استان مرکزی در لیست ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونایی

معاون بهداشت وزیر بهداشت استان مرکزی را در لیست ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونایی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ۱۲ استان مرکزی، اردبیل، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، لرستان و قم شیب بسیار تند کووید۱۹ را داریم.

رئیسی با بیان اینکه باید به شدت مراقبت کرد تا بتوانیم از میزان خسارت کم کنیم افزود: در ۱۱ استان هم شیب تند است، اما به تندی این ۱۲ استان نیست.

او اضافه کرد: وارد موج چهارم شده ایم، همه استان‌ها با موج سنگین ابتلا به کرونا مواجه هستند، هفته‌های سختی را پیش رو داریم و اکثر بیمارستان‌ها شلوغ شده و تعداد مراجعان زیاد است.

طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها به مدت ۱۰ روز در کشور

معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان کرد: از امروز به مدت ۱۰ روز طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بر اساس رنگ بندی شهر‌ها در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد اعمال می‌شود و امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها سلامت همه را در کشور حفظ کنیم.

او ادامه داد: در شهر‌های قرمز به جز گروه مشاغل یک که بسیار ضروری هستند بقیه مشاغل تعطیل است، در شهر‌های نارنجی فقط مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند، در شهر‌های زرد، مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند فعالیت کنند و در شهر‌های آبی، مشاغل گروه چهار تعطیل است.

رئیسی اظهارکرد: عوامل مختلفی از جمله خرید‌های شب عید نیمه اسفند و دید و بازدید‌ها که افت شاخص رعایت دستور العمل‌ها را به زیر ۶۰ درصد رساند در شکل گیری این موج جدید نقش داشته است.

او تصریح کرد: دورهمی ها، عید دیدنی ها، رفتن به مهمانی‌ها و رستوران‌ها و تعدد مراسم عروسی و عزا از عوامل اصلی دیگری بود که باعث شکل گیری موج جدید کرونا بود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت عنوان کرد: عامل مهم دیگر نه تنها در ایران بلکه در سایر کشور‌ها وجود ویروس جهش یافته انگلیسی است که اکنون نوع غالب ویروس در ایران است.

در مجموع ۲۵۷ شهر قرمز ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد و ۱۱ شهر آبی هستند و رعایت دستورالعمل‌ها به ۵۶ درصد رسیده و بسیار پایین است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.