تمدید اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت

اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رسـول ظفرمند مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: با توجه به استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، اعتبار پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان سلامت تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

او افزود: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفاً بیمه شدگان بیمار خاص) که تاریخ پایان اعتبار سیستمی آن‌ها از ۰۱‏/۰۱‏/۱۴۰۰ به بعد می‌باشد، به صورت خودکار تا تاریخ ۳۱‏/۰۶‏/۱۴۰۰ در سامانه معتبر می‌شوند.

ظفرمند با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی، گفت: چاپ دفاتر بیمه سلامت در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای اردیبهشت، صندوق روستائیان از ابتدای خرداد و سایر صندوق‏ها از ابتدای تیرماه متوقف می‏گردد.

او افزود: برای بیمه‏ شدگان فاقد دفترچه در صورت عدم امکان نسخه ‏نویسی به صورت الکترونیکی، استفاده از سربرگ مراکز با درج کد ملی، نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ ویزیت توسط پزشک در چارچوب دستورالعمل مجاز می‌باشد؛ بنابراین داروخانه‏‌ها و مراکز پاراکلینیک نیز مکلف به پذیرش و ارائه خدمات به این بیمه‏ شدگان مبتنی بر قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران می ‏باشند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: استفاده از برگ‏های موجود دفترچه بیمه‏ شدگان یا سربرگ مراکز (نسخه‏ نویسی غیر الکترونیکی) حداکثر تا آبان‏ماه امسال امکان‏پذیر است.

حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به مؤسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می‌کند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار