میشل عون تحقیقات کیفری در نهاد‌های مالی را خواسته‌ای ملی خواند

رئیس جمهوری لبنان تحقیقات کیفری درباره نهاد‌های مالی کشورش را خواسته‌ای ملی عنوان کرد که تنها مفسدین از آن هراس دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان انجام تحقیقات کیفری و حسابرسی در نهاد‌های مالی کشورش را مسئله و خواسته‌ای ملی عنوان کرد.

او در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مفسدین کسانی هستند که از حسابرسی کیفری در نهاد‌های مالی هراس دارند، اما افراد بی‌گناه از این اقدام خوشحال می‌شوند.

میشل عون هفته گذشته به وزارت دارایی و بانک مرکزی لبنان درخصوص هرگونه تلاشی برای مانع تراشی در مسیر تحقیقات کیفری مالی هشدار داد.

او اعلام کرد: رسیدگی و تحقیقات، راه شناسایی دلایل فروپاشی اقتصادی و مالی است و این امر یک درخواست شخصی نیست بلکه درخواست ابتکار عمل فرانسه و صندوق پول و نخستین خواسته ملت لبنان است.

رئیس جمهور لبنان اجرا نکردن حسابرسی کیفری را به معنای ضربه زدن به ابتکارعمل فرانسه دانست و افزود: بدون نظارت و حسابرسی هیچ کمکی، هیچ کنفرانس یا حمایت کشور‌های عربی، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صندوق پول وجود نخواهد داشت.

پیشتر دولت لبنان در ۲۳ دسامبر گذشته از تصمیم خود برای تماس با شرکت «الوارز اند مارشال» که مقر آن در آمریکا است، برای پیگیری تحقیقات کیفری مالی از حساب‌های بانک مرکزی لبنان و دیگر نهاد‌های دولتی خبر داد.

دولت لبنان در طول دو سال گذشته با مشکلات اقتصادی و فساد مقامات دولتی این کشور مواجه شده است. این کشور در ابتدای آغاز بحران اقتصادی به دلیل خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی ارز از سوی برخی طرف‌ها از بانک‌های لبنان که گفته می‌شود بیش از ۱۳ میلیارد دلار و به صورت برنامه‌ریزی شده بوده، با چالش منابع مالی نیز مواجه شد.

انفجار بندر بیروت در اوت ۲۰۲۰ که گفته می‌شود بیش از ۱۰ میلیارد دلار خسارت به پایتخت این کشور وارد کرد و موجب استعفای دولت شد و شیوع ویروس کرونا، لبنان را به مرحله جدیدی از بحران رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار