قایقران مهابادی سهمیه ورود به المپیک را از دست داد

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: "احمد احمدی" قایقران ملی پوش این شهرستان از کسب سهمیه المپیک توکیو بازماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قرنی مصطفی پور رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد اظهار کرد: مسابقات انتخابی المپیک بادبانی در قاره آسیا و آفریقا از پانزدهم فروردین‌ماه جاری در مرکز ورزش‌های آبی "المصنعه" کشور عمان برگزار و "احمد احمدی" در کلاس Laser به مصاف حریفان خود رفت.

او ادامه داد: این مسابقات روز گذشته با برگزاری دور فینال به پایان رسید و "احمد احمدی" نماینده کشورمان که در جایگاه بیستم جدول قرار داشت از حضور در این دور بازماند.

مصطفی پور افزود: در دور فینال این رقابت‌ها ۱۰ قایق اول مسابقه دادند و در پایان "رایان لو جون هون" از سنگاپور و "ویشنو ساراوانان" از کشور هند موفق به کسب سهمیه المپیک در کلاس Laser این رقابت‌ها شدند.

احمد احمدی متولد ۱۳۶۹ در مهاباد و جزو نفرات برتر رنکینگ آسیا در این رشته است و با سابقه ۱۰ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی، مقام هشتم جام جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.

قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریا‌ها و دریاچه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت‌های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.

قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به‌شمار می‌رود و از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ میلادی تاکنون به‌طور مرتب برگزار شده است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.