پیشنهاد بایدن برای دیدار با پوتین در تابستان

رئیس‌جمهور آمریکا از پیشنهاد خود به همتای روسش برای دیدار در فصل تابستان در اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزارس تاس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت او پیشنهاد کرده  دیداری را در تابستان امسال با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در اروپا برگزار کند.

 بایدن روز پنجشنبه هنگام ارائه اظهاراتی درباره سیاست آمریکا در قبال روسیه در کاخ سفید اعلام کرد: «هنگام صحبت با رئیس جمهور پوتین، من اعتقاد خود را مبنی بر اینکه برقراری ارتباط بین ما، شخصا و مستقیما برای پیشبرد یک رابطه موثر‌تر ضروری است، ابراز کردم. او نیز در این مورد توافق کرد. به همین منظور من پیشنهاد دادم که تابستان امسال در اروپا، شخصا درباره  طیف وسیعی از موضوعات مربوط به دو کشور با یکدیگر دیداری داشته باشیم.»

رئیس جمهور آمریکا با اعلام اینکه به اینکه «تیم‌های ما در حال بررسی این دیدار هستند»، پیشنهاد گفتگو درباره موضوعات استراتژیک در چارچوب ملاقاتی در بالاترین سطح با روسیه  را ارائه داد. او  افزود: اگر این دیدار محقق شود معتقدم که مسکو و واشنگتن می‌توانند گفتگوی استراتژیک را برای پیگیری همکاری در کنترل سلاح و امنیت آغاز کنند.

بایدن اضافه کرد: ما می‌توانیم چالش‌های مهم جهانی را که روسیه و آمریکا به همکاری مشترک برای  حل آنها نیاز دارند، از جمله مهار تهدید‌های هسته‌ای ایران و کره شمالی، پایان دادن به  شیوع کرونا در سطح جهانی و رفع بحران وجودی تغییرات آب و هوایی، برطرف کنیم.

این در حالی است که روز پنجشنبه، بایدن در یک دستورالعمل تحریم‌هایی را علیه روسیه امضا کرد و دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اظهار کرد که مسکو متقابلا به همین شیوه با واشنگتن برخورد خواهد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تحریم‌های جدید آمریکا ملاقات پوتین و بایدن را که واشنگتن پیشنهاد می‌دهد، تسهیل نخواهد کرد.

انتهای پیام /

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار