میرتاج الدینی طی تذکری در صحن:

تولید برخی محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی/ دولت خرید تضمینی محصولات را در برنامه خود قرار دهد

نماینده مردم تبریز گفت: گاهی تولید محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی است و تولیدات در دست کشاورزان زحمتکش باقی می‌ماند بنابراین دولت باید خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی، ضمن تقدیر از حضور پرافتخار تیم فوتبال و نماینده کشورمان در بازی‌های آسیایی و با آرزوی پیروزی‌های بیشتر برای همه آن‌ها به ویژه تیم تراکتور، گفت: یاد و خاطره سردار حجازی یار حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه طی تذکری اظهار کرد: از گوشه و کنار سخنانی می‌شنویم که سپاه پاسداران را متهم به حضور و فعالیت در عرصه‌های مختلف انتخاباتی و سیاسی می‌کند، حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب در راستای عمل به تکلیف حفظ و حراست و پاسداری از انقلاب اسلامی و کشور، رسالت این نهاد انقلابی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: سخنان مقام معظم رهبری در این مورد فصل الخطاب است، سپاه به عنوان یک موجود زنده باید بداند که از چه می‌خواهد پاسداری کند، این خلط مبحثی است که بعضی انجام می‌دهند و باید کاملا این موضوع مشخص شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: نمی‌شود یک مجموعه‌ای به عنوان بازوی نگهبان و پاسدار انقلاب در کشور تعریف شود، اما در زمینه جریان‌های گوناگون سیاسی بعضی انحرافی، بعضی غیرانحرافی و برخی وابسته به اینجا و آنجا به صورت چشم بسته و ناآگاه و نابینا فعالیت داشته باشد. این معنا ندارد و سپاه باید بداند که از چه می‌خواهد دفاع کند.

میرتاج الدینی همچنین در تذکری خطاب به وزرای جهاد کشاورزی و صمت، اظهار کرد: حمایت از تولید کشاورزان باید به صورت همه جانبه باشد، هم کود و هم نهاده‌های دامی موردنیاز باید تامین و مدیریت لازم برای بازار و اعمال سیاست‌های حمایتی در پشتیبانی از محصولات کشاورزی انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی تولید محصولات کشاورزی بیش از نیاز داخلی است و تولیدات در دست کشاورزان زحمتکش باقی می‌ماند بنابراین دولت باید خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان را در برنامه خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: گندم یک کالای استراتژیک برای کشور است، خرید تضمینی با نرخ عادلانه و منصفانه موجب پایداری در خودکفایی گندم در کشور می‌شود، دولتمردان به جای خرید گندم خارجی و واردات آن با ارز ترجیحی این مبلغ را به خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان تخصیص دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار