بیشتر بخوانید


روزنامه رسمی China Daily به نقل از یک استاد دانشگاه پکن هشدار داد که میزان باروری در کشور به زیر ۱.۷ درصد رسیده است.

استاد دانشگاه ویسکانسین گفت که میزان باروری در چین در سال گذشته ۰.۹۰ بود و نمی‌تواند از ۱.۱ فراتر رود و این تخمین مطابق با برآورد ۱.۰۵، ۲۰۱۵ China Daily است.

آکادمی علوم اجتماعی چین پیش بینی می‌کند اگر نرخ باروری کل از ۱.۶ به ۱.۳ کاهش یابد، جمعیت چین تا سال ۲۱۰۰ به نصف کاهش می‌یابد.

در گزارش نشنال اینترست آمده است که اگر نرخ باروری کل در ۱.۲ ثابت شود، چین در پایان قرن تنها ۴۸۰ میلیون نفر جمعیت خواهد داشت و اگر نرخ باروری کنونی افزایش پیدا نکند، تا سال ۲۱۰۰ ممکن است جمعیت تنها در حدود ۴۰۰ میلیون نفر باشد که کمتر از جمعیت آمریکاست.

در این گزارش آمده است: این برای جمهوری خلق چین خوب نیست و به گفته تحلیلگر «اندی شی» از South China Morning Post کاهش جمعیتی می‌تواند تمدن چین را آنگونه که ما می‌شناسیم، پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه جمعیت چین دوبرابر بشه میشه چین چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
به فکر ۲۰ سال آینده خودمون باشید که داریم کم کم تموم میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر وقت با بحران کاهش جمعیت روبرو شدن من حاضرم برم اونجا . چون اینجا که شغل نیست وقتی اعتراض می کنیم میگویند شما کار بلد نیستی کارآموزی می رویم می گویند کار آفرین نیستی وقتی کار آفرینی جواب نمی دهد می گویند شرایط اقتصادی رو درک کنید . همیشه بهانه هست . اما آیا کشور چین هم از این بهانه ها دارد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه کسایی که باعث و بانی کاهش جمعیت در ایران بوده و هستند، ۲۰ سال آینده با فاجعه جمعیت پیر و نبود نیروی کار مواجه خواهیم بود قطعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدوم کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب به ما چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سال ۲۱۰۰؟ ۸۰ سال دیگه می مرده کی زنده؟
Germany
ا
۲۳:۴۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما مسکن و شغل جوونهای تحصیلکرده فراهم نکردید و فقط دانشگاه ساختین جوونهای کشور وقت وعمرشون بذاران درس و دانشگاه بعد ببینن پیر شدن و هیچی ندارن غیر از یک مدرک بی ارزش بعد میگین چرا ازدواج نمیکنند و بچه دار نمیشن! کجا استخدام میکنند و حقوق خوب میدن بعد من هم برم ازدواج کنم برای ایران بچه بیارم لطفا آدرس لینک استخدامی برام بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا کو تا سال 2100 بنده خدا تا اون موقع کی زنده کی مرده ادم از ی دقه دیگه خبر نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر فقط منفعت دولت‌ها و حکومت‌ها رو درنظر بگیریم افزایش جمعیت از همه نظر خوب و مثبت و به نفع حکومت‌هایی مثل جمهوری خلق چین هست ولی اگر دیدمون رو گسترش بدیم و به شکل همگانی و جهانی نگاه کنیم، کاهش جمعیت به نفع کره‌ی زمین و دنیاست که در حال نابودی اساسی توسط انسان‌هاست و مطمئنا با کاهش جمعیت انسان‌ها مشکلات زمین هم کاهش چشمگیری پیدا میکنه. نمونه‌اش کمبود آب، کمبود غذا، سوراخ شدن لایه‌ی اوزون بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی و قطع روزافزون درخت‌های جنگل هایی مثل آمازون و...
حتی عنوان شده که جنگ جهانی آینده بر پایه‌ی آب خواهد بود پس با کاهش جمعیت دنیا، کمبود آبی هم درکار نخواهد بود که جنگ جهانی سوم شکل بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
جمعیت ایران در سال ۲۱۰۰ فقط ۹۱ میلیون خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
متاسفانه خیلی کمه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به جز وهابیای ملعون همه جای دنیا جمعیت رو به کاهشه
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۲:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا وهابیان ملعون !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو سریال آمریکایی به ساخت ویروس آنفلوانزا و بعد ساخت واکسنی به این بهانه و عقیم کردن مردم دنیا اشاره شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی وقته طرح کاهش جمعیت جهان کلید خورده و این طرح رو به غیر از تبلیغات با آلوده کردن آب و خوراکیها و تزریق واکسنهای آلوده پیاده کردند. نرخ باروری و افزایش بیماریهایی مثل عقب افتادگی ذهنی با واکسنهایی که مخصوص اینکار ساخته شدند به شدت افزایش پیدا کرده. بعید نیست کرونا و واکسن‌هایی که به این بهانه ساختند نقشه‌ای برای عقیم کردن یا حتی کشتن تعداد زیادی انسان در سرتاسر زمین باشه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۵۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
ایرانیان باید از چینیها یاد بگیرند و جمعیت رو به پیری ایران اسلامی رو به سرعت افزایش دهند باید ببینند چینیها چگونه انقدر راحت جمعیتشون رو افزایش داده اند و دولتشان چه کمکهایی بهشون می کند و در امور ازدواج چگونه ازدواجهای راحت و بی دردسر و اندک هزینه ایی دارند و بیمارستانهایشان برای فرزند آوری و پزشکان مامایی بخش زنان و زایمانشان از صفر تا صد نسل آوری چه کمکهای رایگانی بهشون می کنند حتما در این راستای امر ازدواج تولید نسل خدمات بسیار عالی می شوند از هر لحاظ حتما مساکن رایگان هم دریافت می کنند و بسته های معیشتی خوب و یارانه های بسیار خوب و مشاغل پایدار و درآمدهای خوب هم براشون فراهم می کنند و زیرساختهاشون بسیار قوی است و قوانینشون هم بسیار مردمی و بشر دوستانه است که رئیس جمهورشان اعلام کرده در کشورمان فقر مطلق را ریشه کن کردیم با این همه جمعیتشون ، کارشناسان و مسئولان و مدیران ایران اسلامی هم باید از چین الگوهای خوبش را برای ایران اسلامی دریافت کنند و بکارگیری کنند که باعث رشت جمعیت دراوج نشاط و امیدواری و حسابشده و کاربردی از صفر تا صدش را اجرایی و عملیاتی کنند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما فکر کنم خانه نشین هستی یا مایه دار. چون زیر تمام خبرهای باشگاه خبرنگاران، بیست خط نظر مینویسی. من که نظرات بیشتر از دو خط رو نمیخونم، بقیه رو نمیدونم. پس کار شما کاملا بیهوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حتما تامین مسکنشون با شماست؟
آخرین اخبار