ساخت مسیر دریاچه نمک قم در ایستگاه تامین اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت:احداث مسیر دریاچه نمک قم به ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسن صبوری،مدیرکل راه و شهرسازی استان قم درباره مسیر دسترسی دریاچه نمک قم اظهار کرد : ۶۵ کیلومتر مسیر دسترسی دریاچه نمک قم با احتساب ۷ میلیارد تومان برای احداث هر کیلومتر از مسیر، نشان از نیاز به بودجه‌ای در حدود ۴۵۵ میلیارد تومان دارد و از این رو می‌توان نتیجه گرفت که امسال ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده در این موضوع  احتمالا و صرفا برای بحث‌های مطالعاتی مسیر اختصاص یافته است.

او  با بیان این که مسیر ۲۶ کیلومتری جاده قم – کهک نیز  بر اساس آخرین برآورد و با احتساب تقاطع‌های غیرهمسطح در مسیر به  ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ،ادامه داد: تخصیص اعتبار برای این پروژه چند سال زمان بُرد و افزایش هزینه‌ها سبب شده است تا این رقم امروز پیش روی ما باشد.

صبوری  با اشاره به تخصیص اولیه ۲/۶ میلیارد تومان برای این پروژه افزود: اولویت نخست در این پروژه به روستای ورجان داده شد، چراکه محدوده ورجان به ویژه در ایام تعطیل، شلوغ و پرتردد است، اما  همکاری نکردن شورای روستای ورجان به ویژه در بحث تملکات لازم سبب شد تا برآورد دیگری بر اساس ۷ کیلومتر از مسیر ورجان به قم مورد توجه قرار گیرد که مناقصه آن نیز برگزار خواهد شد و البته نیازمند تخصیص اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم سپس به پروژه جاده قم - نیزار به عنوان یک پروژه بیست ساله اشاره کرد و گفت: اعتبار ۲۱/۷ میلیارد تومانی برای این پروژه دیده شده است؛ اگرچه قرارداد آن بیش از ۳۰ میلیارد و تخصیص آن حدود ۱۲ میلیارد تومان است که نشان می‌دهد نیاز به تخصیص اعتبار بیشتر برای این پروژه هم وجود دارد.

او همچنین به کسری‌های هزینه‌ای اداره کل متبوع در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: البته مبلغی برای جبران این کسری‌ها در نظر گرفته شد، اما متأسفانه این مبلغ با وجود همه پیگیری‌ها در اختیار اداره کل قرار نگرفت و موجب نارضایتی و بی انگیزگی کارکنان را فراهم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص اعتبار مورد نیاز محور قم- کهک گفت: با احتساب ۷ میلیارد تومان برای احداث هر کیلومتر از مسیر ۲۶ کیلومتری، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای مسیرسازی و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای تقاطع‌های غیرهمسطح پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار