کارشناس پزشکی، مرگ فلوید بر اثر اعمال پلیس را تایید کرد

پزشکی که گواهی مرگ جورج فلوید را صادر کرد، در شهادت خود در دادگاه دلیل مستقیم مرگ او را فشار زانوی پلیس بر گردنش اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، مدیر ارشد پزشکی که گواهی مرگ جورج فلوید را امضا کرد بوده، روز جمعه شهادت داد که فشار زانوی پلیس بر گردن فلوید و موجب مرگ او شده است.

اندرو بیکر، در پاسخ به سوالی درباره یافته‌های خود در قتل جورج فلوید در دادگاه اعلام کرد: فلوید دارای تنگی نفس و معتاد به مواد مخدر بود اما اینها دلایل مستقیم مرگش نبودند. او در اثر حمله پلیس برای دستگیری اش با کمبود اکسیژن روبه رو و فشار زانوی افسر پلیس بر گردن فلوید شرایط نفس کشیدن برایش را سخت کرد و موجب مرگ او شد.

دکتر لیندزی توماس، دستیار بیکر نیز گفت:  فیلم‌ها روشن کردند که این یک مرگ ناگهانی در اثر حمله قلبی نیست و در این فیلم‌ها علائمی از  مصرف بیش از حد مواد مخدر دیده نمی شود.

رئیس پلیس مینیاپولیس نیز چندی پیش در این باره اظهار کرد: آنچه که از درک چاوین افسر پلیس دیدیم چیزی نبود که طبق سیاست و آموزش اداره ما باشد و خلاف ارزش‌های اخلاقی بود. آرادوندو، درک چاوین و سه افسر دیگر را که در دستگیری جورج فلوید منجر به مرگ او شدند چند روز پس از این حادثه اخراج کرد.

پیشتر، ایلهان عمر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: در جامعه آمریکا سالهاست که عدالت اجرا نشده است. اینکه می‌بینیم وکلای مدافع جورج فلوید را به جای افسر پلیسی که متهم به این قتل است در جایگاه متهم قرار می‌دهند، واقعا وحشتناک است.

در فیلمی که که پخش شد، درک چاوین، افسر پلیس بیش از ۹ دقیقه روی گردن جورج فلوید سیاه پوست زانو زده بود.این ویدئو به اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی و وحشیگری پلیس در آمریکا و سراسر جهان منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار