شناسایی۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای گناباد گفت: شناسایی ۲ مورد کرونای جهش یافته انگلیسی در گناباد به معنای نبود نمونه‌های دیگر کرونای انگلیسی در این شهرستان نیست و تاکنون ۲ مورد آن شناسایی و کشف شده است.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا تاکنون هشت هزار و ۳۰۱ مورد بیمار با تست مثبت کرونا در گناباد و بجستان شناسایی و بستری شدند، افزود: با توجه به جهش موج چهارم کرونا و درصد بسیار بالای ابتلا به این نوع از کووید ۱۹، افزایش هوشیاری نسبت به تبعات آن ضروری است.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ابراز نگرانی از افزایش تعداد بیماران مبتلا و فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ به دلیل عادی انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گناباد ادامه داد: استمرار این روند موجب افزایش تبعات این بیماری و از جمله کرونای جهش یافته در این منطقه خواهد شد.

باذلی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۸۳ نفر با تست مثبت کرونا در گناباد و بجستان فوت شده‌اند، بیان کرد: از مجموع ۱۵ هزار و ۳۸۹ مورد تست بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان ها، هشت هزار و ۵۹۵ مورد معادل ۵۶ درصد آن‌ها مثبت بوده است.

او با بیان اینکه ۱۱۵ دوز واکسن طی چند روز آینده تزریق می‌شود، تصریح کرد: تا کنون ۸۰۸ دوز واکسن کرونا طی چند ماه گذشته در گناباد و بجستان با اولویت کادر بهداشت و درمان که به صورت مستقیم در زمینه درمان بیماران کرونایی فعالیت دارند تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به تزریق یک میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا طی چند روز آینده در سطح کشور تاکید کرد: از این میزان هزار و ۵۰۰ دوز در گناباد و بجستان تزریق می‌شود و بر این اساس واکسیناسیون همه گروه‌های در معرض خطر به اتمام می‌رسد.

باذلی با بیان اینکه گناباد از ۱۰ روز گذشته از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است، اظهار کرد: هم‌اینک ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و تاکنون ۲۸۳ تن در این منطقه با تست مثبت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار