یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش دره انجیر خودنمایی کرد

محیط بان پناهگاه دره انجیر گفت: یک قلاده یوزپلنگ در حال تغذیه از کل وحشی در پناهگاه حیات وحش دره انجیر دیده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اکبر جعفرپور، محیط بان پناهگاه دره انجیر گفت: در حین گشت و کنترل در پناهگاه حیات وحش دره انجیر اردکان یک قلاده یوزپلنگ را در حال تغذیه از کل وحشی مشاهده کردیم.

او افزود: یوزپلنگ با شنیدن صدای موتورسیکلت لاشه کل وحشی را رها کرد و امکان تصویربرداری از این حیوان در حال تغذیه فراهم نشد و از لاشه کل و رد یوزپلنگ تصویربرداری کردیم.

جعفرپور اظهار داشت: پناهگاه حیات وحش دره انجیر با وسعت ۱۷۵ هزار هکتار با داشتن توپوگرافی خاص، دره‌هایی با پوشش سطحی نرم و جمعیت مناسب و متنوع گونه‌های علفخوار مانند بز وحشی، گوسفند وحشی، جبیر و خرگوش از مستعدترین و مهم‌ترین زیستگاه‌های یوزپلنگ استان است.

او بیان کرد: منطقه دره انجیر حلقه میانی و مهم کریدور مهاجرتی یوزپلنگ در حوزه ایران مرکزی است.

جعفر پور اظهار داشت: زیستگاه‌های این گونه در راستای شمالی جنوبی از سیاه کوه اردکان تا کمکی بهاباد و راستای شرقی غربی تا پناهگاه حیات وحش نایبندان طبس را به هم پیوند می‌دهد.

او افزود: توسعه فعالیت‌های صنعتی و معدنی، احداث جاده، صدور پروانه چرای دام و هرگونه اقدامی که کیفیت زیستگاه‌های این منطقه و حواشی آن را کاهش دهد، زیست گونه‌های جانوری و به خصوص گونه‌های راس هرم غذایی مانند یوزپلنگ را با خطر مواجه می‌کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار