معلمان دانشسرایی در برزخ دعواهای اداری/ آموزش و پرورش ناجی فرهنگیان می‌شود؟

برخی معلمان دانشسرایی در آستانه بازنشستگی برای احتساب سنوات خدمت دچار چالش شده‌اند و آموزش و پرورش قول همکاری برای رفع این مشکل را داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اما و اگر‌های احتساب سنوات تحصیل در دانشسرا‌های وزارت آموزش و پرورش به عنوان سابقه خدمت موضوعی است که این روز‌ها جمعیتی حدود ۵٠ هزار نفری از فرهنگیان را دچار چالش کرده است، موضوعی که گویا تا ١٠ سال پیش بدون مشکل انجام می‌شده است، اما اخیرا صندوق بازنشستگی و دیوان عدالت اداری موضوع را به گونه‌ای دیگر مورد توجه قرار دادند.

آنطور که اظهارات معلمان مشمول این قانون حکایت می‌کند گویی فاصله موجود میان فارغ‌التحصیلی از دانشسرا و ورود به کلاس درس خارج از اختیارات آن‌ها و بنا به اختلال در برنامه‌ریزی و فعالیت دستگاه‌های بالادستی بوده است، به این ترتیب که تا زمانی اعلام نیاز آموزش و پرورش انجام نشده بود این دانش‌آموختگان دانشسراها اجازه فعالیت نداشتند در عین حال که آنها متعهد به خدمت به آموزش و پرورش هم بودند.

این گروه از معلمان پس از فارغ التحصیلی از دانشسرا مستقیم به استخدام آموزش و پرورش در نیامده اند و مجدداً در آزمون تربیت معلم شرکت کرده و پس از آن در آموزش و پرورش استخدام شدند؛ مدت دو سال تحصیل دانشجویی آن‌ها در تربیت معلم جزو سابقه خدمت آن‌ها منظور شده است، ولی آن‌ها مدعی هستند چهار سال تحصیل در دانشسرا هم جزو خدمت آن‌ها محاسبه شود.

معلمان دانشسرایی در پیچ و خم دعوای اداری

اصل ماجرای گلایه معلمان در آستانه بازنشستگی که کارشان را از دانشسرا‌های فعال در دهه ٧٠ شروع کردند به مدتی قبل برمی‌گردد، همان زمانی که بر خلاف شرایط امروز نظام آموزشی، تورم نیرو در آموزش و پرورش موجب شده بود تا برخی دانش آموختگان دانشسرا‌ها در برزخ معلمی و بیکاری گرفتار شوند و چاره‌ای جز صبر نبود تا تعیین تکلیف شوند.

آنطور که قوانین ورود به حرفه معلمی از طریق دانشسرا‌ها حکم می‌کرد افراد دانش آموخته از این مجموعه متعهد به خدمت در آموزش و پرورش بودند بنابراین امکان فعالیت رسمی در شغل دیگری برایشان ممکن و قانونی نبود در نتیجه ناگزیر به پذیرش شرایط هرچند نامطلوب بودند تا گشایشی ایجاد شود و آن‌ها به کلاس درس بروند.

با وجود این شرایط، تا چند سال گذشته فاصله موجود میان دانش‌آموختگی و فعالیت به عنوان معلم جزو سنوات معلمان محاسبه می‌شد، اما اخیرا صندوق بازنشستگی بر این رویه تاکید دارد که چنین سنواتی نباید در نظر گرفته شود و معلمان باید این فاصله را با کار کردن پر کنند، یه بیانی دیگر زمان بازنشستگی آنها به ازای وقفه میان تحصیل و کار به تاخیر می‌افتد.

رای دیوان عدالت از معلمان روی برگرداند

تغییر رویه در احتساب سنوات معلمان دانشسرایی که در آستانه بازنشستگی قرار گرفته اند موجب شد تا آن‌ها گلایه خود را به دیوان عدالت اداری ببرند، اما این بار دیوان بر خلاف اغلب اوقات رایش مطلوب معلمان نشد و بر این اساس حتی اگر فردی کسورات بازنشستگی مدت وقفه را پرداخت کند جزو سابقه خدمت او محسوب نمی‌شود.

پیگیری این موضوع موجب شد تا مسئولان آموزش و پرورش واکنشی داشته باشند و چندی پیش بود که علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت که آموزش و پرورش دستگاهی اجرایی است و امکان دخل و تصرف در رای دیوان عدالت اداری را ندارد، اما با این وجود در کنار ذینفعان است.

او ادامه داد: معلمان باید به رأی دیوان اعتراض کنند و آموزش و پرورش هم کمک می‌کند تا لایحه موردنظر که مستند به قانون می‌شود تهیه تا معلمان آن را به دیوان ارائه کنند، البته که ای مورد موضوع کاملاً حقوقی است و مشکل آموزش و پرورش نیست که بخواهیم جلوی کار را بگیریم یا دخل و تصرفی به نفع خود داشته باشیم.

ورود معاونت حقوقی برای رفع مشکل معلمان

با وجود اظهار نظر مسئولان آموزش و پرورش، در راس مجموعه محسن حاجی‌میرزایی سکاندار این وزارتخانه ضمن یادآوری این نکته که آموزش و پرورش در قضیه مطرح شده نه شاکی است و نه داور، از مسئولیت جدید معاونت حقوقی برای تعیین تکلیف معلمان مشمول این طرح خبر داد و اظهار کرد: «به معاونت حقوقی ماموریت دادم به همکاران کمک کنند تاخواسته خود را با صندوق و دیوان مطرح کنند. امید است گشایشی در کارشان ایجاد شود.»

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی شکایت کرده و دیوان عدالت هم حکم وحدت رویه داده است که این زمان جزو زمان خدمت محاسبه نشود،تصریح کرد: اما با این وجود آموزش و پرورش را یک ضلع ماجرا می‌دانیم همانطور که یک ضلع دیگر آن صندوق بازنشستگی و ضلع بعدی دیوان عدالت اداری است.

به دنبال این موضوع قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار آموزش و پرورش گفت که با دستور وزیر آموزش و پرورش پیگیری این ماجرا به معاونت حقوقی ارجاع داده است تا با کمترین مشکل و آنطور که معلمان مخیر باشند سنوات آن‌ها محاسبه و بازنشستگی رخ دهد یا آنکه به خدمت خود ادامه دهند.

او اضافه کرد: براساس آنچه رخ داده است رای دیوان عدالت اداری خلاف درخواست معلمان است و وزارت آموزش و پرورش هم به عنوان یک دستگاه اجرایی نمی‌تواند خلاف این رأی را انجام دهد، اما با توجه به قول پیگیری که داده ایم برای گشایش این موضوع با نگاه حمایتی به معلمان در تلاش هستیم.

۲ راهکار برای رفع مشکل محاسبه سنوات خدمتی معلمان دانشسرایی

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس بررسی‌هایی که انجام دادیم دو راهکار برای حل این موضوع در نظر داریم اول آنکه دیوان عدالت اداری رای را بشکند و دوم اینکه استفساریه‌ای به مجلس ارسال کنیم و بعد از مطرح شدن آن در صحن به شکل طرح دو فوریتی شرایط تغییر کند و بعد از آن معلمان امکان محاسبه سنوات یا تداوم فعالیت را خودشان داشته باشند.

با توجه به شرایط کنونی و اقدامات در دست اقدام  وضعیت معلمان مشمول این موضوع همچنان بلاتکلیف است و با احتساب شرایط فعلی موضوع بازنشستگی آن‌ها ملغی است و باید به فعالیت خود ادامه دهند تا آنکه مگر تغییری در روند حکم دیوان یا قوانین مربوط به این موضوع حاصل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیداکبر عزیزی
۱۷:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
چرا حرف کذب می زنید؟!بنده یک معلم دانش آموخته دانشسرا (طرح ۲ ساله) دراستان زنجان بودم! تعهد دادیم که ۵ سال در استان غیر محل سکونت خدمت کنیم که تبدیل به ۱۲ سال شد و حق اعتراض و انتقالی هم نداشتیم چون آموزش و پرورش نیرو کم داشت!قرار بود بعد از ۲ سال وارد مرکز تربیت معلم شویم که باز آموزش و پرورش نپذیرفت!در تعهد نامه ای که از ما گرفتند ذکر شده بود از زمان ورود به دانشسرا جزو سابقه ما محاسبه گردد که بازهم به دلایل نامشخص خلف وعده شد! در همه موارد این معلم های با سابقه و باتجربه دانشسرایی بودند که لطمه و صدمه خوردند! اگر قرار باشد این بی عدالتی را دیوان عدالت اداری هم نادیده بگیرد، بنده به نوبه خودم دیگر به هیچ‌ کدام از اصول عدالتی که اکنون در حال اجراست اعتقاد نخواهم داشت و از حق خودم دفاع خواهم کرد ؛ زیرا سیره امیرالمؤمنین (ع) نیز همین گونه بود.مگر ما در جامعه اسلامی که با مکتب علی و آل علی (ع) پیمان بسته زندگی نمی کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن بیرانوند
۰۶:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
ابتدای خبر که گفته شده مجددآ در آزمون تربیت معلم شرکت کرده اند کاملا کذب می باشد بنده وسایر همکاران بعد دوسال وقفه با مدرک دیپلم آموزش ابتدایی دانشسرای مقدماتی مشغول به کار شده ایم ،ضمنآ طی ۱۰سال گذشته از مزایایی دوسال وقفه بهرمنده بوده ایم حتی حقوق ومزایای آن دوسال را ه هم بصورت یکجا دریافت کرده ایم .زمانی که صندوق بازنشستگی پول آن دوسال را دریافت کرد اعتراض نکرد .حال کمبود معلم باعث چنین بی عدالتی می شود .وهرگز از حق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با عرض سلام و ادب.
از خبرنگاران عزیز ممنونیم که صدای مارا به گوش دیگران میرسانید .ولی لطف کنید اول مطالعه کامل در این زمینه داشته باشید و صادقانه سخن بگویید مبادا حقی پایمال شود.همه میدانند معلمان با فرهنگترین وصبورترین و در عین حال مظلوم ترین قشر جامعه هستند.
ما دانشسرایی ها در سن نو جوانی آزمون ورود به دانشسرا دادیم. آغوش خانواده را ترک کردیم و سر به دامان مامن تعلیم و تربیت نهادیم .انروز که برای اولین بار امضا زدن را آموختیم ،در سن ۱۴ سالگی پای تعهدنامه محضری امضا زدیم و قول دادیم بعد از اتمام تحصیل دو برابر دوران تحصیل کار کنیم.درسمان تمام شد ودیوار رویاهایمان فرو ریخت.وزارت به دلیل نداشتن ردیف استخدامی و کمبود بودجه مارا خانه نشین کرد .در روزگار جوانی افسرده شدیم حق شرکت در آزمون استخدامی هیچ ارگانی نداشتیم و به خاطر رشته تحصیلی یارای رقابت با هیچیک از رشته های دبیرستان نبودیم.بعد از دو ،سه وبعضا چهار سال فاصله خدمتی ندا دادند که برگردید ،کلاسها حاضر است.ساله دویدیم وکیل گرفتیم و....تا ده سال پیش توانستیم دیوان را قانع کنیم فاصله خدمتی را جزء سابقه خدمتمان احتساب کند.پول بیمه و هرچه لازم بود را پرداخت کردیم.گذشت تا رسیدیم به امروز که دوباره بی برنامگی حضرات رونمایی شد با کمبود نیرو مواجه شدند و دوباره یادشان آمد که دیواری کوتاه تر از ما نیست.
لطفا به داد ما دانشسرایی ها برسید ما بچگی نکردیم،نوجوانی نکردیم جوانی نکردیم.اجازه دهید با خاطری آسوده بازنشست شویم.
خبرنگاران عزیز منتظر حمایت های صادقانه شما هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عرض سلام وادب وتشکرازخبرنگاران عزیز
امیدوارم صدای مارابه مسئولین برسونید
ماحق خودرامیخواهیم بازنشستگی به موقع ....و
رسیدگی به احتساب فاصله خدمتی مادانشسرایی ها....
ظلم نکنید..به تعهداتی که دادیدعمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
باسلام و درود
اول اینکه تا10سال پیش این قانون اجرانمیشده بلکه تامین 6ماه پیش اجرامی شده ودوستانمون بازنشسته شدند.دوم اینکه محاکم احتساب فاصله خدمتی دانشسرا را داریم ازسال 90
سوم اینکه ربطی به ادامه تحصیل درتربیت معلم نداره
وربطی هم به 4سال دانشسرا نداره
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۱۳:۰۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
قسمت اول اشتباه هست لطفا تصحیح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ابتدای خبر شما اشتباه هست. دانشسرایی ها پس از فارغ التحصیلی ، آزمون تربیت معلم ندادند. چون دیپلم آموزش ابتدایی بودند و خودشان از دانشسرای تربیت معلم فارغ التحصیل شده بودند. از زمان فارغ التحصیلی تا استخدام و اشتغال به کار ۳ سال و نیم تا ۴ سال طول کشید که این مدت زمان به دلیل عدم برنامه ریزی آموزش و پرورش و عدم وجود ردیف استخدامی بود. درصورتیکه ما قبل از تحصیل در دانشسرا تعهد محضری داده بودیم که حداقل دوبرابر مدت تحصیل ، برای آموزش و پرورش کار کنیم. و به دلیل مدرک خود و تعهدی که داده بودیم، در هیچ ارگانی نمیتوانستیم مشغول به کار شویم. به همین دلایل و اینکه نیروی آموزش و پرورش بودیم، دیوان عدالت ا داری رای داد که پس از پرداخت بیمه و بازنشستگی، این مدت جزو سابقه ی ما حساب شود. اما بعداز گذشت سالها و پس از باز نشستگی عده ای از همکاران، آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی و دیوان عدالت اداری به دلیل کمبود نیرو و باز هم عدم برنامه ریزی آموزش و پرورش، با هم تبانی کرده و رای دیوان را لغو کرده و ظلمی بزرگ و مشهود به دانشسراییهایی که در سن نوجوانی به دوراز خانواده های خود در شرایط سخت در دانشسراها تحصیل کردندرا روا میدارند. خداوند باعث و بانی این ظلم را بهنتیجه ی اعمالش برساند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مین گرامی این متن اشتباه داره واقعیت اینه که دو سه یا چهار سال وقفه‌ای که افتاده بین فارغ التحصیلی و گرفتن پست رسمی دانش‌آموختگان دانشسراها در حالی بوده که همه ایشان قبل از ورود به دانشسرا تعهد محضری دادند که در خدمت آموزش و پرورش باشند و در مقابل آموزش و پرورش آنها را استخدام کند. ده سال پیش دیوان رای داده به این قضیه و حق بیمه و بازنشستگی این چند سال فاصله خدمتی گرفته شده و این سال‌ها جزء سنوات ایشان حساب شده. عده ای نیز بنا بر همین رای قبلا بازنشسته شدند. حالا که وقت بازنشستگی گروه‌های آخر رسیده دیوان به درخواست خود آموزش و پرورش که با کمبود نیرو مواجه شده زده زیر رای ده سال پیش خودش و قصد دارند این سنوات را دوباره کم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تمام این حرفهای وزیر و معاوناش دروغی بیش نیست کذابین سازمان بازنشستگی طرف کار هم نکنه بازنشستگی بریزه به حساب موقع بازنشستگی حقوق میگیره تمام اینها زیر سر وزیر بی لیاقت ومعاونان بی کفایتش هست این گرگ سالهاست که با گله آشناست حالا بدتر ازین ماشکایت کجاببریم چرا رییسی صداش در نمیاد فقط تبلیغ رسانه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اولا ما در بدو ورود به دانشسرا تعهد دادیم بنابراین از همان ابتدا تحت عنوان دانش آموز معلم به استخدام آموزش پرورش درآمدیم وحقوق می گرفتیم. حالا این وسط خود( آپ) خلف وعده کرده که تاوانش رو ما معلمان با پرداخت مجدد حق بیمه دادیم بدون اینکه اعتراضی کنیم و قانونا همه جا پرداخت حق بیمه یعنی احتساب سنوات خدمت. ضمنا عده کثیری از همکاران فرهنگی با احتساب همین سنوات بازنشسته شدند و ونقض این رای یک تبعیض آشکاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اموزش و پرورش خودش بانی و باعث این نابسامانی شده و حالا خودش مدعی شده میخواد درستش کنه
امثال الهیار ترکمن و لاشکی و دیگران جز دروغ گفتن چیز دیگری بلد نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید .نمی دونیم چطوره خبرنگارا هم نمی تونن مسایل و مشکلات فرهنگیان با فاصله خدمتی رو بیان کنن و براز عیب و ایراده ولی حرفای مسولان رو واو نداز انتقال میدن.این گزارش کار کیه ؟از اقای یوسف سلامی که بعیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کاملا دروغ به عرضتان رسانده اند
ما دانشسرایی ها از بدو ورود به دانشسرا با تعهد خدمتی و استخدامی وارد کارزار آموزش و پرورش شده ایم و پس از پایان دوره چهارساله به مدت دو تا چهار سال دیگر بلاتکلیف مانده و بالاخره استخدام شدیم و آموزش و پرورش مدت زمان بلاتکلیفی را با گرفتن غرامت بیمه و بازنشستگی جز سابقه حساب نمود اما اکنون دوباره به دروغ متوسل شده اند
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۱۰:۱۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
قضیه فقط تبانی وزارت آموزش و پرورش با صندوق بازنشستگی کشوری و دیوان برای کار بیشتر و بهره برداری از احساسات پاک معلمان دانشسرایی هست
قضیه اینه که آقایان در وزارت آ پ بی کفایتی و عدم برنامه ریزی خود را میخواهند بر گردن معلمان دانشسرایی بیندازند.
خیلی اجحاف شده در این قضیه به معلمان دانشسرایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ادمین جان ول متن اشتباه ما از همان اول ورود تعهد محضری دادیم برای خدمت در ضمن از ما ازمون ورودی دیگه ای گرفته نشد بعد از فراغت از تحصیل این چرندیات رو کی تحویل شما داده ما از ده سال پیش حکم فاصله ی خدمتی رو گرفتیم و حالا یک شبه دیوان حکم خودش رو برگردانده
Germany
رضازاده
۱۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
این مساله ظلم آشکار وحقوق معلمین دانشسرایی است.
اگر مسئولین پیگیری نکنند شریک جرم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا قائم آبادي
۱۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام این متنی که زحمت کشیدیدونوشتیدکلااشتباه هست وربطی به دانشسراییهانداره اول اینکه ماقبل ازورودتعهدنامه دادیم که دوبرابرتحصیل برای ا پ خدمت کنیم ودوم مابعدازدانشسراتربیت معلم نرفتم وخواهران 4سال تحصیل به سنوات نیستیم چون خودتحصیل براساس تعهدبایدجزءسنوات حساب بشه درخواست ما وسال وقفه بعدازتحصیل تااستخدام هستیم
Iran (Islamic Republic of)
معلمی دردمند
۱۰:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عدم استخدام ما منوط به ترک فعل ما نبوده است.پس از فارغ التحصیلی وزارت آوپ می بایست با تعهدی که نسبت به ما داشت دانشسرایی ها را استخدام کند.اما استخدام بین 2تا 4سال طول کشید آن هم بدلیل ضعف مدیریتی و عدم ردیف استخدامی.این فاصله خدمتی بعد ها با پرداخت حق بیمه وبازنشستگی ازسوی دانشسراییان و با رای دیوان عدالت جز سنوات محسوب شد .عده ای هم با همین حکم در سالهای قبل بازنشست شدند.مشکل انگونه که در خبرامده نیست چهارسال دانشسرا مد نظر نیست فاصله بین فارغ التحصیلی تا استخدام که تمام مبالغ ان را هم پرداخت کرده ایم مسئله ماست.خبر را اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
معلمی شغل تنبل هاست. همیشه تعطیل باش و حقوق بخواه.
Iran (Islamic Republic of)
علی حسینی
۱۳:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم برای بعضی از شماها
بعله وقتی دولت این کارها رامی کندبایدهم این صحبت هاپیش بیاد
Sweden
Rrr
۱۵:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اگه امثال شما کرونایی ها نبود ما تعطیل نمی شدیم، ضمنا من هرروز به مدرسه ی روستای خدمتم می روم و درس می دهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم با این‌دیدگاه ات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
من بعنوان یه دانش اموز زحمات برخی دبیرانم رو دیدم و واقعا زحمت میکشن. معلمی شغل انبیاست و این جمله حماقت شما رو نشون میده که ایطور بیان می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مفاتیح الجنان صحیفه سجادیه
آیا شما میدانستید که کمتر از 500 معلم می‌توانند خانه درجه یک و ماشین درجه یک خرید کنند؟ وقتی وضع معلم اینجوری هست شما توقع خوب شدن چجوری دارید؟ شما 100 معلم معرفی کنید که با حقوق معلمی یک هیوندا و یک خانه عالی داشته باشد؟ نیست. چرا اقدام اسلامی انجام نمی‌شود ؟
چرا شخصیت های عالی موضع گیری نمیکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
Jam
۱۰:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام،چرا موضوع را هر طور دوست دارید می نویسید،اصلا بعد افراغت تحصیل آزمون مجددی نبوده ود‌وسال تربیت معلمی در کار نیست،ما معلمان دانشسرایی گروهی ازسوم راهنمایی وگروهی از دوم دبیرستان جذب دانشسراهای تربیت معلم شدیم ودربدو ورود،تعهد خدمت دو طرفه به آموزش وپرورش دادیم،وهیچ گونه قصوری دروقفه یا عدم همکاری نداشتیم که ود‌وسال وبیشتر که وزارت آموزش وپرورش ما دعوت به کار نبودرا هم طبق رأی دیوان خودشان حکم زدند وکسورات صندوق را از ما گرفتند.واکنون زیر حرف و رأی خودشان زده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
شاید کسی باشد که به این سوالات حتی لحظه ای تامل کند ۔

-
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اموزش پرورش از پا نگیرد نمیخواهیم دستهایمان را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کار به دعواها ندارم . معلمها از نظر علمی ضعیف و سخت گیر شدن و درسها رو به صورت طوطی وار میدن و طوطی وار امتحان می گیرن . این جوری پیشرفتی در کار نیست .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اتفاقا آموزش و پرورش هم برای همین دلش نمیاد این نیروها رو از دست بده نیروهای جدید شاید ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
الکی نگید
Iran (Islamic Republic of)
معلمی عشق است.
۰۰:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
.من‌معلم نیستم‌اما زحمت کش ترین و متعهدترین افرادجامعه معلمینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام
آنها هم باید خدمت کنند مگر دانشسراها با دیگر معلمان و کارمندان فرق دارند. این که رویه کشور داری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کاش به جای آنها بودید و این نظر را نه به صورت احساسی، بلکه بعد از کشیدن صدمات روحی و روانی می نوشتید.
یک لحظه هم نمی توانید این مشکلات را تحمل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دانشسرایی ها از بعداتمام تحصیل بلاتکلیف بودند با اینکه قبل از تحصیل تعهد خدمت بین دو طرف امضا شده بود!پس از اتمام تحصیل بلاتکلیف بودند بین ۲تا۴سال در مناطق مختلف سپس به شرط تغییر سهمیه معلمان را به دورترین مناطق محروم فرستادند! که هیچکدام از مسئولین نمیتوانند یک شبانه روز آنجا دوام بیاورند!!! حالا هم به جای تشکر و قدردانی ظلم دیگری در حق این معلمان روا داشتند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
من دانشسرایی ام اینطور نیست که بعد از فارغ التحصیل تربیت معلم امتحان داده باشم، اشتباه می کنید، دانش آموختگان دانشسرا بعد از فارغ التحصیلی حداقل دو سال به علت عدم ردیف استخدامی بلاتکلیف بودند سپس در سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ که دیوان با رای وحدت رویه حق را به دانشسرایی ها داد احکام اصلاح شد و دوران وقفه خدمتی در حکم معلمان دانشسرا اعمال شد.
متاسفانه اخیرا از سال ۱۳۹۹ با شیطنت هایی می خواهند سوءمدیریت خود در کمبود معلم را با نگه داشتن معلمان دانشسرا جبران کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ادمین ۹۰درصد متن اشتباه هست قضیه اینجورنیست که شما نوشتی دو سه یا چهار سال وقفه بوده ده سال پیش دیوان رای داده حق بیمه و بازنشستگی گرفته شده جز سنوات اومده الان وقت بازنشستگی دیوان زده زیر رای ده سال پیش خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ادمین ۹۰درصد متن اشتباه هست قضیه اینجورنیست که شما نوشتی دو سه یا چهار سال وقفه بوده ده سال پیش دیوان رای داده حق بیمه و بازنشستگی گرفته شده جز سنوات اومده الان وقت بازنشستگی دیوان زده زیر رای ده سال پیش خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
ضمن تشکر و سپاس از بازخورد این مطلب
سوال اصلی این جاست که اگر 10 سال پیش رای به نفع معلمان صادر نمیشد آیا الان معترض بودند؟
چه کسی این رای را صادر کرده؟ دیوان
چه کسی این رای را باطل کرده؟ دیوان
چه طور به انقلاب پایبند باشیم ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار