افت شدید نمره‌ نهایی دانش‌آموزان در جهرم

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش جهرم گفت: کاهش میانگین نمره امتحان نهایی پایه دوازدهم سبب شد سازمان سنجش، منطقه جهرم را از منطقه ۲ به منطقه ۳ تغییر و رتبه را کاهش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیک‌فر در جلسه شورای انجمن های آموزش و پرورش جهرم بیان کرد: افزایش میانگین نمره امتحان نهایی در این شهرستان امری مهم و ضروری بوده و امتحان نهایی پایه دوازدهم از استانداردترین آزمون هایی است که در آموزش و پرورش برگزار می شود.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم تصریح کرد: دانش آموزان ثمره دوازده سال تحصیل خود را در این آزمون دریافت می کنند و علاوه بر این بخشی از معدل نهایی پایه دوازدهم  هم  به صورت تاثیر مثبت در پذیرش کنکور سراسری است.

نیک فر ادامه داد: اگر نمره های امتحان نهایی مدارس خاص را در نظر نگیریم متوجه افت شدید نمرات دانش آموزان در مدارس عادی می شویم که  خارج از عدالت آموزشی است.

او افزود: اگرچه همکاران ما در اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم با پیوستن به پویش آموزش تعطیل نیست در ایام کرونا تلاش کردند به بهترین وجه آموزش را ادامه دهند، اما در دوران کرونا، آموزش لطمه‌ای جدی را دید.

نیک فر اضافه کرد: نظر شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم این بود که آزمون‌های شبه امتحانات نهایی از دانش‌آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری به صورت مدرسه‌ای برگزار شود که طی آن دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم شوند و با دو نمونه سوال متفاوت در دو زمان متفاوت آزمون بدهند.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهرم اظهار کرد: در این زمینه کار هایی انجام شده است و جلسات متعددی برگزار شد که یکی از خروجی های این جلسات برگزاری آزمون شبه نهایی بود.

او تاکید کرد: این آزمون که تنها برای دانش آموزان پایه دوازدهم در نظر گرفته شده بود و  مقرر شد به صورت حضوری برگزار شود که  با وجود تصویب در شورای آموزش و پرورش جهرم، ستاد کرونا تصمیم به برگزاری غیرحضوری این آزمون گرفت.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار