جنگنده‌های روسی، هواپیما‌های شناسایی آمریکایی را رهگیری کردند

هواپیما‌های آمریکا که در حال اجرای عملیات شناسایی بر فراز حریم هوایی و اقیانوس آرام بودند، از سوی جنگنده‌های روسیه رهگیری شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک فروند جت جنگنده میگ -۳۱ روسی، هواپیما‌های آمریکا را که بر فراز اقیانوس آرام در حال پرواز و شناسایی بودند، رهگیری کرد.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ -۳۱ روسی برای رهگیری هواپیمای شناسایی آر‌ سی ۱۳۵ آمریکا و هدف هوایی این هواپیما و جلوگیری از نقض مرز ایالتی روسیه بر فراز اقیانوس آرام بلند شد.

در بیانیه این مرکز آمده است: خدمه جنگنده روسی هدف هوایی را به عنوان یک هواپیمای شناسایی استراتژیک آر سی ۱۳۵ نیروی هوایی آمریکا شناسایی و آن را بر فراز اقیانوس آرام به بیرون از مرز های هوایی این کشور هدایت کردند. پرواز جنگنده روسی کاملا مطابق با قوانین بین المللی استفاده از حریم هوایی به منظور جلوگیری از نقض مرزهای دولتی انجام شد.

هواپیما‌های ناتو هم در پایان سال گذشته فعالیت‌های شناسایی خود را در نزدیکی مرز روسیه تشدید کردند. مسکو هشدار داده است که چنین پرواز‌های منظمی از سوی هواپیما‌های جنگی آمریکا و ناتو خطرهای زیادی پیش رو خواهد داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار