در سال گذشته به ثبت رسید؛

نیم میلیون تخلف سرعت در جاده‌های خراسان رضوی

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، سال گذشته ۵۱۵ هزار و ۳۳۰ فقره تخلف سرعت در جاده‌های خراسان رضوی ثبت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حسینی عشرت آباد رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر این اساس سال گذشته از مجموع ۲۶۸ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۸۹ تردد ثبت شده با ۱۱۵ سامانه ثبت سرعت، ۱۶ صدم درصد معادل ۵۱۵ هزار تردد دارای تخلف سرعت بوده اند.

او افزود: براساس آمارسال ۹۸، ۲۵۱ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۰۹ تردد در جاده‌های خراسان رضوی روی داده که ۱۷۵ هزار و ۲۱۲ مورد معادل هفت صدم درصد دارای تخلف سرعت بوده اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: علت افزایش ۲ برابری ثبت تخلفات سرعت عوامل متعددی دارد که مهمترین آن افزایش سامانه‌های ثبت تخلف سرعت بوده است.

حسینی عشرت آباد بیان کرد: شمار سامانه‌های ثبت سرعت در سال ۹۸ کمتر از ۱۰۰ دستگاه بوده است که البته برخی دستگاه‌ها نیز غیرفعال بوده‌اند حال آن که در سال ۹۹ تعداد سامانه‌ها به بیش از ۱۳۰ دستگاه افزایش یافته که دست کم ۱۱۵ دستگاه فعال بوده است.

او تصریح کرد: پارسال ممنوعیت تردد خودرو با پلاک سایر استان‌ها در جاده‌های استان خراسان رضوی در ردیف تخلفات سرعت در سامانه‌های یاد شده قرار گرفت که این موضوع نیز به افزایش ثبت تخلفات سرعت منجر شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به این که به واسطه محدودیت‌های کرونایی مجموع تردد در جاده‌های استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته، سرعت خودرو‌ها در جاده‌های خلوت بیشتر شده و همین مساله در افزایش تخلفات سرعت در محور‌های استان موثر بوده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار