شریعتمداری به عراق سفر کرد؛

سند برنامه اقدام مشترک ۵ ساله بین وزارت کار ایران و عراق امضا می‌شود

وزیر کار به منظور گفت‌وگو پیرامون موضوعات مشترک و گسترش تعاملات و روابط در حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه، شب گذشته به عراق سفر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور گفت‌وگو پیرامون موضوعات مشترک و گسترش تعاملات و روابط در حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه، شب گذشته به عراق سفر کرد.

علی حسین شهریور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: علاوه بر گفت‌وگو در خصوص زمینه‌های مختلف، سند برنامه اقدام مشترک پنج ساله بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کار و امور اجتماعی عراق امضا می‌شود.

شهریور، سند همکاری را مرتبط با حوزه‌های روابط کار، اشتغال، فنی و حرفه ای، رفاه و تامین اجتماعی و برگزاری کمیته‌های مشترک دانست و از آن به عنوان نقشه راه همکاری‌های دو کشور یاد کرد.

وی دیدار با برخی مقامات از جمله وزرای کار و دارایی و بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را از جمله برنامه‌های سفر دو روزه شریعتمداری به عراق برشمرد.

مدیرکل امور بین‌الملل همچنین یادآور شد؛ در طول یک سال گذشته به رغم شرایط حاصل از شیوع کرونا و عدم امکان برقراری ارتباط، زمینه گسترش همکاری‌ها با دوازده کشور فراهم و برنامه ریزی شد.

وی تاکید کرد: وزارتخانه زمینه همکاری‌های مشترک و دوجانبه با کشور‌های روسیه، مکزیک، بلغارستان، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان، قطر، ترکمنستان، فنلاند، تاجیکستان، عراق و قرقیزستان را در حوزه‌های روابط کار، اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی و ... فراهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار