انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مسئولیت پذیری

فرماندار حمیدیه گفت: انتخابات شورای دانش آموزی اقدامی عملی برای تمرین مسوولیت‌های اجتماعی آینده سازان است.

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری انتخابات مجمع عمومی شورا‌های دانش آموزی شهرستان گفت: انتخابات شورای دانش آموزی اقدامی عملی برای تمرین مسئولیت‌های اجتماعی آینده سازان است.

او با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی موجب می‌شود تا فرزندان این مرز و بوم، امر تعلیم و تربیت را جدی بگیرند و با روحیه با نشاط، خود را برای فردا‌های بهتر آماده کنند، افزود: این اقدام در واقع تمرین دموکراسی و فرصتی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان در مدارس است تا بستر مشارکت آنان در عرصه‌های مختلف در آینده‌ای نه چندان دور فراهم شود.

هاشمی شورای دانش آموزی را نهادی مهم و موثر در تصمیم سازی و تصمیم گیری برای تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه برشمرد و اظهار داشت: این شورا گامی در جهت تمرین مشارکت اجتماعی و استفاده از توانمندی‌ها و زمینه‌ای برای ایجاد و تقویت روحیه مشارکت پذیری آنان محسوب می‌شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش حمیدیه تصریح کرد: باید در مدرسه روند تکامل و تقویت جایگاه شورای مدرسه مورد نظر و توجه مدیران مدارس قرار گیرد و زمینه گسترش دایره تاثیرگذاری شورا در امور مختلف مدرسه برابر با اهداف و دستور‌های شورای دانش‌آموزی مدرسه بیش از قبل فراهم شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.