مطهری در نشست خبری:

دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم/ خانم‌های ما خودشان حجاب را انتخاب کرده‌اند

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و نامزد ریاست جمهوری سیزدهم نشست خبری خود را برگزار کرد.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و نامزد ریاست جمهوری سیزدهم امروز دوشنبه ۲۳ فروردین ماه در محل باشگاه خبرنگاران جوان نشست خبری برگزار کرد.

مطهری در ابتدای این نشست خبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم بیان کرد: ابتدا از باشگاه خبرنگاران جوان تشکر می کنم که فرصتی فراهم شد تا مواضع خود را صریح با مردم در میان بگذارم. امروز در شرایط ویژه ای قرار داریم و کشور در سختی های زیادی قرار گرفته و تحت فشار به دلیل اِعمال تحریم ها است و احتمال رفع تحریم ها و ادامه برجام وجود دارد. در مجموع، اصل برجام خوب بود، شاید ایده آل نبود و زورمان بیشتر از این نمی رسید. مذاکرات برجام با اجازه رهبری آغاز شد و خوب بود و تبلیغاتی که می شود درست نیست و انشاالله از آن استفاده می کنیم.

اولویت، مشارکت مردم در انتخابات است

او با اشاره به اینکه حضور مردم باید پرشور باشد افزود: دنیا منتظر است تا ببیند مردم با انتخاب خود چه پیامی را مخابره می کنند و این موضوع در آینده تأثیرگذار است. مسئله مهم در شرایط امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات است؛‌ همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مشارکت مردم برای حضور در انتخابات در اولویت اول است و سپس انتخاب اصلح.

مطهری ادامه داد: دلیل کاهش مشارکت در سال ۹۸ این بود که حوادث آبان ماه را داشتیم و مدتی قبل از انتخابات سقوط هواپیمایی اوکراین بود و مردم دلسرد شده بودند و فکر می کردند مجلس در رفع مشکلات تاثیر گذار نیست. باید این فضا را تغییر دهیم و مردم در انتخابات شرکت کنند. مشکلاتی وجود داشت که باید حل شود؛ باید تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم بیشتر شود. با توجه به حوادث اخیر پیش بینی می‌کنم مشارکت در انتخابات بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد باشد. مردم احساس می کنند شرکت در انتخابات در آینده آن ها تاثیر دارد. در حال حاضر مردم می دانند که حضورشان در انتخابات تاثیر گذار است و اگر شورای نگهبان هم چهره هایی که از نگاه مردم منتخب هستند را تایید کند، انشالله مشارکت خوبی در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد هستیم.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

نه اصلاح‌طلب هستم نه اصولگرا؛ مواضع خودم را دارم

نایب رئيس مجلس دهم با اشاره به اصولگرا یا اصلاح طلب بودن خود خاطرنشان کرد: این که دو گانگی در مواضع من احساس می کنید درست نیست. ممکن است کسی برخی مواضع اصولگرایان یا اصلاح طلبان را قبول نداشته باشم؛ من مواضع خود را دارم. دسته بندی این چنینی درست نیست و همین روند را خواهم داشت. اصولگرایان در بحث تفکر و حقوق شهروندی حساسیت لازم را ندارند و اصلاح طلبان هم در مسائل فرهنگی حساسیت ندارند و هر ۲ باید نقص خود را برطرف کنند.

وی با اشاره به شایعه حضور حجت‌الاسلام و المسلین سید حسن خمینی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: اطلاع دقیقی ندارم که سید حسن خمینی به انتخابات می آید یا خیر، اما روحانیت نباید به سمت پست های اجرایی بیاید و من هم مانند شهید مطهری موافق حضور روحانیت در پست های دولتی نیستم. روحانیت باید کنار مردم باشد و معتقد نیستم که وارد انتخابات شود. صلاح نیست که سید حسن خمینی وارد شود، اما همه چیز بستگی به نظر خودش دارد. اگر در شرایط اضطرار نیستیم صلاح نیست که او ورود کند.

نایب رئیس مجلس دهم با اشاره به دلایل حضور خود در میدان انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: عامل مهمی که سبب شد تا وارد انتخابات شوم شرایط کشور بود و احساس می کردم که اصولگرایان می دانستند که خودشان می آیند و کار را می گیرند. حس کردم ورود فردی با شرایط من می تواند کمک کننده به انقلاب باشد. برنامه ها آماده است.

یک عده مذاکره را به معنای تسلیم می دانند که درست نیست

مطهری با اشاره به سیاست خارجی این روزهای کشورمان گفت: باید یک تغییری در سیاست کشور داشته باشیم زیرا در میان کشورهای اسلامی و دنیا منزوی هستیم. چرا نباید با اکثر کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و نتوانیم آنها را جذب کنیم. اینکه نفوذی بین کشورهای اسلامی نداشته باشیم درست نیست و باید روابط مان با غرب هم درست شود. رابطه با آمریکا به سود کشور است و این شرایط موجود به سود رژیم صهیونیستی است. یک عده مذاکره را به معنای تسلیم می دانند که درست نیست و باید آن را درست کنیم. این که روابط را در چین و روسیه ببینیم درست نیست. ۸۰ درصد روابط کشور با ۶ کشور است و این به آن معناست که با دیگر کشورها رابطه نداریم.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

دولت به صندوق بازنشستگی بدهی دارد

مطهری خاطرنشان کرد: باید در سیاست و اقتصاد تغییراتی صورت بگیرد و فکر کنیم که تحریم همیشه وجود دارد و به نیروی خودمان متکی شویم. باید تلاش کنیم تحریم ها لغو شده و بخش خصوصی نیز تقویت شود. مثلا می توان مشکل صندوق های بازنشستگی را حل کرد و کاری کرد که بدهی هایشان را پرداخت کنند. دولت به صندوق بازنشستگی کشوری بدهی دارد که منابع زیادی هست و می تواند این مشکل را حل کند. حتی مشکل بورس و بازار سرمایه قابل حل است و امکان اصلاح در همه این زمینه ها وجود دارد.


بیشتر بخوانید

فیلم کامل نشست خبری علی مطهری در محل باشگاه خبرنگاران جوان


او در پاسخ به حواشی پیش آمده در کلاب هاوس گفت: برنامه من در کلاب هاوس دو ساعت و ۴۵ دقیقه زمان برد و سوالات متعددی از من پرسیده شد و شاید ۴ دقیقه آن مربوط به یک بحث جنجالی بود؛ اما باعث تاسف است که چرا در کشور به بحث های جدی توجه نمی شود و مسائل کوچک را بزرگ کرده و با آبروی طرف بازی می‌کنند و البته که مطالب را هم درست انتقال نمی‌دهند و آن را با حواشی به فضای مجازی منتقل می کنند، در حالی که هر کسی اگر صوت کامل را بشنود متوجه عادی بودن آن صحبت خواهد شد.

مطهری ادامه داد: همانطور که گفتم آن صحبت اصلا مساله مهمی نبود و صرفا درباره نوع پوشش و آزادی های اجتماعی بود که من به آن پاسخ مفصلی دادم، اما با توجه به اینکه دو طرف ماجرا هرگز راضی نمی‌شوند، شما هر گونه که پاسخ دهید همان حرف و حدیث‌ها ایجاد می‌شود.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

بحث در کلاب هاوس شاید منجر به تایید صلاحیتم شود

وی با اشاره به فرآینده تایید صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری هم گفت: درباره اینکه آیا این موضوع به تایید صلاحیت من مربوط خواهد شد یا خیر هم باید بگویم که اتفاقا شورای نگهبان از این چیزها خوشش می آید و ممکن است باعث تایید شود.

مطهری در پاسخ به این سوال که از سوی کدام جریان سیاسی وارد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خواهد شد و برنامه او درباره ریاست جمهوری زنان چیست؟ گفت: من بارها گفتم از اردوگاه خاصی وارد نخواهم شد، اما هرکدام از دو جریان از من حمایت کنند من استقبال می‌کنم و برای من اهمیتی ندارد، زیرا هرکدام دارای نقطه ضعف و قوت هستند.

اگر یک خانم و آقای اصلح وجود داشته باشد معتقدم اگر خانم انتخاب شود پیام بهتری برای جامعه دارد

این نماینده ادوار با استقبال از حمایت جریان‌های فکری از حمایت او، درباره حضور زنان به عنوان نامزد ریاست جمهوری گفت: رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند. اگر خانم ها اصلح باشند حتما برای وزارتخانه یا معاونت باید از آنها استفاده شود و من حتما استفاده خواهم کرد؛ زیرا پیامی هم برای جامعه و دنیا دارد ،همانطور که اگر فردی اهل سنت هم باشد باید از او استفاده شود و ملاک اصلح بودن است و تفاوتی ندارد اما نمی شود کسی قول بدهد که من این تعداد خانم را برای وزارت معین می کنم زیرا ممکن است آن تعداد فرد اصلح حضور نداشته باشند، پس اصلح بودن مهم است و حتی اگر یک خانم و آقای اصلح وجود داشته باشد معتقدم اگر خانم انتخاب شود پیام بهتری برای جامعه دارد.

وی در خصوص حل مشکلات برجام در سطح کلان هم تصریح کرد: برجام ثابت کرد که برقراری ارتباط با دنیا تاثیرگذار است، در همان سال های ابتدایی امضای برجام تورم پایین آمد و رشد اقتصادی داشتیم تا اینکه ترامپ آمد و مشکلاتی ایجاد شد. اکثر مردم موافق این هستند که روابطمان با دنیا داشته باشیم، این راهی است که باید برویم و اختلافی هم در این زمینه وجود ندارد.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

هم در بین اصولگرایان و هم در بین اطلاح طلبان طرفدار دارم

مطهری با اشاره به سبد رای احتمالی خود در بین مردم ادامه داد: بنده هم در بین اصولگرایان و هم در بین اطلاح طلبان طرفدار دارم و اگر رای بیاورم حتما دولت ائتلافی تشکیل می دهم و از نیروهای دو جناح استفاده می کنم و هرکس اصلح تر باشد استفاده خواهم کرد و اصلا اعتقادی به این ندارم از گروهی خاص استفاده کنم.

وی افزود: اختلافات فکری بین گروه های سیاسی آنقدرها هم زیاد نیست و اگر از هر دو گروه در دولت استفاده شود، کارشکنی ها و انتقادات کم تر می شود، وقتی یک گروه سر کار هستند دائم در تلاش است که گروه دیگر را بکوبد. انتقادی که به حسن روحانی هم داریم این است که از نخبگان در جناح اصولگرایان استفاده نکرده است.

باید تابع شورای نگهبان باشیم

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی رد صلاحیت شدن در انتخابات قبل گفت: من امیدوارم تایید صلاحیت شوم زیرا آن عدم تایید صلاحیت در مجلس خطای سهوی شورای نگهبان بود، زیرا من با حالت قهر جلسه را ترک کردم و دلیلش هم این بود که من به عضو حقوقدان شورای نگهبان گفتم حیف که شما با این افکار عضو شورا هستید و حیف خون شهید مطهری؛ اگر این بار هم رد شدم هم باید تابع قانون باشم، البته ممکن است انتقاداتی به شورای نگهبان داشته باشیم و بگوییم افراد روشن تری باید برای این پست انتخاب شوند؛ اما باید تابع قانون بود، اگر رد صلاحیت شوم ممکن است از فرد دیگری حمایت کنم باید دید که چه پیش می‌آید.

او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی رها بودن فضای مجازی و عدم نظارت روی آن ادامه داد: درباره رها بودن فضای مجازی هم کاری نمی شود کرد، البته من قبول دارم که برخی از موارد غیر اخلاقی فضای مجازی باید فیلتر شود؛ زیرا اراده ملت را سست می کنند و بهترین راه برای سست کردن اراده، ترویج بی بند و باری است و شاهد بودیم که باهمین ابزار اندلس را که حدود ۸۰۰ سال دست مسلمانان بود را از دست مسلمانان در آوردند.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

در بحث فیلتر تلگرام نتیجه مثبتی نداشتیم

این نماینده مجلس دهم اضافه کرد: اگر امکان فیلتر این موارد باشد خوب است، اما نباید امکان اظهار نظر را از افراد بگیریم و بگوییم که این حرف به ضرر افراد و نظام است، همانطور که در مجلس هم گفتم اشکالی ندارد، بگذارید حرف زده شود و بعد حتما یک نفر جواب را می دهد. برای مثال می گویند اینکه در کلاب هاوس با تحلیلگر بی بی سی و منافقین حرف نزنید درست نیست، بگذارید بگویند ما هم جواب می دهیم. البته در فیلتر تلگرام پاسخ مثبتی نداشتیم و ممکن است تا یکسال دیگر اصلا امکات فیلترینگ به سبب ماهواره هایی که به فضا پرتاب شده است وجود نداشته باشد.

رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که مذاکرات وین متوقف شود

وی درخصوص توقف مذاکرات وین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که مذاکرات وین متوقف شود؛ پاسخ آنها را باید سر جای خودش داد زیرا خیلی به این رژیم بدهکار هستیم.  صهیونیست‌ها نگران هستند که برجام مجدد از سر گرفته شود. شهادت سردار سلیمانی را بیشتر به حساب آمریکا می گذاریم تا رژیم صهیونیستی.

بانک ها باید در مسیر تولید وام بدهند، در صورتی که بیشتر در مسیر دلالی وام می دهند

این نماینده ادوار مجلس گفت: مهم ترین مشکل فعلی ما مسئله نقدینگی است؛ افزایش نقدینگی مساوی با افزایش تورم بوده که بیشتر به عملکرد بانک ها بر می گردد. بانک ها باید در مسیر تولید وام بدهند، در صورتی که بانک ها بیشتر در مسیر دلالی وام می دهند و این پول را در به بازار سرمایه می برند‌. این مسائل باید کنترل شود در حالی که دولت در این مسائل کوتاهی کرده است.

مطهری درباره برنامه های خودش برای بهبود شرایط اقتصادی مردم گفت: اگر بخواهیم در همین شرایط تحریم ها باقی بمانیم نیازمند کار ضربتی هستیم. مردم باید از حداقلی از کالاهای اساسی خودشان مطمئن باشند؛ پرداخت یارانه باید فعلا ادامه داشته باشند. این کار ضربتی به این معنی است که به شکل کالا برگ الکترونیک به هر خانواری که مثلا دو فرزند دارد مقداری گوشت، مرغ، برنج، روغن و ... داده شود، ولی قاعدتا ثروتمندان از آن استفاده نمی کنند و ثروتمندان کالا برگ خود را به فقرا خواهند داد.

مطهری ادامه داد: مردم باید در صورت تداوم تحریم ها از حداقل های زندگی خیالشان راحت باشد. طبیعتا اقشار ثروتمند از این کالا برگ ها استفاده نمی کنند و این اقدام به نفع کشور خواهد بود و نشان دهنده این است که کشور خودش را برای مقاومت آماده می کند. اما اگر به برجام برگردیم و تحریم ها برداشته شود نیازی به عملیاتی کردن این طرح نیست.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

در زمینه اقتصاد هیچ راهی جز قوی کردن بخش خصوصی وجود ندارد

او افزود: اصلاحاتی که در ساختار اقتصادی که باید انجام شود جای خود دارد و بخش خصوصی ما باید قوی شود. ما هم اکنون نمی توانیم با ترکیه رقابت کنیم. شاهد مثال آن این است که بازار قطر و روسیه را ایران نتوانست در رقابت با ترکیه به دست بگیرد که دلیل آن بخش خصوصی ضعیف است‌. هیچ راهی جز قوی کردن بخش خصوصی وجود ندارد. اقتصاد ما چهار بخش دارد. بخش اول اقتصاد دولتی، بخش دوم نیروهای مسلح، بخش سوم نیروهای حکومتی مثل بنیاد مستضعفان و بخش چهارم که بخش کوچکی هستند بخش خصوصی است که با این وضعیت نمی تواند فعالیت کند‌.

مطهری گفت: دولت نمی تواند تمام کارها را انجام دهد، دولت باید سیاست‌گذاری و نظارت کند تا شرایط لازم برای باز شدن راه بخش خصوصی باز شود. اگر هم مسیر برای بخش خصوصی در دولت فعلی باز می شد باز هم نمی توانست فعالیت کند چون بخش خصوصی ما ضعیف است.

او ادامه داد: وقتی که نظام اقتصادی یک کشور به هم می خورد، زمینه برای رانت های مختلف به وجود می آید و وقتی مجبور به ارز دو نرخی داشتن می شویم خود به خود رانت هایی پیدا می شود و باعث ایجاد شکاف طبقاتی می شود. این وضعیت را در ابتدای انقلاب هم داشتیم که ارز ۷ تومانی داده می شد. اگر اقتصاد به حالت تعادل رسید که ارز تک نرخی باشد خیلی اختلاف طبقاتی کم می شود. اما نظارت دولت هم مهم است و وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی می دهد باید نظارت بسیار شدیدی هم بر نحوه توزیع آن داشته باشد. در سال های اخیر ارز داده شد ولی نظارت به اندازه کافی وجود نداشت که باعث شد برخی افراد به شدت پولدار شوند. با تخصیص این ارز شکاف طبقاتی ایجاد شد.

رجل سیاسی مصداق مرد نیست و زنان می‌توانند حضور داشته باشند/ مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ درصد است/ باید تابع قانون باشیم

مسکن مهر به صورت کلی خوب بود

این نماینده ادوار مختلف مجلس گفت: راه حل این است که ساختار درونی اقتصاد کشور را اصلاح کنیم و علاوه بر آن تلاش، کار و بالا بردن تولید را در دستور کار داشته باشیم، تحریم ها را لغو، به برجام برگردیم و روابط خارجی را اصلاح کنیم. باید این اقدامات را توامان با هم پیش ببریم تا موفق شویم. هم باید تلاش داخلی صورت بگیرد و هم روابط خارجی را اصلاح کنیم زیرا صرف تولید ما را موفق نمی کند. نباید فکر کنیم که احیای برجام به نفع ما نیست و باید به منفعت کشور توجه کنیم.

مطهری با اشاره به موضوع مسکن افزود: درباره مسکن در مجموع دچار کمبود هستیم، ولی این موضوع درست نیست که در جاهایی که با تورم مسکن مواجه هستیم متقاضی نیست. مسکن هایی که ساخته شده متوازن در سطح کشور پخش نشده و افراد متقاضی مسکن در جنوب تهران هستند ولی مسکن موجود نیست و در مقابل در شمال تهران مسکن خالی وجود دارد. باید به این مسئله از ابتدا توجه می شد. به نظر من طرحی که در مجلس مطرح شد تا در بافت های فرسوده مسکن ایجاد شود طرح بسیار خوبی است که باعث می شود بافت فرسوده هم از بین برود و راحت تر به نتیجه برسیم و با مشکل مسکن مهر که جای گذاری مناسب و زیر ساخت لازم را نداشت مواجه نخواهیم بود. ساخت مسکن در بافت های فرسوده و ساخت شهرک در جای مناسب را دولت باید پیگیری کند. مسکن مهر به صورت کلی خوب بود ولی در جاهایی پرت ساخته شد که اصلا متقاضی ندارد.

او افزود: این اقدام باعث می شود که از برج سازی ها هم جلوگیری شود. طرح مسکن ملی دولت فعلی را در قسمت بافت های فرسوده را قبول دارم.

مطهری با اشاره به دیدگاهش به حجاب خاطرنشان کرد: دیدگاه ما به حجاب، اسلامی است. تفاوت هایی بین زن و مرد وجود دارد که بیشتر به خانم ها اطلاق می شود. چیزی که امروز وجود دارد حجاب به معنی کامل نیست و ۶۰ تا ۷۰ درصد حجاب را به طور کامل رعایت می کنند و ۲۰ ۳۰ درصد نیز هستند که حکومت با آنها کاری ندارد. وضع حجاب در کشور مطلوب است و مردم رعایت می کنند. این موضوع حجاب اجباری نیست و بانوان خودشان می خواهند رعایت کنند؛ اما اینکه برخی ها بخواهند عریان باشند اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: اینکه گشت ارشاد بخواهد با هر موضوع جزئی وارد بحث شود اصلا درست نیست و قبول ندارم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۱۴:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
من یک سوال از باشگاه خبر نگاران جوان دارم که چرا هنوز هم تلگرام دارید با وجود اینکه فیلتره سیتتون خوبه اما این نکته خیلی بده
Germany
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
کمبود (Vision)بصیرت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
پسر کو نشان دارد از پدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۱۴:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم/ خانم‌های ما خودشان حجاب را انتخاب کرده‌اند

کلا همین جملت میگه اصلاح طلبی پس چرا دروغ میگی درضمن مذاکره با امریکا یعنی تسلیم شدند و گرنه برجام هیچ فایده ای نداشت جزء انکه انرژی هسته ای ایران که حق

تمام ملت ایران بود مفت دادیمش به امریکا ایندفعه اگه اصلاح طلب ها بیان دعوای مذاکره برسر توان موشکی ایران خواهند داشت.
(برجام جلوی جنگ را نگرفت برجام اگر میتواند خودش را حفظ کند .)

و همان 20 الا 30 درصدی که شما میگید بی حجابند بچه های مردم که نسل اینده کشورند رو از راه اسلام بیرون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
منم بازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۱۴:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
منظورت را درست بگو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من رای خواهم داد.
کسانی که می گویند رای بی رای، همان بهتر که رای ندهند، نتیجه انتخاب امثال شما را داریم با تمام وجود درک و احساس می کنیم.
#سعید_محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خدایا شکرت به لطف انتخابات حد اقل چند هفته همه مسئولین روشنفکر میشن و حرفهای قشنگ میزنن. اصلا ایران شبیه سوییس میشه از نظر حقوق شهروندی. حد اقل مثل یه سریال یا فیلم سینمایی هم بهش نگاه کنیم این مدت واقعا خوش میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
کی به این رای میده آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
قالیباف
رییسی
احمدی نزاد
از بین این سه نفر باید یکی انتخاب بشه بقیه سیاهی لشکر هستن فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۱۴:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
حالت خوبه احمدی نژاد نمیتونه کاندید بشه اصلا فقط قالیباف و رییسی
Netherlands
رضا
۲۳:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نه ازت خوشم اومد.
رأی ما علی مطهری.
حیف میشه اگه رأی نیاری. این همه استعداد و نبوغ هدر میشه.
تا 1408 با علی مطهری.
خخخخخخخخخخخ دوباره خخخخخخخخ
ای خدا مملکت ما گیر چه مغزهایی افتاده. اینا چرا فرار مغزها نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فکر کردی بیای می تونی به اعتبار پدرت رای بیاری شما صلاحیت خودتونو تو مجلس نشون دادین منئ که به سشما رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مطهری نماینده بود چه گلی به سر ملت زد
Iran (Islamic Republic of)
ک
۲۲:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
زحمت نکش رای نداری
Netherlands
رضا
۲۲:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
وقتی تو مجلس بود حق نشر آثار باباشو که سی سال بود و داشت تمام میشد رو به مادام العمر تغییر داد.یعنی از جایی که باید برای یه ملت تصمیم بگیرن رفته وقت مجلسو به نفع خودش تلف کرده، شاید این مملکت دستش برسه همه رو مادام العمر برای خودش مصادره کنه.
اگه طرفداری هم داشته باشه به تعداد انگشتای دستتم نمیرسه، خودتو خرابتر نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۲۲:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فکر کنم اینها که برای ریاست جمهوری ثبت نام کردن فهمیدن که ریاست جمهوری بودن کاری نداره از همون روز اول شروع میکنن به وحد وحید تا ۴سالشون تمام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ارتا
۲۲:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من که رای نمیدم حالا اونهایی که استخدام دولتن و حقوق تپل میگرن برن رای بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
شما تایید صلاحیت هم بشی کسی بهت رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
یارو را به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت .??!!!!
Germany
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ایران به یک سپاهی احتیاج داریم.
یک شخصیتی مثل حاج قاسم
نه به شما اطلاح طلبان غرب پرست
بی محتوا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بهتر است نیایی . این لباس به تنت خیلی گشاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آقای علی مطهری بین افکار شما و شهید مطهری خیلی فاصله زیاد است و به خاطر همین حیف است که شما خلف آن علامه متقی باشید آن مرد بزرگ در فکر اصلاح و نجات آگاه کردنمردم بود ولی شما به فکر خالی کردن جیب مردم ما هنوز فراموش نکردیم که تا به مجلس راه پیدا کردی قانون محدودیت حق تالیف را از آثار شهید مطهری استثناء کردید. بعد که متوجه افتضاحی که به بار آوردید شدید این قانون را کلا حذف کردید و مانع کتاب خواندن میلیون‌ها نفر به خاطر گرانی کتاب شدید!!! اگر رییس جمهور شوید و ریش و قیچی دستتان بیفتد چه کارها که نمی کنید. امثال بنده و شما ظرفیت این مناصب را نداریم تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف مگر آن که اسباب بزرگی همه آماده شود
Iran (Islamic Republic of)
maleki7
۲۱:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوت گمشد قابل توجه اقای مطهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مگه پست ریاست جمهوری مهد کودک که این اقا میخواد رییس جمهور بشه.8ساله که به یک ادم بی صلاحیت رای دادیم پوستمون کنده شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اعتماد به نفس شما رو کاکتوس داشت تا الان هلو داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مردم به خاطر تکرار نشدن اوضاع این بار باید بیایند رای گیری، ولی با چشم باز و درک صحیح اوضاع کشور و جهان و شناخت کاندید ها ، در غیر این صورت شخصی رئیس می شود که آرزوی پارسال را کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
H
۲۱:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
به عنوان معاون اول خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آقای مطهری
چرا برای اعزام به سوریه و رو در رو شدن با داعش احساس مسولیت نکردی؟
چرا برای حضور در جبهه در زمان دفاع مقدس احساس مسولیت نکردی؟
چرا همیشه شما و اکثر دیگر مسئولان برای پست ومقام احساس مسولیت میکنید ولی در جنگ ودفاع از کشور در موقعی که باید در برابر گلوله دشمن ایستاد احساس مسولیت نمیکنید؟
ثادقانه پاسخ دهید
همین سوال رو از دوستان اصلاح طلبتون هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
خوب اونجاها پول نمیدادن. تازه خطر هم داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
پیشنهاد می شود :قبل از اینکه شورای نگهبان کاندیدا ها را تایید صلاحیت کنه :رزمه یا سابقه افراد را بدید به یک نرم افزار کامپیوتری تا میزان نزدیکی کامپیوتر به جامعه را با شورا به جامعه انسانی بسنجیم !!!!!!
Germany
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من که به شما رای نخواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
شعارهای انتخاباتی شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
همین یکیو کم داشتیم با اون سابقه خراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
علت اینکه ممکنه رد صلاحیت بشی :اونهم توسط !!!!!!!!!ممکنه جایگاه مرحوم مطهری را به عنوان یک فیلسوف تنزل بدی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
هر كس دم از مذاكره بزند يعني تكرار هشت سال فلاكت.
Iran (Islamic Republic of)
رحیمی
۱۹:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خوشم نمیاد ازش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
تو این اوضاع کسی که وقیحانه طرفدار چند همسری است، میخاد رئیس جمهور شه!!!!
خجالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چون میدونه که متاسفانه تعدادزیادی قبلا هم بخاطر همین بی بندوباریها به اسم دموکراسی رای داده اند و بازهم به هر کس از این حرفها بیشتر بزنه رای خواهند داد!!! واقعا حیف از خون شهدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
با خودت چی فکر کردی؟! یعنی مردم تا این حد فراموشکارن، افکار و عملکرد تو رو فراموش کرده باشن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مطهری هیچ مزیتی ندارد و فکر میکند ریاست جمهوری زنگ تفریحه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
حتما مردم بخاطر تو میان رای میدن... دستاورد خودتو چی میبینی در این مدت عمرت؟! البته بجز فضل پدر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
تو فرقی با روحانی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اگر روزی با فرض محال بخواهم رای بدهم فقط به تو رای میدهم . باز یک ذزه شجاعت داری.ولی این را هم میدانم اگر رای ندهیم ، افراد لا ابالی و وصله های ناجور انتخاب می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۹:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مثلا زمانی که تومجلس هستی چه گلی به سرمون زدی که الان بشی رئیس جمهور چیکار کنی
هیچ موردی هم نداشته باشی کفایت وکارایی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
پسر نوح، از نوح خبر نداری؟
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۹:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بیا حتمنم رای میاری خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
پس تو هم بدنبال مذاکره با آمریکا هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
حیف اون بابا که پسرش تویی
Iran (Islamic Republic of)
نا آشنا
۱۹:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
جناب آقای علی مطهری : کسی شما را رد صلاحیت نخواهد کرد بلکه صلاحیت جنابعالی احراز نخواهد شد!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۵۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
رئیس جمهور آینده ایران اسلامی عزیزمان باید مومن ولایت مدار باشد و به فکر رفاه و پیشرفتهای مختلف و امنیت ملی میهنی و ایمنی و سلامت بهداشت و حفظ محیط زیست سالم باشد و بتواند شعار سال رهبر پیر فرزانه خردمند بصیر ولی امر مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص را کاملا اجرایی و عملیاتی کند ایرانی اصیل نه دو یا چند اقامته خارجی و چند پاسپرتی باشد همچونین اعضای کابینه اش و باید با تجربه گرما سرما کشید و آهن آب دیده پولادین باشد طوفان دیده باشد رجل میدان سیاست آزاده اندیشانه خردمندانه عادل باشد ولی سیاست زده و خشک و ناخون خشک و خسیس و کنس و تنگ نظر بخیل و حسود و تک بعدی و تک جناحی و تک حزبی نباشد و خردمند سخاوتمند آزاده اندیش عادل خلاق و عتلافگرا و اعتدالگرا و مردمی باشد و باید عدالتش در دولتش برای ملتش و سرزمینش بدون تبعیضگریهای مختلف باشد و درد و رنج و بیچارگی و درماندگی ملت مظلوم مستضعفین محرومان نیازمندان بینوایان جامعه را کاملا بشناسد و این همه گرفتاریهای مختلف مردم را بتواند حل و فصل کند و باید ضد مفاسد مختلف باشد ضد گرانی و تورم باشد ضد فقر و حقارت و نداری در جامعه باشد و دست نزولخوران و دلالان و رانتخوران و اختلاسگران و نجومی بگیران خودخواه و زمینخواران و مفاسد مختلف را در دولتش کوتاه کند و ثروت ملی ملت را هر ماه عادلانه و سخاوتمندانه از خزانه ملی ملت به حساب ملت یارانه بگیر زیر خط فقر و بیکاران و بینوایان جامع ایران اسلامی عزیزمان واریز کند و بتواند با همه کشورهای جهان به غیر از دشمنان قسم خورده ایران اسلامی عزیزمان با مابقی تعامل بی نظیر داشته باشد و کشور را به یک اقتصاد پیشرفته جهانی تبدیل کند که دشمنان تمامی تحریمهایشان پوچ و کاملا بی اثر شود و به تمامی وعده هایش که به مردم مظلوم و سرافراز ایران اسلامی متحد و یکپارچه می دهد عمل کند و وعدهای پوچ و شعارهای پوچ غیر قابل دسترس را به ملت ندهد و مردم را با آمدنش گشایش برای مردمانش ایجاد کند و مردم کشورش را امیدوار و با نشاط و سر زنده کند و جامعه را از هر لحاظ پویا کند و کشور و ملتش را هرگز به بنبست نکشد و نگذارد احدی از دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی عزیزمان را به بنبست و بیچارگی و درماندگی و بینوایی و یاس ناامیدی بکشانند و حال روز مردم ایران اسلامی عزیزمان را از هر لحاظ خوب کند که اگر در جامعه به بیکاری هم برخوردیم و از حال روزش سوال کردیم بگوید الحمدالله رب العالمین از وقتی این رئیس جمهور شیر پاک خورده حلال زاده بر سندلی قدرت نشسته خرج معیشتی یک ماهم را پرداخت می کند و دیگر درمانده و فقر مطلق ندارم و جلوی زن و فرزندانم مداوم خجالت زده نیستم ما ملت ایران همچونین رئیس جمهوری را می خواهیم و اگر پیدایش کردیم که این مشخصات و این کارایی را برای ملتش داشته باشد به او نه فقط برای چهارسال آینده رای می دهیم نه برای فقط هشت سال رای می دهیم به همچونین رئیس جمهور شایسته و لایق و خردمند سخاوتمند عادلی تا آخر عمر رای مثبت می دهیم و او باید رئیس جمهور دائم ایران اسلامی باشد و باید خط مشی تمامی رئیس جمهوران آینده ایران اسلامی تا 1000 سال آینده باشد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
الباقی پشت صفحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
با زبان بی زبانی گفت : رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نخودم ولی به پشتکارت لایک میدم خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خدایش نامه نوشتی خود روحانی هم حال خوندن این همه نداره خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
زهی خیال باطل ، هیچکس به فکر مردم و مملکت نیست دادا ، وگرنه حال و روز مردم از این بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
الباقی پشت صفحه رو خیلی خوب اومدی خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نظرات شما صحیح هست. اما خواسته بنده از رئیس جمهور آینده، خیلی ساده هست:
نظم، نظارت و اجرای دقیق قانون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
با کیا رفتیم قرن ۲۱ خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
چجور انقد مینویسی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اولین دلیل رد صلاحیت این فرد همین جمله هست
دلیلی برای رد صلاحیت خودم نمی‌بینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم من رای میدهم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۵۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مگه کسی هم رای میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فقط سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
حتما رای میدیم خوب هم انتخاب میکنیم به یاری خدا.
رای ندادن هم مثل انتخاب بد کردن ضرر دارد بلکه بیشتر.
با رای ندادن چیزی درست نمیشه.
اگر کسی غذای مسموم خورد نمیگه دیگه غذا نمی خورم بلکه در انتخاب غذا دقت وبررسی بیشتری میکند
اگر کسی تصادف کرد نمیگه دیگه رانندگی نمی کنم بلکه حواسش رو جمع میکنه .
اگه کسی مردود شد نمیگه دیگه درس نمی خونم بلکه اتفاقا بیشتر وبهتر درس میخونه
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم، بله رای میدیم، به اصلح نه به رنگ و تخریب
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من رای می دهم. (سعید محمد).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
البته که رای میدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
دم همه هموطنانم گررررم ،دست همه رو میبوسم ..... دست همه ی شما درد نکنه قربون دستتون خوب نظرات دادین این پیرمرد سیاسی رو شستین آخششششش دلم خنک شد پیرمرده پیش خودش چه فکری کرده بیا برو فکر آخرتت باش اومده واسه ما داره سخنرانی میکنه .به قول این دوست عزیز برو استراحت مطلق کن پپپپپخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بدرد ریاست جمهوری نمی خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فاتحه مع الصلوات ......... خلاص ...... ما این همه داریم خودمون میکشیم از دست این حسن آقا که چند ماه دیگه بره وما راحت بشیم بعدش باید تورو تحمل کنیم وووووای خدا حتی تصور کردنش وحشتناک ...تنها خواهشی که ازت داریم اینکه بری و پشت سرت هم نگاه نکنی این تنها لطف هست که می تونی در حق این مردم و ما بکنی ما هیچ انتظاری ازت نداریم ونمیخواهیم حتی بهش هم فکر کنیم که برای انتخابات داری تبلیغ میکنی .....
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۸:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
یک فرد بی ثبات که هر جا که ازش حمایت بشه به همون سمت بره به درد سیاست نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ازخودمتشکربه تومیگن!؟؟
دوباره نواده ایی از دل دولت اسلامی انقلابی! ؟! ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ما اگه رئیس جمهور نخواییم کیو باید ببینیم؟ سیر از شکم گشنه خبر نداره سواره از پیاده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم. من این حرف رو قبول ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۸:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رای بدیم که بعد بگید خودتون انتخاب کردید سفرهای خالی جایی برای رای دادن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
برادر رای بده ولی درست انتخاب کن نه از روی صحبتهای چند سلبریتی بی سواد نخود هر آش و از روی تلگرام و اینستاگرام و از روی دروغ و کذب و تهمت و افترا .آنهایی که میگویند رای نمی دهیم بگویند به کی رای دادند بعد اظهار نظر بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۰۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
رای میدیم . ولی درست و بااطلاع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مشارکت مردم برای حضور در انتخابات در اولویت اول است و سپس انتخاب اصلح. ای که گفتی یعنی چه ، خب بجای انتخابات بگین مرغ دونه ای ۱۰ هزار تومن تا حضور مردم ۱۵۰ درصدی بشه ، حالا آقا توقع ریاست جمهوری هم داره از الان معلومه چه کارای اقا ، متاسفم برای دیدگاعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چی میگی تو ؟ خود درگیری داریا مطهری
Iran (Islamic Republic of)
نابرده رنج
۱۷:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
هیچ کدام برای خدمت به مردم نمی آیید بلکه همگی دستی دارید در جیب مردم که ممکن است کوچک تر یا بزرگتر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا ماها نمیبرن رئیس جمهور بشیم هم حقوقش خوبه و هم تا چند سال بعد خودمون کارآفرینی برا اقوام و دوستان درست میکنیم از همه مهمتر کل دنیارو با بهترین امکانات و بهترین حقوق مجانی میگردیم و میبینیم تازه بادیگارد و محافظ هم برامون میذارن آقا منم میخوام رئیس جمهور بشم از کجا باید فرم درخواست رئیس جمهوری بگیرم
ملت شریف ایران لطفا به منم رای بدین بعدا که نوبت شما شد جبران میکنم ، ضمنا از الان بگم اگه من رئیس جمهور بشم مثل همین الان هرکی هرکار دلش خاست بکنه منم کاریش ندارم تازه دلار به ۱۰۰۰ تومن میرسونم کی به کیه شاید رای بیارم
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۱۶:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آفرین
باید تابع قانون باشیم
ولی احتیاطا خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بیش از ۵۰درصده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
یه کلمه از مادر عروس! بعد از جناب روحانی چشممان به تفسیر قانون اساسی توسط جناب مطهری روشن شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رای بالای ۵۰ درصد ؟؟؟ انتخابات مجلس ک ب ۳۰ درصد نرسید رو ندیدید؟ مردم نسبت ب عملکرد عصبانین رای بی رای مگه اینکه خلافش ثابت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
کم بدبختی داریم فقط مونده که رئیس جمهور زن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بزار همین مردا باشن بدبخت ترشین
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس
۱۶:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
انتخابات ۱۴۰۰انتخابات بچگانه نیست انتخاب ریسی است که امکانات و تجهیزات و پیشرفتهای کشور را دهها برابر سازد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
علی جون ، تا حالا چیزی به اسم استراحت مطلق به گوشهای مبارکت خورده ؟
اگه برات امکانش هست ، تا آخر عمر پر برکتت استراحت مطلق کن .
آره داداش . واللا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
همه نظرات خوندم ، خدا وکیلی این نظرات برا مدیران کشوری بفرستین اگه یه مرد توشون پیدا شد که خودش مرد و مردانه از کارش کناره گیری کنه مردم هنوز باید امید داشته باشن به این مدیرا ، وگرنه همون اتفاقی که همه می دونن میفته ، هیچکس از شماها و کارکرد شما راضی نیست به چه زبون بگن مردم از شماخسته ونا امید شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
تو آمریکا اموات هم اومدن رای دادن شما هم همت کنید تو قبرستانها صندوق بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بین دوهزار نفر یکباره یک پوچ میزارن ملت میگم گل همونه بزارید فهمیده هستند خودشون یکی را انتخاب کنند ببینید چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۶:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
میشه لطفا ترجمه این جملات رو هم به فارسی سلیس بنویسید تا متوجه منظورتون بشیم.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نفهمیدم چی گفتی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
و خدا علائم نگارشی را آفرید . . .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مشارکت بیش از ۵۰درصد؟خخخخ خدایی دیگه قانع شدم یه چیزی میزنید موقع روحانیتون با ۱۳ونیم درصد مشارکت روبروشدیم الان ک دیگه همه مردم عصبانین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رای بی رای . رای بی رای فریاد بلند ملت ایران است. مطهری از حالا کلید تقلب را زده و مشارکت را بالای ۵۰ درصد می داند در حالی که مشارکت صرفا با خوشبینی زیر ۱۵ درصد است. حقیقت این است که ملت ایران پس از سرکوب اعتراضات ۹۶ و ۹۸ گرسنگان و اوباش نامیدن اکثریت ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اعتراضات مردم پسندانه ات کجا رفت!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مگه مردهاتون بیاد رای بده که بشه 50%.فاتحه این انتخابات خوانده شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بااین عملکرد ، 10 درصد هم زیاده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بگو ۱ درصد محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
همشون حالا روشنفکر و مدعی قدرت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
غربزده خودفروخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا این مرد فکر می کند عقل کله!!!!!!!!
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مشارکت مردم بالایی 50 درصد !!!!

#من_رای_نخواهم_داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من رای خواهم داد برای ایرانم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من رای نخواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من برای سربلندی ایرانم و به فرمان رهبر عزیزتر از جانم حتماً انشالله رای خواهم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
من رای خواهم داد.
همان بهتر که رای ندهی، نتیجه انتخاب امثال شما را داریم با تمام وجود درک و احساس می کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
هم در بین اصولگرایان و هم در بین اطلاح طلبان طرفدار دارم
و هم توهم دارم!!!!! نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب. بلکه گرکان مصب هستم. و هر دم یک ساز میزنم. تائید میکنم بعد یه دفعه میبینی قاطی میکنم و تکذیب هم میکنم.
آقای مطهری برو داداش بزار مرد میدان بیاد پای کار. عرصه رو برای مردان میدان تنگ نکنین. بزارین به درد مردم و کشور برسند. بیاد شعر (ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست . ارض خود میبری و زحمت ما میداری!) چندین ساله شماها جولان میدین این شده وضع کشور
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۶:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
احسنت !!!!!!
گل گفتی واقعا !!!
جانا سخن از زبان ما میگوئی.
حق مطلبو ادا کردی.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۲۳:۱۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
دوست عزیز ارض صحیح نیست عرض(آبرو) درسته.درضمن یکی بود سردار دلها.
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۴:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
گیرم پدر تو بود فاضل
از فضل پدر تورا چه حاصل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
تو اگه اقا زاده نبودی .هیچ کس حتی یک بز هم به تو نمیاد ببری بچرونی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
شماپاسخ آن جوان راکه علت پراید۵۰ میلیونی راپرسیدندادی درحالی که نماینده مجلس بودی
Iran (Islamic Republic of)
انصارالله
۱۳:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رهبر گفتند کاندید باید جوان انقلابی باشد و نگفتند یک پیرمرد سیاسی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رهبر گفتند کاندید ها باید جوان ، انقلابی، با بصیرت، آگاه و ..... باشند.
خداوکیلی این آقا کدامیک از این ویژگیها رو داره که خودشو جلو انداخنه و قاطی جمع کرده ؟؟؟!!!!
یه روز پادشاه گفت همه گله دارها در میدان اصلی شهر جمع بشن باهاشون کار دارم.
!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اولویت مهم و اصلی شرکت در انتخابات است ولی چه کسی رئیس میشود اصلأ مهم نیست
حالا زنان را کاندید میکنند تا مشارکت و حضور پای صندوق رای را افزایش دهند
شما فقط میخواهید صف رای گیری طولانی شود همین
هر دوره‌ای همین روش کهنه را انجام داده اید
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
وهر دوره صف کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مجلست‌ رو دیدیم.
همین کم مونده تو دیگه بشی رییس جمهور!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
رای بی رای مگر اثبات کنید یک ماه بیشتر وقت دارید نشون بدین تا ما باور کنیم بیایم
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۱۷:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
این دولت ناکارآمد از این همه فرصت استفاده نکرده از این یک ماه استفاده کند؟؟؟
نیاز به افرادی است که در سابقه شان استفاده از فرصت ها بسیار زیاد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خیلی خوبه که کاندیدا زیاد باشه چون هم مشارکت میره بالا و هم رأی ها که پخش بشه بین چندین کاندیدا هیچ کدوم اونقدری رای نمیارن که رئیس جمهور بشن
و فقط میمونه جبهه انقلابی که مجموع رای هایش شاید کم باشه ولی اونقدری هست که اکثریتو داشته باشه
ما به مردمی میگیم انقلابی که بیاد و رای بده
دکتر سعید محمد رای ما انقلابی ها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
#سعید_محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
بگفته قانونه خودتان زن نصف مرداست پسدربرابراین قانون زنان نباید شرکت کنند اگرنصف مرد است و 42سال تمام چهره هابراملت شناخته شده است همیشه خدا درحدحرف بوده وهست فقرتورم غارت فسادرانت ازکجاامده که هنوزهم ازملت توقع دارن براانتخابات پرشور چرا به چه دلیل تحریمها برداشته نمیشود هیچ جای دنیا بیقانون ترازکشورمانیست هینهمه مال ثروت ملت کجارفت ،،جواب همین کلام اخروبدین کجاررررررفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
نفقه برای زنان، مهریه برای زنان، معاف بودن از اشتفال و سربازی برای
زنان، امکان فرصت شرکت بیشتر در کنکور در غیات مردانی که در سربازی هستند
برای زنان، معافیت از فعالیتهای سنگین و پر استرس و خشن مثل قضاوت برای
زنان، انواع کمک به مرخصی با زایمان و حق ولادت و.. برای زنان. دیه
دوبرابری که زن در صورت مرگ شوهرش می گیرد در مقایسه با دیه ای که مردی
اگر زنش فوت می شود می گیرد. فقط یک قانون ارث دو برابر یه پسر سهم می
داد که آن را هم با حق وصیت لوله کرده اید رفته. کلا کشور را بدهید زنها و رییس جمهور را هم زن کنید و مردها را
بریزید بیرون."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا الان که هیچ کاره ای به فکر صندوق باز نشستگی افتادی چرا زمانیکه نماینده مجلس بودی پیگیری نکردی ؟شما ی اصلاح طلبی شش دانگی شما تو مجلس قبل از بعضی وزرای بی کیفیت و نا کارامد حمایت کردی ما دیگه گول نمیخوریم هر چه این 8سال زجر کشیدیم بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ایشون اگه اسم شهید بزرگواری مثل مطهری پشتش نبود، واقعا هیچی نبود این بنده خدا تو کارای روزمره خودش مونده حالا میخواد ایران رو متحول کنه، شما چند سال تو مجلس خودت رو نشون دادی برو این آخر عمری با خونه 800 متریت حال کن اگه سایت بی طرفی هستی چاپ کن
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضاحسینی
۱۳:۳۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
آقای علی مطهری، چی شده که همه طیف و همپالکیهای اصلاح طلب و توسعه واعتدالیها و کارگزاران و لاریجانیها نمام وقت و قدرت و قوتشونو گذاشتند برای کوبیدن آقای دکترمحموداحمدی نژاد؟. خوبه که مردم میدونند اینهایی که علیه دکتراحمدی نژاد تبلبغ میکنند لااقل دراین هشت سال اخیر به جز خیانت و چپاول و سوءاستفاده و مستضعف کشی چیزدیگه ای نداشتند. کمرمردم زیربارفشارهای اقتصادی و روانی خردشد، اما چهره شما و امثال شما و حامیان سرمایه دار و سرمایه خوار شما برای مردم روشن شد. شما مصداق واضح خیانت و نفاق هستید، روحیه و منش لیبرالیستی شما و طرفدارانتان اجازه نداد و نمیدهد که طرفدارمردم و خصوصا قشرمستضعف باشید. یقین داشته باش مردم به آقای دکترمحموداحمدی نژاد اعتماد و اطمینان قلبی دارند و امیدواریم صلاحیتشان تاییدشود و مردم نفس راحتی بکشند.
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین
۱۸:۵۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مگر بهتر ازاحمدی نژاد نیست؟؟
دادش گلم همین احمدی‌نژاد بود مصوبه آزادسازی قیمت ها را به مجلس ارائه داد این دولت تا۶۰۰درصد قیمت ها را رها کرد
من حاضرم یارانه را پس بدهم قیمت ها به قبل از پرداخت یارانه برگردد
خیالت راحت وقتی یارانه می گیری نباید از گرانی بنالی احمدی‌نژاد برای همان دوران خوب بود
هیچ کس به احمدی‌نژاد رأی نمیده بهت سفارش میکنم رأی خودت را خراب نکن
Iran (Islamic Republic of)
1212
۱۹:۵۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
احمدی نژاد شیش سال اول ریاستش خوب بود ولی بعدا عوض شد الانم فک نکنم فرقی با روحانی الان داشته باشه هشت سال وقت داشت درست خیلی کار ها کرد ولی خیلی کاراهم که میتونست بکنه رو به نظر من نکرد من که اگه بیاد بهش رای نميدم اون زمان خوب بود ولی الان گزینه مناسبی نیست چون عوض شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
احمدی نژاد خوب بود و هست نه بهترش نیست نگرد نیست...الان همه رقبای مدعی هرکدام در جایگاهی قرار گرفتند و نتیجه افتضاحشون رو میبنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
ان شاء الله که تایید صلاحیت نمی‌شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
تابع قانون ؟

منظورت کدام قانون ؟

قانون اساسی ایران؟
یا قانون اساسی آقایان؟

اگه تابع قانون باشیم که شما الان باید آب خنک می نوشیدید که ملت را جان به لب رساندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فازت چیه فک میکنی رای میاری
Iran (Islamic Republic of)
hamedحا
۱۴:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا رای نیاره اگه فامیلاش همت کنن رای میاره چون این دفعه هیچ کسی رای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
مگه کل ایران فامیلشن که رای بیاره به همین خیال باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
انقدر روحانی بی کفایتی نشان داده که همه اینا فکر کردن میتونن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
اینا هم ازحرفهای صدمن یه غاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
فقط یکم غربی وخود باخته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
میشه تو یکی بکشی کنار
خیرشو ببینی
پسر کو ندارد نشان از پدر.‌‌..!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسم
۱۴:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
باجمله اول تو موافقم باجمله دومت بشدت مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۲:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
عجب موجوداتی کاندید شدند. خدا عاقبت همه را خیر کند