در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

وقتی تامین اجتماعی مصوبه مجلس را زیر پا می‌گذارد/ اجرای ناقص متناسب سازی حقوق بازنشستگان

قرار بود حقوق بازنشسته تامین اجتماعی با اجرای متناسب سازی و افزایش سالیانه دیگر کمتر از بازنشسته کشوری نباشد، اما این اقدام صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر سال ۹۹ بالاخره مصوب شد که ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا تامین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در مرحله دوم به اجرا درآورد و اینجا بود که وعده مسئولان سازمان به بازنشستگان آغاز شد. قول دادند که سال ۱۴۰۰ حقوق بازنشستگان افزایش چشمگیری داشته باشد و رسانه‌ها هم با اعتماد به حرف‌های مسئولان دل بازنشستگان تامین اجتماعی را خوش کردند.

قرار بود حقوق بازنشسته‌های تأمین اجتماعی با اجرای متناسب سازی و افزایش سالیانه دیگر کمتر از بازنشسته‌های کشوری و لشکری نباشد، اما شد. وعده‌ها در حد همان وعده باقی ماند و حالا شاهد این هستیم که مسئولان تامین اجتماعی در واقع به آن چه گفته بودند عمل نکردند، واریزی‌های تامین اجتماعی آغاز شده و بازنشسته‌های تامین اجتماعی که دلشان را به حقوق این ماه خود خوش کرده بودند از دریافتی هایشان شوکه زده شدند.

مصطفی سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی در اواخر بهمن ۹۹ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، وعده افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان را داد و گفت: قرار است به اتفاق مسئولان کانون عالی فرمول‌های متناسب سازی مرحله دوم را طراحی کنند، تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان را براساس منابعی که در اختیارمان قرار می‌گیرد، انجام دهیم.

وی بیان کرد: از طرف دیگر بخشی از فاصله‌ها، از افزایش حقوق کارگری قرار است، جبران شود و به دنبال آن حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال آینده حقوقشان افزایش می‌یابد، این افزایش از طرف حقوق کارگری، فاصله بین صندوق ما و سایر صندوق‌ها را رفع خواهد کرد.

سالاری خاطرنشان کرد: با کمک دولت و مجلس امیدواریم سال آینده حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت مناسب پرداخت شود.

سازمان تامین اجتماعی معلوم نیست برچه اساسی حقوق بازنشستگان خود را افزایش داده و اصلا متناسب سازی را به اجرا درآورده است؟ مصوبه مجلس شورای اسلامی چه شد؟ مگر نباید براساس مصوبه مجلس حقوق بازنشستگان را افزایش می‌دادند؟ مگر سازمان تامین اجتماعی قول نداده بود که حقوق دیگر امسال حداقل حقوق بازنشستگانش کمتر از کشوری و لشکری نخواهد بود؟ وعده‌های اواخر سال ۹۹ چه شد؟ به این زودی هر آنچه که گفته بودند را فراموش کردند؟


بیشتر بخوانید


علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال گذشته متناسب سازی انجام گرفت و در ادامه نظر بر این بود که متناسب سازی جز حقوق بازنشستگان نیز قرار گیرد.

او با بیان اینکه با تمامی فشار‌ها قرار شد ۲۰ فروردین احکام متناسب سازی و افزایش دستمزد مورد قبول قرار گیرد، گفت: متاسفانه دیروز صبح اعلام شد احکام متناسب سازی اشتباه محاسبه شده است.

دهقان کیا افزود: این اشتباه محاسباتی به این دلیل اعلام شد که ملاک افزایش حقوق را تیر ماه ۹۹ قرار داده بودند درحالی که حقوق اسفندماه بازنشستگان باید ملاک قرار می‌گرفت.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه نظر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز از ابتدا این بود که حقوق اسفندماه ۹۹ مد نظر قرار گیرد؛ گفت: این اقدام عمدا یا سهوا صورت گرفت و حقوق تیر ماه محاسبه شد.

او تصریح کرد: به هرحال طبق اطلاعیه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی محاسبه مجدد در دستور کار قرار گرفت و ظرف ۲۴ ساعت از اعلام دستور مدیرعامل باید احکام جدید ابلاغ شود.

دهقان کیا افزود: محاسبه اصلاحات، افزایش دستمزد و سایر سطوح باید براساس حقوق اسفندماه محاسبه شود.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان هم روز گذشته در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار بازبینی و اصلاح فوری متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مبلغ مستمری آن‌ها بر مبنای وعده‌های پیشین و قوانین شد.

وی در این نامه نوشته است با وجود اینکه در بودجه ۱۴۰۰ هم مصوبات مهمی مربوط به بازنشستگان وجود دارد، اما احکام حقوق منعکس شده بازنشستگان بیانگر این است که اهتمام، توجه و دقت لازم در راستای حمایت از این قشر در مجموعه مدیریتی سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد.

نماینده اصفهان گفته است که متأسفانه در احکام صادره مبلغ مستمری قبل از افزایش با مبلغ مستمری مندرج در حکم اسفند ۱۳۹۹ مغایرت داشته و به نظر می‌رسد مبلغ مستمری تیر ماه ۱۳۹۹ در احکام امسال منظور شده است. در این صورت مبلغ متناسب سازی سال گذشته که به حقوق بازنشستگان اضافه شده، از حقوقشان برداشت شده است.

همچنین حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: سازمان تامین اجتماعی با چنین متناسب سازی به شعور ما توهین کرد الان نمی‌دانیم این اقدامی که تامین اجتماعی انجام داده است دقیقا چیست؟

وی با تاکید بر اینکه قرار بود صفر تا صد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مانند کشوری و لشکری اجرا شود، ادامه داد: حداقل بگیر و متوسط بگیر تامین اجتماعی مانند حداقل بگیر و متوسط بگیر کشوری باشد حتی قرار متناسب سازی حقوق بازنشستگان مانند کشوری جزء پایه حقوق قرار گیرد و مشمول تورم و افزایش سالیانه شود که این موضوع هم به اجرا درنیامد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه این اقدام تامین اجتماعی یک تخلف است و بر مبنای قانون مصوب شده توسط مجلس شورای اسلامی متناسب سازی به اجرا درنیامده است، گفت: سازمان تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را اجرا نکرده و به مصوبه مجلس درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان بی توجهی کرده است. اکنون ما اصرار به اصلاح احکام داریم و اگر اصلاح صورت نگیرد بازنشستگان تامین اجتماعی ساکت نخواهند ماند و اعتراض می‌کنند.

صادقی افزود: آن چه که اکنون اتفاق افتاده محاسبات غلط و اشتباه کارشناسان بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی است و معتقدیم طبق وعده‌ها و صحبت‌هایی که پیش از این شده بود متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به اجرا درنیامده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: در سال ۹۵ و در جریان تصویب قانون برنامه ششم در ماده ۱۲ این قانون تصویب شد که حقوق کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی توسط این سازمان متناسب سازی شود. برای این منظور در بودجه سال ۹۹ اعتباری معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ۸۹ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد اجرای ناقص قانون در متناسب سازی حقوق بازنشستگان توسط سازمان تأمین اجتماعی هستیم و مستمری بگیران این سازمان عنوان کردند که حقوق آن‌ها افزایش بسیار کمی داشته است.

حاجی دلیگانی بیان کرد: طبق ماده ۱۰۷ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس از رئیس مجلس خواسته‌ام تا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه روز یکشنبه مجلس درباره اجرای ناقص قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان توسط سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان توضیح دهد.

وی افزود: همچنین طی نامه‌ای به رئیس جمهور این موضوع را مطرح کرده و خواستار پیگیری این مسأله شده‌ام.

این اقدام سازمان تامین اجتماعی غیر قابل توجیه است و باید بابت این عملکرد خود پاسخگو باشند نمی‌شود که یک چیزی را بگویند و یک جور دیگر رفتار کنند، وعده بدهند و عمل نکنند. امید است مجلس شورای اسلامی در مقابل این موضوع حمایت‌های لازم را از بازنشستگان مظلوم سازمان تامین اجتماعی داشته باشند، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر رفاه باید دلیل این اقدام خود را توضیح دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا حقوق خانم های بازنشستع باید از آقایون کمتر باشد این ظلم رو در حق خانمها نکنید باید آن دنیا جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اول باید همسان سازی انجام شودبعد افزایش 39%مانند کشوری ولشکری ولی برعکس عمل کرده اند چه حداقل بگیر وچه دیگران کلاه سرمان رفته بهوش باشید وازحق خود کوتاه نیاییدفقط اعتراض
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۰۱:۴۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
باسلام،
چرا فقط احکام سایر سطوح و متوسط بگیران (بغیر از حداقل بگیران) باید بازبینی و اصلاح بشه؟ مگه حقوق حداقل بگیران و ازکارافتادگان کلی مشکلی نداره؟ سراسر مشکله...
خب مبلغ متناسب سازی سال99 رو پایه حقوق حداقل بگیران هم نیومده تا افزایش 39درصدی شامل این رقم بشه.
و همسان‌سازی دور دوم اصلا دیده نمیشه. قرار بود حداقل دریافتی 4200000تومن باشه ولی ازکارافتادگان کلی با کسر، کسورات قانونی فقط 3600000تومن در احکام دریافتی دارن.
خواهشا به گوش مسئولین برسونید.
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۱۱:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
از جناب رئیسی رئیس قوه ی قضائیه تقاضا داریم برای احقاق حق بازنشستگان تامین اجتماعی که سالهاست مورد ظلم و ستم قراره گرفته اند و به وضع أسف بار از لحاظ معیشتی گرفتار شده اند رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام، می خواستم عرض کنم که از بابت پیگیری موضوع عدم اجرای متناسب سازی و عدم عمل به وعده های خود از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزیر مربوطه از شما باشگاه خبرنگاران جوان تشکر می کنم، اجرتان عندالله،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
دوستان فراموش نکنیم روش دیگری هم وجود دارد اگر توانایی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را ندارند، حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را کاهش دهند تا همسان سازی شود و مساوات و عدالت برقرار گردد. با تشکر. یا علی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
خخخخ
تو داری حسودی میکنی الان
واسه همین ک هیچی نمیشیم
چشم بررسی میشه حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
علاج مسائل کشور پافشاری بر همین مسائل انقلابی و شعارهای انقلابی و راه انقلابی است.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حالا حالا ها باید منتظر وضعیت بدتر تامین اجتماعی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۱۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
جناب اقای دکتر سالاری واقعا شما ما بازنشستگان ومستمری بگیران را چی حساب میکنید!!!!!!!
خیلی براتون متاسفم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
این پول ها هر روز که بگذره، سود می یاد. باید سود این روزها رو به بازنشستگان تامین اجتماعی بپردازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
mehrdad
۱۶:۳۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ما تعجب میکنم که چرا دولت و شخص رئیس‌جمهور به این راحتی قانون شکنی میکنند و هیچکس پاسخ گوی نمایندگان ملت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مگه کلاس اولی هستند که اشتباه شده ؟؟؟؟ خوب اشتباه را درست کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
به راحتی اشتباه می کنند و به بدبختی حلش می کنند. واقعاً عجیبه. اون وقت می گن همه چیز مکانیزه است!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
چرا به ضرر مردم اشتباه می کنند.یه بار به نفع مردم اشتباه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
همون حکم و فیش ها را پرداخت نکردند دلیلش احتمالا میخان یکبار دیگه به غلط حکم بزنن اگه گرفت چه بهتر اگه نگرفت بگن عجله ای شد اخر اردیبهشت واین اثرش رو ذهن میمونه ادم نمیتونه درست انتخاب کنه بارنشسته تو خونه فکر کنه فکر فکر و فکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با سلام سازمان تامین اجتماعی هم مثل بانکها فقط به فکر پر کردن جیب خودش هست این مردم هستند که باید کاری کنند که نیازمند به آنها نباشند پولی که به جیب اونها ریخته می شود باید در کاری سود آور هزینه کرد اما چون اکثر آدمها مرد میدان نیستند تن به این نهادها میدهند، نتیجه می شود اختلاف طبقاتی، یه عده باید کار کنند و دستمزدی که با زحمت بدست آورده اند به جیب این نهادها بگذارند تا چه شود، آینده مان بیمه شود دقیقا مشکل همینجاست که به این نکته توجه نداریم که اگر اگر اگر انسان بتواند کمبودهای خود را پیش خدا ببرد خداوند کافی کافی کافی است اما ما به این سطح از اعتقاد نرسیدیم در نتیجه بانک یا سازمان تامین اجتماعی یا هر سازمان به ظاهر خوب و بد را برای تامین نیاز آینده انتخاب می کنیم، در نتیجه انسان به آن جایگاهی که شایسته اوست نمی رسد چرا چون خود را نشناخته است راه را نشناخته و اشتباه رفته است، چگونه یک چنین آدمی می تواند تکیه گاهش خدا باشد در حالی که دست به سوی هر کسی دراز می کند. در نتیجه خداوند او را به همان کس یا نهاد یا سازمان که به او تکیه کرده واگذار می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
همه وعده هاشون مثل همیشه پوچ توخالی دروغگو تر از خودشون باز خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۴:۳۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
از خدا بترسید بازنشته ها مخارجشون زیاده فقط دو نفر که نیستن دومادو عروس ونوه دارن که با بیکاری جونا این پدر یا مادر بازنشسته کمک حال شونن
حسبی الله ونعم الوکیل
Germany
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تامین اجتماعی نیست تامین اشتباهی است که حرف خودشان راقبول ندارند یک نوع بیماری روانی وسادیسمی دارندبرای تسکین درد روی مردم وبازنشسته وکارگران فشار میارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تامین اجتماعی برای کارمندان خودش خوب پول دارد تا حقوق های بالا بدهد ،برای بازنشسته بدبخت ندارد ،فقط تلافی کمبود بودجه اش را سر مردم بدبختی که حق بیمه می دهند در می آورد ،همیشه مردم بار دولت را کشیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خفه مون کردین ازبس اسم تامین اجتماعی اوردین

تکلیف کشوری لشکریام مشخص کنید افزایشاشون
کِی و چن درصد میخوان بدن

الان خودکشی میکنم از دستتون
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
راحت باش
منتظرم خودکشی کنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم بر بی بصیرت و ناکار آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حق دارند، از حال بازنشسته چه خبر دارن. این آقایان تا الان با یک میلیون خانواده ۴ نفره رو اداره کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بعد از انتخابات باید کلا یکسری را اخراج کنند و یک سری کار آمد و با وجدان بزارند سر کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا مجلسی ها فکر میکنند میتونن کاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مطمینا تا پایان اردیبهشت دنبال ماست مالی دیگه هست اگرنه همه چیز مشخصه میتونه همین حالا تمام احکام را صادر کنه دنبال اینه راه دیگه را امتحان کنه یا ببینه میشه تبصره و چیزی پیدا کرد ما یک عمر هست داریم با همینا زندگی می کنیم کاری هست که خود می کنیم
Germany
کشورپرست
۱۳:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کارمندای تامین اجتماعی چطوری استخدام شدن من تمام عمرم منتظرآزمون استخدامی بودم اما تو کل استانم یکنفر میخواستن اونم با پارتی از قبل گرفته بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
من که از دولت و تامین اجتماعی راضی نیستم
اینهمه سال ما رو توی منگنه گذاشتند و حالا هم اذیت می کنند
خدا از شما راضی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مگرکشور.اموال ملت ارث پدرعده ایی ازمخالفان است باید حق بازنشسته گان رابدن تمام بازنشستگان دریک خط کشوری لشکری تعمین اجتمایی همه یکسانند تازه پولیکه بازنشسته گان تعمین اجتمایی کردن توحلق دولت دهابرابرباارگانهای دیگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تامین اجتماعی
۱۳:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ضمنا در احکام جدید سال 1400( ایتم : حق سنوات ) اضافه نشده است . درحالیکه همانگونه که از نامش پیداست به ازا هر سال باید حق سنوات افزایش یابد . لذا اگر در برنامه نرم افزاری شان اشکال دارند باید سریعا این ( ایتم حق سنوات ) را اصلاح کنند و افزایش دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حقوق واقعی رو بدن بقیش پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حق سنوات هست ولی تقریبا سالی هزار تومان خوبه
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۳:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
جناب آقایان هرچه برای خودنمی پسندی برای دیگران هم نپسند آیاخودنیزباهمین مبلغ خانواده اداره میکنیددرضمن آقایانی که خلاف مکنندصلاحیت چنین کارهایی ندارندوبایدمحاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
از خشم خدا مردم بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
چرا بازنشستگان تامین اجتماعی فقط میگن لشگری کشوری حقوق هاشون زیاد اونم الکی من لشگری هستم حقوق 4300با کسورات 3400
بعدش کشوری همه مدرک تحصیلی بالا دیپلم دارن و لشگری هم ک خودتون میدونید چطوری
باید یه فرقی باشه اون معلم ک مدرک تحصیلی بالا داری باید با کارگر یکی باشه حقوقش ک درس نخونده رفته دنبال کارگری آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
زرشک برو اطلاعات خودت را ببر بالا
خیلی هم پز تحصیلات را به رخ نکش
من نمیگم تا بسوزی وخودت بری دنبال اطلاعات وببینی پرداختی ماهیانه بیمه شده در زمان شاغل بودن چگونه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عزیزم اگه اون که شما بیسواد خطابش میکنی نبود گه شما نمیتونستی درس بخونی معلم بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
مدرکت را بذاردم کوزه ابشرا بخور اگه مدرک داری درعوض کار مفیدی که به جامعه انجام داده ای به اندازه یک ساعت کارگر هم نیست ای کاش میشد توراشناسایی کردانوقت مدرک برات نشون مدادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بخدا قسم نان کارگران و بازنشستگان مستضعف خوردن ندارن
یا خدا به کجا داریم میریم
در حکومت اسلامیان حق مستضعفین راحت تر از نفس کشیدن خورده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۴۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
پس چرا یارانه افزایش نیافته قرار بود دو برابر بشود پس چی شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
کلا چرا برای هماهنگ سازی حالا بودجه اختصاص دادند که بی وجدانها میکس کنند یا تورم چون این درصد یه علت تورم باید اضافه میشد همانطور که حقوق کارگر هم ۳۹ درصد اضافه شد این کجاش متناسب سا هماهنگ هست
Germany
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا جای تاسف داره معلوم نیست اینا مردم رو چی فرض کردن
یعنی کسی نیست به شکل جدی جلوی اینا وایسته و اینا رو بازخواست کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
۴۳ ساله حق کارمند کارگر و بازنشسته را خورد .۴۳ سال همه ی ماها زیر خط فقر زندگی کردیم بجز خودشان ۴۳ سال ملت را فقط گرفتار معیشت کردن تا فقط خودشان در قدرت باقی بمانند. ایا این بود انقلاب و اسلامی که ما شیعه ها برایش جان دادیم شهید دادیم عمر دادیم ؟؟؟شما با انقلاب ملت و امام راحل چه کرید؟؟؟یعنی دنیا اینقدر برای شما ارزشمند است که از همه اهداف انقلاب گذشتید و فقط شعارهایش را به ارث بردید ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته کارگری
۱۲:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مدیرعامل تامین اجتماعی در چند روز گذشته وعده های زیادی در مورد حقوق بازنشستگان داده ولی به این موضوع توجه نکرده که مدیران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی دشمن قسم خورده بازنشستگان کارگری هستند و همیشه به ضرر بازنشسته اقدام کرده اند .
درضمن نمایندگان مجلس باید سئوال کنند که خود پرسنل رسمی تامین اجتماعی با چه قانون و مکانیسمی حقوق دریافت کرده و همچنین بازنشسته میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بالاترین تعداد پرونده شکایت در دیوان عدالت اداری مربوط به تامین اجتماعی است.
Iran (Islamic Republic of)
درست ببینیم نه درشت
۱۲:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ببینید اینجوری حمله کردن به سازمان تامین اجتماعی اشتباه است این سازمان همین الان با همین میزان پرداخت بدهی کارخانجات ورشکسته دولتی بازهم به میزان بیش از 300 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد !چرا دولت نقد پرداخت نمی کند این بدهی را ؟ حالا بدهی دولت در سال 99 هنوز مشخص نیست بعد شما انتظار دارید اینها از کجا پول چاپ کنند بدهند دست ملت ، بهتر نیست دولت زیر سوال برود به چه بهانه ای با افزایش قمیت ارز می خواست کشور را مدیریت کند ولی برعکس به کاهش ارزش پول ملی تبدیل شد! بهتر نبود دولت حقوق پرسنل فعالش را ثابت نگه دارد تا هزینه هایش افزایش نیابد! بهانه ای چون حقوق بخش مدیران خصوصی از مدیران دولتی بالاتر است و نباید فرار مدیران را ایجاد کرد، وقتی درست است که مدیران دولتی کاری در حد مدیران خصوصی کرده باشند نه اینکه فقط بیایند و بروند و خروجی کشور منفعت همان بخش خصوصی بشود نه کلیت جامعه ! خب با این اوضاف و فشار دولت بر تامین اجتماعی برای فروش مستغلات و ساختارهای تولیدی شستا و حتی واگذاری رایگان که بخش زیادی از هزینه های تامین اجتماعی را تامین می کرد و اجبار تامین اجتماعی به کسب درآمد از بورسی که کلا قرمز است به نظر عقلانی و منطقی است ؟ تامین اجتماعی که شستا در آن با ایجاد کارخانجات دارویی حجم بالایی از هزینه های دارویی خودش را صفر می کرد و حجم بالایی هم در بخش خصوصی یا حتی صادراتی فروش داشت! دقت کنید در طی 20 سال گذشته پول نقدی به تامین اجتماعی بابت بدهی دولت طبق قانون اساسی و کشور پرداخت نشده و در بیشتر زمان ها کارخانجات ورشکسته دولتی را به عنوان رد دیون با قیمت بالاتر واگذار کرده اند به نظر می آید برخی خیلی دوست دارند جامعه کارگری را به دوران ارباب رعیتی برده و حتی با شعار به عقب بر نمی گردیم کشور را از دوران انقلاب و پهلوی به دوران قاجار تبعید کنند و با این وضعیت کشور را به هرج و مرج برای چپاول و سرقت و فرار از کشور تبدیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران ضمن تشکر لطفاً موضوع را پیگیری فرمایید. معلوم نیست اساس اعلام اعداد موهوم و مبهمی نظیر 130 درصد و امثالهم از سوی مسئولین محترم مربوطه بر چه مبنایی است؟ محاسبات مندرج در فیش حقوقی و یا احکام هم که ابهامات زیادی به همراه دارد و دال بر این است که نه 39 درصد یا 26 بعلاوه 248 هزار تومان و نه همسان سازی بطور دقیق و کامل اجرا نشده اند! آیا برخی گمان می کنند محاسبات ریاضی و چند فقره ضرب و تقسیم ساده اینقدر پیچیده شده است که قابل فهم دیگران نیست؟ سال 99 نیز به همین روش، حقوق پرداختی و متناسب سازی بازنشستگان و مستمری بگیران عملاً معیوب و ناقص انجام شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مثل اینکه به این وضعیت هنوز عادت نکردید قصه یه روز و دو روز/ یکبار و دوبار نیست که بگیم اشتباه بوده هر روز از این دست خبرها زیاده کار از اشتباه گذشته مثل اینکه اینجا از تجربه دیگران استفاده کردن یه چیز مزخرفیه همه ارگانها و دستگاه ها باید خودشون یه بار تجربه کنند اگر صدایی از کسی یا جایی در اومد اعلام کنند اشتباه شده ( من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود)
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۵۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
پدر من حداقلی بگیر هست و از متناسب سازی و همسان سازی فقط صدتومن به حقوقش اضافه شده؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۱:۴۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
شما ساده تشریف دارید قوای نظارتی سئوال نکردن از مدیران تامین اجتماعی که از مبلغ اختصاص داده شده مجلس چقدر برای بازنشسته هزینه شده ؟ وقتی تامین اجتپاعی نصف کشوری هزینه میکنه عاقبتش بدبختی وفلاکت وفاصله سه.برابری با کشوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
واقعا جای تأسف داره این پول متعلق به خود بازنشسته هاست آیا میدانید بازنشسته های تامین اجتماعی سال گذشته رو چه جوری گذراندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
یا بصیر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
هیچی تو این دولت مثلا تدبیر حساب کتاب نداره هر کی کار خودشو میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بیچاره بازنشسته های تامین اجتماعی
چقدر دیگه باید با حقوق کم زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تا وقتی حق واقعی بازنستگان عزیز مارو ندین ، هر هفته اعتراض داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اعتراض کن من جای تامین اجتماعی بود حق بیمه ای که دادی بهت میدادم و باهات خداحافظی میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
از خدا میترسن از خدا میترسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بازنشستگان تامین اجتماعی باید حقشان را بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
این همه جار و جنجال و تبلیغ و مصاحبه که فروردین افزایش حقوقه و فلان ..بعد اشتباه شده
Iran (Islamic Republic of)
صباغی
۱۱:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
دهن کجی است این کار ؟ یا جنگ زرگری ؟
خجالت و قباحت داره اینکار
آخه به دولت چه ارتباطی داره امورات این سازمان ؟
ما بازنشستگان سرچشمه این کار غلط را مطمئنا از دولت و علی الخصوص از خطوط فکری غلط نوبخت و شریعتمداری میدانیم وبرای شخصیت مدیرعامل سازمان خیلی متاسفیم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مجلسی که دوریال برای مصوبه اش ارزش قائل نیستن // بچه دردی میخوره ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید اسدی
۱۰:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
حقوق من و یکی از بستگان که بازنشسته کشوری بود در اسفند نود و هشت سه میلیون بود که حقوق ایشان امسال شش میلیون و پانصد شده و حقوق من هم پس از به اصطلاح همسان سازی تامین اجتماعی در دو مرحله و افزایش حقوق امسال شده پنج میلیون و ششصد که اختلاف حقوق نهصد هزار تومنی ایجاد شده و این در حالی است که مسئولین تامین اجتماعی قول داده بودند که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری برابر خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با افزایش ۲۵ درصد سالانه این اختلاف بیشتر هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سال قبل همسان سازی شد 3600شد4300
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۵۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خوشبحال اونایی که باباشون تو بیمه اجتمایی کار میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اقا من بیکارم تورو حضرت عباس یه کاری برامون بکنید
تو شهرستان ما کار خیلی کمه. خداوکیلی یه امتیازی به کارخونه دارا ها بدید بیان تو شهرستان ها کارخونه بزنن ما بریم کارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
منم بیکارم سی سالگی رد کردم افسردگی گرفتم. خدایا به دادمون برس این مسئولین که کاری برای ما نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
چرا خبر منو بخش نکردی ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خط فقر به گفته خودتون زیر ۱۰ت بعد حقوق کسی که ۳۰ساااال بیمه پرداخت کرده باید ۲ت باشه از خدا بترسید آخه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خط فقربالای ده تومن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
میشه مجلس انقلابی که اینقدر سنگشو به سینه میزنه بگه که منابع این کار رو از کجا تامین کرده؟اگه از محل پرداخت بدهی دولته که هنوز دولت ریالی پرداخت نکرده مجلس و دولت فقط برای تامین اجتماعی تعهدات ایجاد میکنند بدون اینکه فکر منبعش رو بکنن بعدشم میگن تقصیر تامین اجتماعیه ما کارمون رو کردیم ولی تامین اجتماعی کارشو انجام نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
خبر دارید چقدر اجناس بعداز عید گران شده چرا خبر تهیه نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بزودی ورشکسته خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر بدبخت تامین اجتماعی
۱۰:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بایدمقامات تامین اجتماعی که دخیل در این اشتباه بودند اخراج شوند .چطور برای بازنشسته کارمند تامین اجتماعی هیچ اشتباهی نمی شود ولی برای بازنشسته بدبخت کارگر این اتفاق می افتد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
مگه میشه اینا باید تشویق بشن لازمشون دارند ازخدا بی خبران این بی وجدانها رالا اقل اگر مشکل دارید نمیتونید حق کسی را بدید مثل مرد بگوئید حق شما بیشتر ولی به دلیل این مشکلات که ما فکر می کنیم یا توانایی نداریم نمیتونم بیشتر بدیم
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۱۰:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
انجام این روش ها فقط شاهکار و شیطنت فکری اقای نوبخت است پدر خوانده این مافیا از شروع این دولت تا انتها با این مار خوش خط و خال بدبخت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
افزایش چشمگیر؟ مدیران تامین ‌اجتماعی، ۲ ماهه منتی به سر این قشر گذاشتن که بی سابقه بود اما طبق معمول در عمل هیچ خبری نیست. مبنای حقوق تیر ۹۹ اشتباه سیستمی رخ داده؟ جزئیات افزایش معوقه کجا رفت؟ متناسب سازی مرداد کجاست؟ چرا همون سیستم موقع کسورات یکبار اشتباه نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۹:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
از باشگاه خبرنگاران هم تشکر می کنم و هم خواهش می کنم ازشون از جانب ما بازنشسته های تامین اجتماعی پیگیر حق مون باشند.واقعا تواین دوره زمونه و شرایط بد اقتصادی و گرونی سرسام آور حقوق ۴میلیون اونم با ۳فرزند.خدایا به دادمون برس
Iran (Islamic Republic of)
فری
۰۹:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
با تشکراز شبکه خبر لطف کنید پیکیر حقوق بازنشستگان لشکری نیز باشید که ایا از ۳۰فروردین حقوق بازنشستگان لشکری که ۲۵درصدایا از ۳۰فروردین اضافه میشود یا نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
فعلا خبری از لشگری ها نیست فراموش شدن انگار
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۹:۴۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
اگه راست میگین مثل حقوق بازنشسته های خود سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنین ک دو برابر مستمری بگیر است
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۰۹:۲۴ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
باسلام واحترام بعنوان گذشت میپزیریم که خطای نرم افزاری بوده اما جناب سالاری فراموش نفرمایند که فیلم سخنرانی وعده های ایشان بهمراه زیرنویس موجودهست که دوستان صدا وسیما کاملا دراین خصوص مطلع هستند جناب سالاری فراموش نکنند به هنگام اصلاح نرم افزاری درپایان اردیبهشت متناسب سازی مرحله اول ودوم فروردین خدای ناکرده بدلیل خطای نرم افزاری ازقلم نیافتد که قابل قبول نخواهدبود جناب سالاری قراربود متناسب سازی مرحله دوم روی حقوق و دستمزد بنشیند وبعد مراحل اضافه حقوق اعمال شود.درخاتمه از دوستان صدا وسیما کمال تشکررا دارم البته به نماینگی جمع کثیری از سوی بازنشسگان تامین اجتماعی که پیگیر مشکلات این پیران جامعه هستید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۰۹:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سلام خواهان عذرخواهی وزیر رفاه،مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی،از بازنشستگان بابت بی حرمتی وبی احترامی بوجود آمده ناشی از افزایش حقوق همسان سازی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۰:۳۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
عذر خواهی برای شما پول میشه؟!

چقدر ساده آید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
تامین جتماعی به فکر بازنشسته نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
جناب اقای قالیباف این ظلم اشکار به جمعی از شهروندان این کشور است امیدواریم با این حرکت انقلابی دل این قشر ضعیف که توانا اداره خانواده خود با این حقوقهای ناچیز رو ندارن برسید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
وقتی حداکثر بگیر کشوری با تامین اجتماعی یکی شد بقیه اشم یکی کنن
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۳۰ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
فقط باید به دولتهای مختلف ایران اسلامی عزیزمان گفت هر چه کنید به خود کنید هرچه کشتی همان را برداشت می کنید در دنیا و آخرت با سخاوتمندی و عدالت بدون تبعیضگریهای مختلف بدون ریاکاری و صادقانه برخورد و عمل کردیت و صحیح تقسیم ثروت کردیت با شما هم همینگونه برخورد خواهد شد در آینده با خساست و نظر تنگی و بخل و ناخون خشکی ریاکارانه و خلافکارانه و تبعیضگرانه و ناعادلانه و خیانتکارانه و وطن فروشانه برخورد و عمل کردید با شما هم همینگونه در آینده برخورد خواهد شد و خلافکارانتان و خیانتکارانتان را هم مجازات کیفری به عدل اسلامی اسلام ناب محمدی ص می کنند چرا که هیچ دولتی و هیچ جناحی همیشه بر اسب مراد سوار نیست با ملت نیازمند سخاوتمندانه و عادلانه و بدون تبعیضگریهای مختلف برخورد و عمل کنید مردم خردمندان بصیر خوب می دانند و خوب می فهمند و خوب درک می کنند همه شرایط را و خوب متوجه می شوند که چه دولتی مردمی بوده و بهشان خیر های مختلف رسانده صادقانه و سخاوتمندانه و چه دولتی خیر نرسانده با خساستها و بخلها و نظر تنگیهاشون و چه دولتی و چه جناحی خیانت کرده و شر رسانده در انواع و اقسامش به مردم فهیم مظلوم سرافراز ایران اسلامی عزیزمان بدانید و آگاه باشید حافظه تاریخی ایرانیان خردمند آزاده اندیشان عادل بسیار فعال و ماندگار بوده و هست و خواهد ماند انشاءالله .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۸:۲۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
سازمان تامین اجتماعی با روح وروان بازنشستگان بازی می کند
آخرین اخبار