روحانی:

می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصدی هم انجام دهیم/ باید در بهار از واکسن خارجی استفاده کنیم

رئیس جمهور گفت: اگر امروز اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصدی هم انجام دهیم اما مسیر را برای بمب اتم هموار نمی‌کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در شصت و سومین برنامه افتتاح که به بهره برداری از چهار طرح ملی صنایع پتروشیمی اختصاص داشت با اشاره به سال تولید ملی و مانع زدایی ها، گفت: مانع زدایی ها برای ما بسیار اهمیت دارد و دولت تا آخرین روز و آخرین ساعت همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن طرح ها به کار ببرد.

رئیس جمهور با بیان چند برنامه مهم دولت دوازدهم در صد روز پایانی دولت، گفت: یکی از برنامه های مهم دولت ، سلامت مردم و مساله مبارزه با کرونا است.

او ادامه داد: در روزهای پایانی برای مبارزه با کرونا باید اقدامات ویژه انجام دهیم که بخشی از آن مربوط به خرید و واردات واکسن به کشور و ماه‌های بعد نیز به ثمر نشستن واکسن‌هایی که در داخل تولید می‌شود است تا مردم شرایطی را احساس کنند که آرامش بیشتری داشته باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر مردم واکسن تزریق کنند و اگر بتوانیم در سطح وسیعی به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسن تزریق کنیم، این زنجیره را قطع و سلامت مردم را تضمین می کنیم، حتی اگر این ویروس باز هم باشد و جولان دهد. البته برای ما مهم است که توصیه های بهداشتی بعد از تزریق واکسن رعایت شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در ۱۰۰ روز پایانی دولت  مسئله مقابله جدی تر با ویروس کرونا خصوصاً  نوع انگلیسی است  را خواهیم داشت‌.

او برنامه دوم دولت در صد روز پایانی را شکستن تحریم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سربازان مقدم دیپلماسی ما در وین در حال تلاش هستند. برای ما مهم نیست دشمن کی به عقل بر می‌گردد و کی در برابر قانون تواضع می‌کند اما یقین داریم برای آمریکا و بقیه کشورهایی که در داخل برجام بودند، تنها راه موجود این است که به قطعنامه ۲۲۳۱ و به توافق برجام به طور کامل بازگردند که اگر چنین کنند ما بلافاصله بعد از راستی‌آزمایی هایی که زمانش طولی نمی کشد به کلیه تعهدات برجامی خود بازمی گردیم.

روحانی ادامه داد: برخی تعبیر کردند ۶۰ درصد یعنی با یک حرکت به ۹۰ درصد رسیدن که درست نیست، ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم این شما هستید که دنبال بمب هسته‌ای بودید و هستید، این اتهام روی پیشانی شماست.

او یادآور شد: قبل از این هم می‌توانستیم ۶۰ درصد را انجام دهیم همین امروز اگر اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی ۹۰ درصد انجام دهیم اما ما اراده کرده‌ایم و بر عهد خود ایستاده‌ایم به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت شیوع کرونا گفت: دیشب که وضعیت کل استان های کشور را بررسی می کردم جز چند استان که شرایط سخت دارند، بقیه استان‌ها نسبتاً شرایط قابل قبولی دارند که می توانیم یک هفته دیگر از این شرایط در برخی استان‌ها عبور کنیم.

روحانی یادآور شد: البته مردم در جریان هستند در پیک چهارم هنوز به نقطه قله پیک نرسیده‌ایم و قاعدتاً هفته آینده در برخی از استان‌ها برخی روزهای شدیدتری خواهیم داشت.بسیار امیدواریم هفته‌های دیگر از این مسیر و از این پیک خارج شویم.

رئیس جمهور گفت: این پیک جهش  ویروس از نوع انگلیسی است اگر جهش این نوع امروز در ایران نبود این مشکل را نداشتیم. همه استان‌ها امروز با این شرایط ویروس جهش یافته مواجه هستند. شاید مشکلی بعد نوروز داشتیم اما اساس مشکل ما این است که ویروس انگلیسی از عراق وارد خوزستان و ایلام و از آنجا وارد سراسر کشور شد.

روحانی خاطرنشان کرد: این ویروس است که شدت عمل نشان می‌دهد و انتقال آن بسیار سریع انجام می‌شود.

رئیس دولت دوازدهم ادامه داد: ویروس ووهان شاید در جمعی برای چند دقیقه باشد و منتقل نشود اما این ویروس از لحاظ انتقال با بقیه ویروس ها و ویروس ووهان متفاوت است و این اساس مشکلی است که ما در پیک چهارم داریم.

رییس ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هیچ کس دنبال علت های غلط نگردد، تصریح کرد: من به عنوان مسئول ستاد ملی کرونا و رئیس جمهور صریحا به مردم ایران اعلام می‌کنم عامل اصلی مشکل ما در این روزها ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به کشور ماست که از مرزهای عراق وارد کشورمان شده است.

او افزود: البته همیشه مراسم هایی که داریم اعم از عروسی ها و مراسم ملی مانند عید، سفرها، ترددها و دورهمی ها همه اینها تاثیرگذار است. هرجا کمی دستورها را رعایت نکنیم و نسبت به آن بی اعتنا باشیم دچار مشکل می‌شویم.

روحانی ابراز امیدواری کرد، همه استانداران، فرمانداران، بخشداران، بخش های پزشکی، مدافعان سلامت، بسیج و نیروی انتظامی که بار سختی را بر دوش دارد دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در اسرع وقت از این پیک عبور کنیم و امیدوارم با مراعات های دقیقی که همه مردم خواهند داشت و واکسنی که به دست ما می‌رسد از این ویروس رها شویم.

او ادامه داد: امروز کلید برای حل مسئله واکسن است و باید از انواع واکسنی که در اختیار است و واکسن هایی که وارد کشور می شود استفاده کنیم. شرکت‌های خصوصی راحت‌تر می‌توانند این واکسن‌ها را وارد کنند.

رئیس جمهور گفت: نمی توانیم منتظر واکسن داخلی تابستان باشیم باید در ماه های بسیار حیاتی اردیبهشت و خرداد از انواع واکسن های خارجی استفاده کنیم و همه شرکت‌ها مجاز به واردات واکسن هستند.

او افزود: هر شرکت و موسسه برای ورود واکسن کوچک‌ترین مشکلی دارد مستقیم به دفتر رئیس‌جمهور اطلاع دهد و من مستقیم موضوع را دنبال می‌کنم چون به راحتی می‌تواند در هفته‌های آینده میلیون‌ها دز واکسن وارد کشور شود . 

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر ایران برای رادیو داروها و صنعت و کشاورزیة نیاز به غنی سازی 20 و یا 60 درصد دارد، چرا بایستی مطابق برجام 3.67 درصد تولید کند؟؟؟؟
بقیه را هم با قیمت گزاف از غربیها و چین و روسیه و ... بخرد؟؟؟
با اینکار کشور را هم محدود و هم وابسته می کنند و ارز کشور را خارج می کنند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
قنبری اهواز
۱۵:۲۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
مرغ کیلویی ۲۸۰۰۰ تومان !!!
من کارگر ساختمونم . بیکارم و امروز برای افطارم نمیتونم بخرم .


اصلا غنی سازی بشه صددرصد ، بشه هزار درصد به چه درد من میخوره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
این حرف دل قریب به اتفاق ماست برادر، غنی سازی بشه یا نشه هیچ تاثیری در زندگی ما فقرا نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
حالا که داری میری شجاع شدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط واکسن ایرانی.....
اعتمادی به واکسن خارجی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط واکسن ایرانی.....
اعتمادی به واکسن خارجی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
شما اگر مایل بودی کرونارفع شود باید دردوهفته اول فروردین شهرهارا قرنطینه می کردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر واقعا ویروس انگلیسی از عراق وارد ایران شده پس طبیعتا بایستی خود عراق پیش تر و بیشتر از ایران ما در گیر این بیماری باشد، آیا واقعا این گونه است، یا از پرواز هایی که به انگلیس و دیگر کشورها داشتیم است؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دیشب رفتم مرغ گرفتم کیلو 24.900 ؛ نمیدونی چقدر به جونت دعا کردم خدا خیرت بده مرسی که هستی اصلا امروز عجیب حالم خوبه .... والا از مرغ 38.000 تومنی که بهتره ؛
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
وای این گفت واکسن خارجی میزنیم داستان داریمااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ
۱۴:۰۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بنظر شما وقتیکه حسن کلید میگوید علی برکت اله چرا اکثر مردم دردلشان به حسن کلید میگویندبزند به کمرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
شما هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
صد روز آخر رو تقدیم کن به مسوولان عالی رتبه ای که بهت رای دادن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
با وجود گذشت چندین سال و یا دهها سال مذاکره بی نتیجه و فریبکاری و بد قوای غربیان و تحریم و تهدید و خرابکاری در تاسیسات اتمی و وقت کشی های دهها ساله اگر غنی سازی صد در صد هم داشته باشیم هیچ اشکالی ندارد .
آیا داشتن بمب اتم برای زدن شهابسنگها هم گناه است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزندان زاگرس مرکزی
۱۳:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
غنی سازی صد درصدی هم انجام بدهیم گناه و خطایی انجام ندادیم آنهایی که ملتی را تحریم کردند آنهم بخاطر بدعهد و بدقولی و ناجوامردیشان آنها خطاکار. و گناهکارند ،غرب فریبکار و گناهکار است ، ما کشور مستقلی هستیم و داشتن این دانش حق ماست از صفر تا صد هم اگر کاربرد صلح آمیز داشته باشد حق ماست.
قابل توجه مسولان و مدیران جمهوری اسلامی ،زدن سیارک‌ها و شهابسنگها با سلاح اتمی هم کاربرد صلح آمیز داردپس داشتن سلاح اتمی برای حفاظت از کره زمین و زدن سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌هایی که به سمت ایران می آیند ،کاربردی بسیار مثبت و صلح آمیز دارد که بقای بشریت را هم در پی دارد که نسل بشر از بین نرود پس از این زاویه هم میتوان از لحاظ دینی و اعتقادی دید و برای داشتن سلاح اتمی هم برنامه ریزی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
آیا کسی میدونه چطوری میشه کیک اسفنجی درست کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ما که نفهمیدیم چه وقت و از چه واکسنی باید بزنیم هر روز یکی میاد یک حرفی می زنه یکی میگه بهار ( واکس خارجی) یکی میگه بهار (واکسن ایرانی ). هر کی یک تاریخی را اعلام میکنه. بابا لااقل باهم هماهنگ باشید.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دولت بارها اعلام کرده واکسن کرونا وارداتی فقط در دست دولت هست و رایگان به مردم میدهند...حالا این واکسنهای کرونا در بازار آزاد با قیمتهای 40 میلیون به بالا از کجا اومده خدا میدونه...
فکر کنم باز هم یه سری آقا زاده ها بخشی از واکسن رو جهت پیشبرد جیب مبارکشون وارد بازار آزاد کردند و از طرفی ما شاهد مرگ هموطنان خود هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
انتهای خبر گفت همه شرکتها میتونن وارد کنن از جمله شرکتهای صوری آقایان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر قرار است واکسن خارجی به مردم بزنید اول خودت جلوی دوربین بزن بعد بگو مردم برنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
جلوی دوربین اگر ویتامین تزریق بکنه شما از تو خونه چطور تشخیص میدی این واکسن هست یا نه؟ یا از کدوم کشور وارد شده؟
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۱۳:۰۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر از ابتدا واکسن خارجی میزدیم این فاجعه به بار نمی آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
غنی سازی صد درصدی هم اگر کاربرد صلح امیز داشته باشد هم حق مسلم ماست.
پدافند هسته ای برای زدن سیارکها کاربردی صلح آمیز دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ایشون میگه واکسن خارجی، شما بخون واکسن انگلیسی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اگر قراره مردم واکسن خارجی بزنند اولین نفر باید شما باشید نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بزرگترهای تفکر تو فایزر زدند برای تو اب مقطع ایرانی تجویز کردند من باافتخاااااااااااااااااااااااااااااااار فایزر میزنم نه ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
خودشونن فایزرنمیزنن،توبروبزن