آلمان: برجام هنوز نمرده است

سخنگوی وزارت خارجه آلمان ضمن مهم توصیف کردن مذاکرات وین، تاکید کرد که برجام نمرده و این توافق باید حفظ شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا آدبار» در جمع خبرنگاران در «برلین» به اظهار نظر درباره توافق هسته‌ای و نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت «از دیدگاه ما – و این موضعی است که از ابتدای برجام آن را اتخاذ کرده‌ایم – این یک توافق معنادار است که باید حفظ شود.»

ماریا آدبار تاکید کرد «برجام هنوز نمرده است و مذاکرات وین میان ایران و ۴ قدرت جهانی با هدف بازگرداندن تمامی طرف‌ها به این توافق در جریان است.»

نشست کمیسیون مشترک برجام از هفته گذشته در شهر وین آغاز شده و این نشست همچنان ادامه دارد؛ صبح امروز و در ادامه این نشست رؤسای تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) در جلسه‌ای مشترک با «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه، و رئیس هیأت مذاکره‌کننده کشورمان، مذاکراتی داشتند.

همچنین نشست دیگری میان عراقچی و «انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، برگزار شد.

در همین حال یک مقام اروپایی امروز (جمعه) اعلام کرد طرف‌های برجام از وین به کشور‌های خود بازخواهندگشت تا مذاکراتی داخلی درباره توافق هسته‌ای داشته باشند.

همچنین «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد که سران هیئت‌های ایران، روسیه و چین نشستی سه‌جانبه را در وین برگزار کردند.

با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «عصر روز جمعه نشست سه‎جانبه سران هیئت‌های چین، ایران و روسیه در راستای تلاش‌های مداوم برای احیای کامل برجام از سوی تمامی طرف‌ها برگزار شد.»

اولیانوف در توییت دیگری نوشت: کار بر روی احیای برجام فردا در وین تحت نظارت کمیسیون مشترک برجام ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
متاسفانه پیروی نابخردانه المان از امریکاباعث شده دیگر بهش اعتمادی نکنیم.پس المان برایمان مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
پس از انعقاد قرارداد برجام اروپا و امریکا با عدم پایبندی و انجام تعهدات قید شده پس از کذشت 7سال حال پس از مرگ قطعی برجام حالا میگویند برجام نمرده است مگر مرگ یک قرارداد بین المللی چه شرایط دیگری نیاز است برجام مرد تمام.
آخرین اخبار