قالیباف در صحن علنی:

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز معضل کارت‌های بی‌نام بازرگانی را برطرف می‌کند

رئیس مجلس گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز معضل کارت‌های بی‌نام بازرگانی را برطرف می‌کند و مسئولیت اجرای دقیق این قانون برعهده رئیس جمهور است.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز با پایان بررسی و رفع ایرادهای شورای نگهبان در زمینه لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از معضلات جدی کشور قاچاق کالا و ارز از مبادی رسمی است که با اجرای دقیق مصوبه مذکور، مانعی برای قاچاق خواهد شد. همچنین مسئولیت ستاد مبارزه چون در گذشته می‌توانست به بقیه واگذار شود، جدیت لازم را نداشت؛ اما در این اصلاحیه مسئولیت با شخص رئیس محترم جمهور است.

وی ادامه داد:  در این قانون  ضمانت اجرایی هم گذاشته شده است تا به تخلفات رسیدگی شود. همچنین یکی از معضلات جدی کشور کارت‌های بازرگانی یود که درباره تعهدهای ارزی بانک مرکزی و کارتهای بی نام دچار مشکلات جدی در بخش قاچاق می‌شدیم و این مسئله هم در بررسی‌ها اصلاح شد.

قالیباف اظهار کرد: قانون گذشته عمدتاً متمرکز بر کالا بود اما مصوبه جدید به ارز هم به صورت جدی پرداخته و حتی  رمز ارزها هم مد نظر قرار گرفته است. نوع اعتبارات، بودجه و سیاستی که برای ستادهای مبارزه با قاچاق کالا در نظر گرفته شده رویکردی دارد که به سمت کاهش قاچاق کالا بروند؛ نه اینکه کالا اضافه شود و بخش‌های این کشور از آن بهره‌مند شوند.

رئیس مجلس در پایان از دولت و مجموعه نمایندگان به ویژه کمیسیون اقتصادی تشکر کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار