رسولی در صحن شورا مطرح کرد؛

سازمان‌ها از حیاط خلوتی خارج شوند

عضو شورای شهر تهران گفت: می‌خواهیم سازمان‌ها از حیاط خلوتی خارج شوند، به همین دلیل اساسنامه نمونه تصویب کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن رسولی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا با اشاره به لایحه «اساسنامه ۱۹ سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران» اظهار کرد: هدف ما از این مصوبه ساماندهی سازمان‌ها از جهات مختلف از جمله آیین نامه مالی و معاملاتی است و براساس مصوبه سازمان‌ها تا پایان خرداد سال ۱۴۰۰ فرصت دارند که آیین نامه خود را با بند ج ماده ۲۹ تطبیق دهند.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم سازمان‌ها از حیات خلوتی خارج شوند، به همین دلیل اساسنامه نمونه تصویب کردیم تا آیین نامه اداری، استخدامی و مالی آن‌ها واحد شود.

خزانه دار شورا گفت: سازمان‌های شهرداری در حالی که ۱۰۰ درصد سهام آن‌ها متعلق به شهرداری است ترجیح می‌دهند به عنوان جزایر نا پیوسته عمل کنند؛ اگر سازمان‌ها می‌خواهند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تغییری در آن بدهند آن را به شورا ارائه کنند تا به تصویب برسد، اما اگر تا پایان خرداد اقدام نکردند آیین نامه فعلی آن‌ها به این دلیل که می‌خواهیم همه سازمان‌ها یک آیین نامه واحد داشته باشند، قابلیت اجرا ندارد.

رسولی تاکید کرد: شهرداری تهران دارای ۱۹ سازمان است؛ این لایحه می‌خواهد انضباط بخشی به کل سازمان‌ها بدهد همچنین یکی از آیین نامه‌هایی که آیین نامه مصوب دارد سازمان نوسازی است که مصوبه مجلس است و شورا هم صلاحیت تغییر آن را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار