پیگیری ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در رشته خوشنویسی، ثبت رسمی قزوین به عنوان پایتخت این هنر، پیگیری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان قزوین در عرصه خوشنویسی از گذشته تا کنون، این شهر را شایسته پایتختی و محوریت خوشنویسی در کشور می‌دانیم و باید برای این امر همه مسئولان و متولیان دغدغه‌مند و پیگیر باشند.

 اسماعیلی افزود: استان قزوین همواره خاستگاه هنرمندان نامی در حوزه خوشنویسی بوده که نام و آوازه آن‌ها فراتر از مرز‌های ایران اسلامی درخشیده است و با فعالیت هنرمندان نام آشنا در این عرصه ، قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی در کشور شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های مهم در این راستا توسعه زیرساخت‌های هنری در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری و سپس تلاش در جهت ثبت رسمی قزوین به عنوان شهر خوشنویسی است.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با ابراز حمایت از این اقدام، گفت: وزارت میراث فرهنگی حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت بنابراین باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوشنویسی قزوین گردآوری و برای ثبت به وزارت میراث فرهنگی ارائه شود.

خزائلی عنوان کرد: یکی از مهمترین نتایج این اقدام برندسازی شهر است که باعث می‌شود هویت و اصالت شهر بیش از پیش حفظ و معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه گفت: با توجه به توانمندی هنرمندان به ویژه انجمن خوشنویسان، می‌توان در یک پروسه زمانی مشخص اقدامات قانونی لازم را در این زمینه به سرانجام رساند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار