نگاهداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس مهم‌ترین برنامه‌های تقنینی و نظارتی را برای تحقق شعار سال جمع‌بندی می‌کند

مشاور رئیس مجلس از برنامه‌ریزی پارلمان برای احصای مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون ها و ارکان خود برای تحقق شعار سال خبر داد.

بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به تأکید محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه بر پیگیری تحقق شعار سال به صورت برنامه محور و اقدامات راهبردی ناظر به رفع مشکلات کشور و مردم به صورت عملیاتی، گفت: مقرر شده است مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر کمیسیون‌های تخصصی، فراکسیون ها و ارکان مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه در خصوص شعار سال در دو بخش تقنینی و نظارت کلان احصا و برشمرده شود تا به دست حوزه ریاست پارلمان برسد.

وی ادامه داد: پس از این موضوع، موارد شمارش شده باید جمع بندی لازم در شورای هماهنگی کمیسیون ها با حضور رئیس روسای کمیسیون های تخصصی مجلس  اتفاق بیفتد و اولویت‌‌های برنامه‌ای و اقدامات کلان در سطح ملی و درون قوه مقننه تعیین و مصوب شود.

نگاهداری رویکرد قالیباف را برنامه ریزی منسجم برای احصای اولویت‌ها در راستای انجام اقدامات عملیاتی در سطح راهبردی و متناسب با ماموریت های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: رویکرد برنامه محور مجلس یازدهم عبارت از خروجی های ملموس و تسهیل‌گر بخش تولید از طریق وضع قوانین در صورت نیاز، تنقیح قوانین و مقررات زدایی برای کمک به بهبود امر تولید در کشور و همچنین رفع موانع و مسائل اصلی در حوزه تولید و خدمات با ارجحیت و اولویت رویکرد نظارتی مجلس شورای اسلامی است.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پارلمان از هرگونه شعارزدگی بدون عمل‌گرایی عینی و ملموس برای مردم پرهیز دارد؛ نمایندگان در مجلس یازدهم، بر اساس مأموریت ذاتی و جایگاه قوه مقننه در حکمرانی کشور، در نظر دارند با نظارت کلان و پیگیری مسائل اولویت‌دار از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، اقدامات راهبردی و کلان و در عین حال روشن و عملیاتی را برای تحقق شعار سال در حوزه‌های تقنینی و نظارتی کشور انجام دهند.

وی افزود: مجلس با جدیت بر وضع قوانین مورد نیاز جهت تقویت بخش تولید و بهبود وضعیت تولیدکنندگان صنایع و معادن، کشاورزی و حوزه‌های عمرانی و زیرساختی و سایر بخش‌های خدماتی و تولید در بخش‌های نرم افزاری و مغز افزاری به ویژه حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تاکید دارد.

نگاهداری یادآوری کرد: پس از طی مراحل احصاء، تعیین و تصویب اولویت‌های برنامه‌ای کمیسیون‌های تخصصی ذیل برنامه تحولی بلند مدت مجلس یازدهم، نتایج و خروجی‌های سنواتی، به ویژه در حوزه تحقق شعار سال به سمع و نظر ملت ایران رسانده خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار