محدودیت های جدید کرونایی در ادارات بوشهر آغاز شد

محدودیت‌های جدید کرونایی از امروز به مدت یک هفته در ادارات استان بوشهر آغاز شد. بر این اساس ادارات در شهرستان‌های قرمز حداکثر با حضور یک سوم کارکنان ساکن در مرکز شهرستان، فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محدودیت‌های جدید کرونایی در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر بر اساس بخشنامه‌ای که استاندار چهارشنبه ۲۵ فروردین صادر کرد، از امروز آغاز شده است و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در این بخشنامه آورده است: با توجه به اینکه استان بوشهر در وضعیت قرمز و بسیار خطرناک کرونایی قرار گرفته و ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است، چنانچه سیر صعودی با این شیوه ادامه یابد زیرساخت‌های موجود درمانی پاسخگو نخواهد بود و استان دچار بحران خواهد شد.

او عنوان کرده است که، در اجرای طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها و بخشنامه های شماره ۳۷ ۴۸۹۹ مورخ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ و شماره ۳۷۶۸ ۲۰ مورخ ۸ آذر ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور، برای جلوگیری از شیوع و انتقال بیماری باید مواردی به عنوان دستور اداری اجرایی شوند.

یکی از این موارد که در بخشنامه آمده این است که، همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند از امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ به مدت یک هفته در همه شهرستان‌های قرمز حداکثر با حضور یک سوم کارکنان ساکن در مرکز شهرستان فعالیت کنند و با توجه به تشدید اعمال محدودیت های ورود و خروج به و از شهرهای قرمز سایر کارکنان غیر ساکن به مدت یک هفته حق مراجعه به دستگاه مربوط را ندارند.


بیشتر بخوانید


در این بخشنامه با اشاره به ضرورت کاهش ترددها تاکید شده است که مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به اختیار پیش‌بینی شده در مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برای کاهش حضور کارکنان به کمترین میزان ممکن برنامه‌ریزی کنند، واحدهای غیر ضروری در ادارات تعطیل شوند و برخی خدمات که فوریت ندارند و باعث تردد و تجمع ارباب‌رجوع می‌شود، در این هفته ارائه نشود.

لغو همه جلسات و ماموریت ها و بازدیدهای مدیران و کارکنان اداری در مرکز استان و شهرستان‌ها، ارائه خدمات از طریق میز خدمت و حضور نیافتن مستقیم ارباب موجود در تمامی اتاق‌ها و واحدهای داخلی هر دستگاه، از دیگر مواردی است که در این بخشنامه آمده است.

 همچنین تاکید شده است که مراکز بهداشتی و درمانی نیروهای نظامی و انتظامی از این بخشنامه مستثنی هستند و مسئولیت حسن اجرای بخشنامه بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

از ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۹ شهرستان در شرایط قرمز کرونایی هستند و فقط شهرستان دیر نارنجی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.