۵ راه نجات‌بخش برای رهایی از علاقه به کسی که ما را دوست ندارد

افرادی که عشق یکطرفه را تجربه کرده‌اند و در افسردگی بعد از عشقشان به سر می‌برند، می‌توانند با این نکات روانشناسی به روال عادی زندگی بازگردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همان طور که پیشتر گفتیم, این یک موضوع کاملا طبیعی است که اگر شما به شخصی علاقه داشته باشید و او این حس را به شما نداشته باشد ناراحت, ناامید و تا حدّی بی هدف شوید.

حتی اگر شما برای ماندگاری و این حس علاقه تلاش زیادی هم کنید باز هم رابطه شما یکطرفه  و فراموش کردن این رابطه برای شما بسیار سخت است امّا اگرچه ممکن است در حال حاضر بر این تصور باشید که نتوانید این حس و علاقه را فراموش کنید امّا ادامه زندگی، شما را قوی‌تر و مستقل‌تر می کند؛ به طوری که می توانید منتظر حضور فردی باشید که به شما علاقه واقعی داشته باشد.

با استفاده از ادامه نکات و ترفند‌هایی که در این مطلب بیان شده است, می‌توانید اولین قدم‌ها برای حرکت به سمت جلو را بردارید و عشق یکطرفه خود را فراموش کنید.


بیشتر بخوانید


با دوستان و اعضای خانواده خود تماس بگیرید

حالا زمان آن رسیده است که روی حمایت دیگران حساب باز کنید. بنابراین, برنامه‌ای بریزید تا با دوستانتان وقت بگذرانید، با پدر و مادر خود تماس بگیرید و یا به ملاقات آشنایان خود بروید.

اگر می‌خواهید، می‌توانید به آن‌ها بگویید که چه اتفاقی برایتان افتاده است؛ در غیر این صورت، فقط از وقت گذراندن با آن‌ها لذت ببرید و به عنوان کاری به آن نگاه کنید که حواستان را پرت می‌کند.

با پیروی از این نکات عشق یکطرفه خود را به فراموشی بسپارید

اگر علاقه ای به صحبت کردن درمورد عشق یکطرفه خود ندارید مجبور به انجام این کار نیستید  اما ممکن است این کار به شما کمک کند، زیرا گاهی اوقات، افرادی که در این زمینه تجربه دارند، می‌توانند به شما توصیه‌هایی کنند.

منتظر آینده باشید

حتی اگر اینگونه به نظر نرسد روز‌های بهتری پیش رو هستند و شما قسمت سخت قضیه را رد کرده‌اید و فهمیده‌اید که عشقتان یکطرفه بوده است. بنابراین, وقتی از مرحله آسیب خوردن عبور کنید، به مرور زمان و در مقایسه با روزهای اول, خوشحال‌تر و باانرژی‌تر خواهید بود و خودتان را برای رابطه بهتری که لیاقتش را دارید، آماده می‌کنید.

به این مسئله به عنوان یک تجربه نگاه کنید که در زندگی, یک درس  به شما داده است. زیرا شما یک عشق یکطرفه یا جواب رد شنیدن را تجربه کرده‌اید. بنابراین، می‌دانید که در آینده به دنبال چه چیزی باشید.

برای رابطه بعدی خود هدف گذاری کنید

اکنون می‌دانید که عشق یکطرفه برای شما مناسب نیست.

از ویژگی‌ها و خصوصیات ایده‌آل مورد نظر در یک رابطه مانند عشق، اعتماد و صداقت، یک فهرست تهیه کرده و واقعاً سعی کنید از این به بعد هر رابطه‌ای را مطابق با آن استاندارد‌ها حفظ کنید و به چیز کمتری اکتفا نکنید.

اگر در زندگی خود سابقه روابط یکطرفه دارید، قدم بردارید و بررسی کنید که چرا این نوع رابطه را انتخاب کرده‌اید و چه چیزی شما را از تمایل یا عدم توانایی در شکستن این الگو بازمی‌دارد.

ارتباطتان را با شخص مورد نظر قطع کنید

تماس نگرفتن با فرد مقابل خود می‌تواند حداقل برای مدتی کوتاه، به بهبودی شما کمک کند و بدانید, اگرچه ممکن است زمان ببرد که شما بتوانید عشق یکطرفه خود را فراموش کنید امّا  تلاش برای ادامه رابطه دردناک تر خواهد بود. بنابراین, به زمان بیشتری برای هضم این موضوع نیاز دارید و تلاش کنید که زمان بیشتری برای خود صرف کنید.

اگر در این میان, فرد مقابل, از شما سوء استفاده و یا با شما بدرفتاری کرد وقت آن است که یا ارتباط خود را برای همیشه با او قطع کنید و یا برای مدتی از او دوری کنید که بتوانید به این رابطه خاتمه دهید و این شما هستید که تصمیم می گیرید چه مدت دوری کنید چرا که برخی از افراد ممکن است فقط به چند هفته زمان نیاز داشته باشند در حالی که ممکن است افراد دیگر به چند سال زمان نیاز داشته باشند.

خودتان را به جامعه برگردانید

از این که قرار است شریک زندگی خود را پیدا کنید  خجالت نکشید و سعی کنید تجربه شما با عشق یکطرفه ای که داشتید باعث ناراحتی شما نشود.

ممکن است در ابتدا, یک رابطه جدید برای شما ترسناک یا عجیب باشد، اما به یاد داشته باشید که همه افراد متفاوت هستند و همه روابط شما یکطرفه نخواهد بود.

با پیروی از این نکات عشق یکطرفه خود را به فراموشی بسپارید

با یک روانشناس صحبت کنید

عشق یکطرفه می‌تواند باعث شود که ما به خودمان شک کنیم. بنابراین, 

اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید عشق یکطرفه خود را فراموش کنید یا دائماً افکار منفی دارید، صحبت با یک متخصص روانشناسی می‌تواند به شما کمک کند و شما می‌توانید درباره عشق یکطرفه، اینکه چرا این عشق تا این حد روی شما تأثیر گذاشته است و کار‌هایی که می‌توانید بطور خاص برای کمک به خودتان انجام دهید، بیشتر بیاموزید.

در منطقه خود به دنبال یک درمانگر یا مشاور خوب و باتجربه باشید.


بیشتر بخوانید


ترجمه از فاطمه میرزایی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
راه ششم :
اول چشماتو باز کن ببین طرف میخوادت بعد نه یه دل نه صد دل عاشقش بشو .
حالا راه حل اینه که زمان بگذره تا از تب و تاب عاشقی بیافتی تا مغزت باز بشه بفهمی عشق یکطرفه بدرد نمیخوره پس نه ناراحت شو نه فرار کن .احتیاجی به هیچ راهی نیست.
فرض کن یه نفر تورو میخواد ولی تو نمیخوایش. حله داداش؟؟
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به همه پاسخ ها
۱۲:۱۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی دو نفر عاشق هم باشن بخوان ازدواج کنن بعد خانواده دختر مجبور کنن دخترو که جواب رد بده .خب رابطه ها سرد میشه و عشق یه طرفه میشه .خب تو این شرایط دختر چطور پناه ببره به باعث و بانی شکست عشقش.جواب بدید؟؟؟

درمورد کامنت شخصی که خانواده رو گفته بود عرض کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالیییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۹:۰۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک راه واقعی اینه که بتونین فرد مورد نظر و خاطراتشو از ذهنتون پاک کنین.. یعنی فراموشش کنین و شاید اوایلش سخت باشه ولی ادامه بدین که ممکنه.. به مرور زمان اون فرد براتون بی ارزش میشه و ازش یه خاطره محو و فراموش شده میمونه. حتما امتحان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
همیشه مسئله به این راحتی که شما عنوان میکنید نیست .گاهی خیلی پیچیده میشه سخت میشه .مثلا وقتی که کلا گزینه اول(تماس با خانواده و دوستان)منتفی میشه چون که دلیل ومسبب این شکست عشقی همون خانواده هستن .در این صورت خیلی اوضاع بدتره چون اولویت اول (خانواده) همراهت نیستن پشتت نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
برادر، خواهر ،عزیز ، بزرگوار عشق یک طرفه چه ربطی به خانواده داره؟؟!!!
عشق یک طرفه یعنی اینکه شما عاشق کسی بشی که عاشق شما که نیست هیچ علاقه ای هم به شما نداره؟!
حالا خانواده چی کاره ست اینجا که باعث و بانی باشه؟!

اصلا فکر کن یکی عاشقت شده که هیچ علاقه ای بهش نداری؟!الان شما باید تسلیم بشی در برابر این عشق ؟؟!!!اصلا قبول میکنی؟!
موندم اینایی که مثبت دادن واسه چی دادن؟!
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به پاسخ
۱۸:۵۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرفشون کاملا درسته چون عشق ها اکثرا دوطرفه است و یا یک پسر دختر مورد علاقشو عاشق خودش میکنه به هرحال این خانواده ها هستند که دختر و پسر و از چشم هم میندازند و عشقشونو یک طرفه میکنند،وگرنه منظور از عشق یک طرفه این نیست که از اول یک طرفه بوده چون این اصلا عشق نیست.
Iran (Islamic Republic of)
پاسخ به پاسخ به پاسخ
۲۲:۳۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه قراره به یه حرف از چشم هم بیافتن همون بهتر که قبل ازدواج باشه!!!
یعنی چی که خانواده اینا رو از چشم هم انداختن!!!!
تا یه جای کار نلنگه همچیم اتفاقی نمیافته!!!
دیدین بعضیا بچه هاشونو نمیتونن درست تربیت کنن بعد یه ساعت میره خونه ی خاله خونه ی عمع پیش مادر بزرگ پیش پدر بزرگ یه کلمه یاد میگیره بعد دیگه بچه تحریمه نباید بره فلان جا نه عزیز من این چه تربیتیه که 1 ساعت و دو ساعت به 23 ساعت میچربه!!!
اینم دقیقا از همون بهونه هاست!!!
خب این بچه قراره بره تو جامعه اون موقع میهوای چیکارش کنی!!!
دو نفر هم وقتی میرن زیر یه سقف هزار تا مشکل و مساله دارن که باید خودشون حل کنن!!!
اگه عشق بینشون همینجوری آبکی باشه خب وا میرن که اولین مشکل هم همینه که شکست عشقی آبکی رو بندازن سر خانواده!!!

هرکی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه...ادعای عشق که کردی پای مشکلاتش هم باید وایسن البته این برا وقتیه که به قول شما دو طرفه باشه وگرنه که یه طرفه اش تکلیفش معلومه!!!
الکی هم با این حرفا خودتون گول نزنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من حرف تو قبول دارم خانواده خیلی تاثیر میزاره برا خود منم این اتفاق افتاده اول هردوتامون همو دوست داشتیم بعد خانوادش یکاری کردن که بینمون بهم بخوره شد عشق یطرف بعد چندسال هرکی راه خودشو رفت با اینکه ۷سال بود
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۵:۱۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
راهکار آخر به تورم و کرونا نگاه کنید اولی عشق را از یادتان می‌برد دومی یادآوری می‌کند دوروز زندگی برای این چیزا طلف نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخخخ
ها ها ها ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حاجی اینا همش حرفه تو ایران هیچ آینده ای وجود ندارد زندگی لاکچری برای آقازاده ها هست نه منه جوان 33ساله که نه شغل دارم نه پول دارم هیچ ندارم
واقعا یکی تو این مملکت نیست از بیت المال منو زن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینو خوب اومدی، از بیت المال منو زن بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاملا شما رو درک میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا یکی از کوچکترین وظایف, ازدواج جوان هاست که مثل بقیه مسائل به حاشیه رفته
آخرین اخبار