۲۰ درصد بستری‌های بیمارستان شهرستان پیرانشهر مربوط به برگزاری یک مراسم عروسی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر گفت:برگزاری مراسم عروسی در پیرانشهر باعث ابتلا و بستری میهمانان آن عروسی در بیمارستان شده است.

دکتر مجید کاسیان زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت:برگزاری مراسم عروسی در پیرانشهر باعث ابتلا و بستری میهمانان آن عروسی در بیمارستان شده بطوریکه بیست درصد بیماران بستری این بیمارستان مربوط به میهمانان عروسی می‌باشد.

او با بیان اینکه این موضوع زنگ خطری برای این شهرستان است، افزود: پیرانشهر که در این روز‌ها ابتلا به کرونا در آن شیب صعودی گرفته عامل اصلی آن عادی انگاری و افزایش دورهمی‌ها و برپایی مراسم عروسی و عزا می‌باشد.

او اضافه کرد: بی‌توجهی به شرایط کرونایی و رعایت نکردن به دستورالعمل‌های بهداشتی سبب انتشار بیماری کرونا و افزایشی شدن بستری‌ها و فوتی‌ها می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر با بیان اینکه با این روند، کنترل بیماری به این زودی غیرممکن خواهد بود، گفت: اگر شرایط با این شکل پیش رود، امکان تجربه روز‌های سخت برای مردم وجود دارد که خسارت‌های جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها وارد می‌کند.

دکتر کاسیان زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند، افزود: از این تعداد ۴ نفر در بخش ICU ایزوله تنفسی بستری می‌باشند.

او اضافه کرد: از مردم تقاضا می‌کنم که کرونا و استفاده از ماسک را جدی بگیرند. ماسک می‌تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ۸۰ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.

انتهای پیام/ ت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.