درخواست برای تشدید محدودیت ها همزمان با موج سوم کرونا در ژاپن

دولت ژاپن اعلام کرد در شهر توکیو و اوساکا وضعیت کرونا وخیم شده و این دو شهر با موج سوم کرونا روبرو هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بعد از شکست خوردن محدودیت‌های کرونا در ژاپن و افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در «توکیو» و «اوساکا» این کشور از شروع موج سوم این ویروس خبر داد.

«یوشیهیده سوگا»، نخست وزیر ژاپن، روز چهارشنبه با وزرای این کشور دیدار کرده و در خصوص وضعیت توکیو، اوساکا، کیوتو و هیوگو صحبت کرد.

از ابتدای ماه مارس (۱۰ اسفند) تاکنون شهر اوساکا کانون ویروس کرونا در ژاپن بوده است و روز گذشته ۱۲۴۲ نفر مبتلا به ویروس را ثبت کرده است.

«هیروفومی یوشیمورا»، استاندار اوساکا، در این خصوص اعلام کرد، کم کردن ساعات کاری کافه‌ها و رستوران‌ها بی نتیجه بوده است و او خواستار اجرا قوانین سخت‌گیرانه‌تری مثل بستن مشاغل غیر ضروری می‌باشد.

گزارش شده است که «یوریکو کویکه»، فرماندار توکیو، در تلاش است تا یک محدودیت اضطراری برای تعطیلات سالانه «هفته طلایی» در ژاپن که از اواخر آوریل تا اوایل ماه مه شروع می‌شود را برای جلوگیری از سفر وضع کند.

رئیس کمیته المپیک ژاپن پیشتر اعلام کرد که این کشور به برگزاری ایمن بازی‌های المپیک در تابستان متعهد است، این خبر درحالی منتشر شده که آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است و درخواست‌های تازه‌ای با مقامات ژاپنی برای به تعویق انداختن بازی‌های المپیک و یا لغو آن گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار