در صحن علنی مطرح شد؛

پژمانفر: با مذاکره خارج از قانون مجلس برخورد قضایی شود/ نیکزاد: آمریکایی‌ها در هتل محل مذاکرات حاضر شدند

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: هر کسی خارج از چارچوب تعیین شده مجلس درباره برجام طرح مذاکره کند، باید با وی برخورد قضایی شود.  

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز طی تذکری شفاهی گفت: آمریکایی‌ها بازی جدیدی به راه انداخته‌اند و دست با دامن اروپایی‌ها شدند تا تحریم‌ها را اروپا برگردانند. 

وی ادامه داد: اروپا تحریم‌های جدید برقرار کرده است. سیاست‌ها باید بر سر سفره مردم نشان داده شود، اما فقر بیشتر شده و سفره مردم کوچکتر شده است. مردم که در بیست سال امنیت غذاییشان تأمین شده بود،  اکنون در امنیت غذایی مشکل دارند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مذاکره کنندگان مسائل را رو نمی‌‎کنند و طرف مقابل از همه چیز با خبر است. خفت و خواری و ذلت مردم بر اساس مذاکرتی است که ته و زمان ندارد، و این‌ها باید تمام شود.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: غیر از چارچوب تعیین شده از سوی مجلس هیچ تعهدی پذیرفته نیست و هر که خارج این مسئله طرح مذاکره کند، باید با وی برخورد قضایی شود. 

علی نیکزاد نایب رئیس دوم پارلمان در پاسخ به رئیس کمیسیون اصل نودم با اشاره به قانون مصوب مجلس، لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی به نظر رهبری انقلاب پرداخت و گفت: مقابل اتفاقات خلاف قانون می‌ایستیم و موضوع نباید فرسایشی و مرحله‌ای شود.

وی ادامه داد: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمد و گفت آمریکایی‌ها در هتل هم حاضر نمی‌شوند و هیچ مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی با ایران رخ نمی‌دهد. 

نیکزاد بیان کرد: در وین آمریکایی‌ها در هتل مستقر بودند و این خلاف موضوع مطرح شده در کمیسیون بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیسوادبی شناسنامه
۰۹:۴۶ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اروپائی ها نوچه آمریکاهستند.ارباب خودش نیومده نوچه هاشو فرستاده.من نمی فهمم اگه این مذاکرات خیانت نیست چیه؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۰
بیست سال غذای مردم تامین بود واقعا بود شب هست یا روز کسی به ما بگه کی شما اطلاع دارید که غذای مردم تامین بوده همه اش فلاکت بار بوده
آخرین اخبار