کرونا و بیش از ۱۵۰۰ تست روزانه در ساوه

روزانه بیش از ۱۵۰۰ تست کرونا در مراکز مختلف بهداشتی درمانی ساوه انجام می‌شود

 دکتر ذکایی معاون فنی دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: روزانه بیش از ۱۵۰۰ تست کرونا در مراکز مختلف و پایگاه‌های سلامت شهرستان ساوه انجام می‌شود.

ذکایی افزود: برای پیشگیری و شناسایی مبتلایان به کرونا کار آموزش ۸۰ نفر از نمایندگان شرکت‌های شهرصنعتی ساوه آغاز شده و تقریبا ۲ هزار تست رپید در اختیار آنان گذاشته شده است.

او اضافه  کرد: در تست‌های سریع برای افراد بدون علامت در مدت بیست دقیقه نتیجه‌ی تست‌های اعلام خواهد شد و درتست‌های pcr نهایتا ظرف ۴۸ ساعت؛ تست‌های مثبت به مبتلایان اعلام خواهد شد.

مریم عزتی مسئول مرکز منتخب تست کووید ۱۹ شهرساوه هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تعداد انواع تست‌های کرونا در این مرکز روزانه به ۳۰۰ تست رسیده و در طول یکسال گذشته حدود ۲۰ هزار تست کرونا در این مرکز انجام شده است.

او با اشاره به روند رو به رشد آمار مثبت کرونا در هفته‌ی دوم فروردین ماه اضافه کرد: این مرکز به صورت ۱۶ ساعته فعالیت می‌کند و با در اختیار داشتن پزشک خانواده و نمونه گیری‌های فعال در دو شیفت کاری؛ به ارایه‌ی خدمات تست کرونا می‌پردازد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.