نصب آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: بیش از هزار و ۴۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی وعشایری نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمدگفت: در روستا‌ها و مناطق عشایری استان که به خاطر برخی شرایط از جمله سخت گذر بودن گازرسانی نشده، ساکنان این روستا را برای تامین سوخت با مشکل مواجه کرده و همین امر موجب قطع درختان جنگلی در این مناطق می‌شود.

غلام‌حسین حکمتیان‌اصل افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ جنگل‌ها و خدمات رسانی به مردم در مناطق سخت گذر و محروم استان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب کرده است.

او اضافه کرد: در سال گذشته ۴۷۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هزینه ۴۰ میلیارد ریال خریداری و به صورت رایگان در مناطق بدون گاز رسانی استان، واقع در مناطق جنگلی استان نصب راه اندازی شد.

حکمتیان با بیان اینکه تاکنون هزار و ۴۲۶ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری کمتر برخودار بدون گاز استان نصب شد گفت: با نصب این تعداد دستگاه علاوه بر خدمات رسانی به مردم و محرومیت زدایی در مناطق محروم و جلوگیری از مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها، باعث شده میزان تخریب جنگل‌ها در این مناطق ۶۰ درصد کاهش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نصب آبگرمکن‌های خورشیدی رایگان در مناطق روستایی و عشایری بدون گازرسانی استان همچنان ادامه دارد.

او از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب جنگل و عرصه‌های منابع طبیعی با اطلاع رسانی از طریق شماره تلفن گویای ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی در حفظ جنگل‌های استان مشارکت کنند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.