با هدف تقابل با چین؛

آمریکا تعداد نیروهای خود در منطقه را کاهش می‌دهد

منابع مطلع اعلام کردند آمریکا پس از توافق با عراق و عربستان، نیروهایش در منطقه را با هدف تقابل با چین، خارج خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تیمی ویژه و ۱۵ نفری از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا از ماه گذشته میلادی در حال برنامه‌ریزی برای خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه و آماده‌سازی برای تقابل با چین است.

این تیم آمریکایی در حال برنامه‌ریزی برای آمادگی نیرو‌ها و تجهیزات نظامی واشنگتن در نقاط مختلف جهان برای مقابله با چین است و به همین منظور نیرو‌های این کشور از «حوزه خلیج فارس و عراق» خارج خواهند شد.

ریاست این تیم را «الی رتنر» کارشناس آمریکا در امور آسیا و چین، برعهده دارد. گفته می‌شود رتنر درنظر دارد در هفته‌های آتی گزارشی به «لوید آستین» وزر دفاع آمریکا، و کمیسیون امنیت ملی این کشور، ارائه کند و در آن با اشاره به نیاز‌های آمریکا برای مقابله با چین، «سیاست‌های دفاعی، نیرو‌های مورد نیاز، تسلیحات، کاستی‌های فنی و سایبری» ازسوی آمریکا را بازگو کند.

منبعی آگاه در این باره با تایید رایزنی‌های مقامات آمریکایی در این تیم اعلام کرد: «گزارش رتنر پیشنهاد‌ها و توصیه‌هایی را برای استقرار نیرو‌های آمریکایی در پایگاه‌های این کشور در خارج از آمریکا خواهد داشت.»

این منبع که خواست نامش فاش نشود در ادامه از رایزنی میان مقامات آمریکا درباره کاهش نیرو‌ها در حوزه خلیج فارس و اثرات آن خبر داد.

گفته می‌شود تاکنون مذاکرات این تیم به مرحله بحث درباره تعداد نیرو‌هایی که بنا است خارج شوند نرسیده است. همچنین اختلافاتی در میان اعضای این تیم برسر توانمندی آمریکا و حفاظت از منابع متحدان این کشور در خلیج فارس نیز گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
امریکا باید کلیه نظامیانش را از منطقه حاور میانه خارج نماید.
آخرین اخبار