در صحن علنی مطرح شد؛

زنگنه: ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید کلاً تغییر کند/ نیکزاد: کسی که اجازه سفر در نوروز را داده باید پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید به طور کل تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز طی تذکری با ابراز تأسف از نوع عملکرد، کارایی و کارآمدی رئیس جمهور در مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید به طور کل تغییر کند و از سوی سران قوا و نیروهای نظامی نمایندگانی هم وزن حضور داشته باشند؛  نیروهای نظامی بسیاری از کشورها در حوزه مدیریت کرونا ورود جدی دارند. 

وی خطاب به نیکزاد نایب رئیس مجلس و هیئت رئیسه ادامه داد: ممکن است کرونا دو یا سه سال دیگر در این کشور باشد؛ مجلس در این زمینه ورود کند که نگرانی تا پایان این دولت کمتر شود. موج چهارم کرونا، تعطیلی مجدد بسیاری از کسب و کارها، درگیر شدن مردم با بیماری، افزایش مرگ و میرها جامعه را با مسائل زیادی مواجه کرده است. جداً خواهش می‌کنم بر اساس ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس در مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا ورود شود.

زنگنه اظهار کرد: ستاد یاد شده در بحث‌های امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و... حکم صادر می کند و یک استبداد رای در آن وجود دارد که نظر کارشناسی کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هم در آن لحاظ نمی‌شود. این تفکر استبدادی و شیوه مدیریت که در نظام اقتصادی هم به نحوی خود را نشان داده، در ستاد ملی کرونا کشور را متاثر کرده است.

علی نیکزاد که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، بیان کرد: اگر قرار باشد رأی گیری در جلسه‌ای صورت نپذیرد و به نظرهای کارشناسان ارزش اهمیتی قائل نشد، معنی ندارد. کسی که اجازه سفر را در عید نوروز داده است، باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اگر از 20 اسفند تا 14 فروردین منع تردد حتی به صورت معمول اعمال می شد شرایط این اندازه خراب نمی بود . حالا برای بر گشت به روال معمول مدتها طول خواهد کشید. و خسارات زیادی خواهد داشت .
آخرین اخبار